• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 12 مرداد 1399
کد مطلب : 106528
+
-

نکته بازی

تنها دوست مربی منفور
به‌نظر می‌رسد هم‌اکنون تنها رفیق مارک ویلموتس نجیب در سراسر کره زمین، علیرضا بیرانوند باشد؛ گلر اصلی تیم ملی ایران که اخیرا به آنتورپ بلژیک پیوسته و در مصاحبه با رسانه‌های این کشور از ویلموتس به نیکی یاد کرده است. غیراز علیرضا که مربی بلژیکی را عامل اصلی انتقالش به اروپا می‌داند، بقیه مردم ایران با نفرت از این مربی حرف می‌زنند؛ از کسی که یک کوه اسکناس گرفت، اما کوچک‌ترین تعهد و اشتیاقی نسبت به کارش نداشت. نتایج هم که روشن است. باید دست به دعا برداریم که شاید عراق و بحرین را ببریم و تازه به دور بعد مقدماتی صعود کنیم. البته ویلموتس غیراز بیرانوند یک دوست دیگر هم دارد؛ همسر آقای مربی که وکیل او هم هست و در تیغ‌زنی‌های مارک سهیم است. بدون این سود مالی، شاید زنش هم هوادارش نمی‌بود!

به هر حال ببخشید که نشد
خبر رسمی منتشر شده که نشان می‌دهد جیانی دی‌بیاسی سرمربی تیم ملی آذربایجان شده است. به این ترتیب یکی از پرتکرارترین گزینه‌ها از اخبار نقل‌وانتقالاتی فوتبال ایران حذف شد. طی یک سال گذشته هر نیمکتی که در ایران خالی می‌شد، فورا اسم این مربی ایتالیایی را برایش مطرح می‌کردند. از تیم ملی گرفته تا پرسپولیس و استقلال و سپاهان، اسم دی‌بیاسی کنار همه تیم‌ها دیده شد. دوستان عزیزی که احتمالا در انتقال این مربی ذی‌نفع بودند، آرام و قرار نداشتند و عزم‌شان را جزم کرده بودند یک تیم برایش پیدا کنند. در مورد استقلال که اصلا دی‌بیاسی تا یک قدمی نیمکت هم آمد. یعنی رفته بودند استراماچونی را بیاورند، اما نزدیک بود با یک ایتالیایی دیگر برگردند! او که از سال2017 به بعد بیکار بود، حالا می‌تواند همین حوالی مربیگری کند، سرش گرم باشد و یک پولی در بیاورد.

هت‌تریک عجیب استقلال
استقلال دیشب در حالی برابر سپاهان به میدان رفت که امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تیم اصفهانی غایب بود. سرمربی سپاهان بعد از بازی با نفت آبادان دچار حمله عصبی شد و سر از بیمارستان درآورد. امیر 3 روز بستری بود و با وجود ترخیص، از سوی پزشکان اجازه همراهی تیمش را پیدا نکرد. جالب اینجاست که این اتفاق در این فصل یک‌بار دیگر هم برای استقلال رخ داده بود. در بازی رفت آبی‌پوشان برابر نساجی نیز رضا مهاجری به‌دلیل ناراحتی قلبی از حضور روی نیمکت محروم شد تا حسین بادامکی هدایت تیم قائم‌شهری را بر عهده بگیرد. آن بازی را شاگردان استراماچونی با نتیجه 2 بر یک بردند. سال 90 هم در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، برانکو ایوانکوویچ به‌دلیل بدهی مالیاتی از همراهی الاتفاق عربستان مقابل استقلال بازماند. آبی‌ها آن بازی را هم 3 بر یک بردند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید