• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 12 مرداد 1399
کد مطلب : 106524
+
-

دفاع به سبک عبدالله

دومین خط دفاعی ضعیف لیگ حالا 435دقیقه است گل نخورده و این هفته تراکتور را هم متوقف کرد

بازی‌های شب اول از هفته بیست‌وهفتم لیگ باز هم با اتفاقات عجیب داوری همراه بود. عجیب اینکه باز هم تیمی که از داوری ضرر کرد، ذوب‌آهن بود که 2هفته قبل‌تر هم با اشتباهات فاحش داور به ماشین‌سازی باخته بود. ذوبی‌ها که این هفته میزبان نفت مسجدسلیمان بودند، در نیمه اول دروازه‌شان توسط حسین ابراهیمی باز شد اما تصاویر تلویزیونی نشان می‌داد این گل در شرایط کاملا آفساید به ثمر رسیده است. ذوب‌آهن در نیمه‌دوم به‌سختی بازی را به تساوی کشاند و در دقایق آخر یکی از مدافعان اصلی‌اش را هم به‌دلیل اخراج از دست داد که غیبت او در بازی بعدی مقابل پرسپولیس کار این تیم را سخت خواهد کرد. تیم سبزپوش اصفهان حالا با 26 امتیاز و فاصله 2امتیازی با منطقه سقوط کاملا خطر را احساس می‌کند.

   ماشین‌سازی؛ 8 بازی، 7باخت
اما اگر داوری بازی ذوب‌آهن و ماشین‌سازی در هفته25 به شکل طبیعی پیش رفته بود، حالا به جای ذوب‌آهن این ماشین‌سازی بود که در خطر جدی سقوط قرار داشت. ماشین که قبل از آن پیروزی 5بازی متوالی را باخته بود، بعد از آن هم 2بازی دیگر را باخت و حالا با 27 امتیاز یک رتبه بالاتر از ذوب‌آهن قرار گرفته است. اگر 3 امتیاز بازی با ذوب‌آهن نبود، حالا ماشین‌سازی هم‌امتیاز با پیکان کاملا در خطر سقوط به دسته پایین‌تر قرار داشت. ماشین این هفته به سایپا باخت تا شاگردان ابراهیم صادقی هم بعد از 5تساوی متوالی، به یک برد باارزش برسند و تا حدود زیادی از خطر سقوط فرار کنند.

  فرصت‌سوزی بزرگ تراکتور
اما بازنده بزرگ بازی‌های جمعه‌شب تراکتور بود که نتوانست بر حریف قعرجدولی‌اش پیروز شود و این فرصت خوب برای فاصله‌گرفتن از رقبا را از دست داد. در هفته‌ای که استقلال و سپاهان به مصاف هم می‌رفتند، تراکتور فرصت خوبی داشت تا 3 امتیاز از پیکان بگیرد و شرایط را تا حدود زیادی به نفع خودش تغییر دهد اما تیم ساکت الهامی که در تهران پیکان را برده بود، در تبریز موفق به گلزنی مقابل این تیم نشد. تراکتور البته در دقیقه88 یک‌بار دروازه پیکان را باز کرد اما این گل آفساید گرفته شد. این چهارمین کلین‌شیت متوالی پیکانی‌ها بود و عبدالله ویسی نشان داد لااقل خط دفاعی را به‌خوبی سروسامان داده است. تیمی که قبلا گل‌های فراوانی می‌خورد و بعد از شاهین بوشهر بیشترین گل خورده را در لیگ دارد، حالا 435دقیقه است دروازه خود را مقابل حریفان بسته نگه داشته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید