• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 31 تیر 1399
کد مطلب : 105430
+
-

در حاشیه سیاست

  چرا دادگا‌ه‌های فساد علنی شد
حجت‌الاسلام حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (khamenei.ir) درباره دلیل علنی‌شدن دادگاه‌های مبارزه با فساد، گفته است: علت اینکه رهبر انقلاب اجازه دادند که این موضوعات رسانه‌ای شود و دادگاه‌هایشان علنی برگزار شود، این است که تقریبا عده زیادی از مردم تصور می‌کردند با فسادهای کلان، مخصوصا با دانه‌‌درشت‌ها و کسانی که به مقامات و مسئولان کشور منصوبند، برخورد نمی‌شود و با چند تا آدم بیچاره برخورد می‌کنند و این نتیجه‌گیری می‌شد و دشمن هم این تحلیل را می‌کرد که فساد سیستمی است و کل کشور را فرا گرفته، درحالی‌که اعتقاد ما اینچنین نیست که فساد سیستمی شده است. من فکر می‌کنم این اجازه داده شد که دادگاه‌ها علنی و رسانه‌ای شود تا نشان داده شود هر شخصی در هر سطحی که فساد کند، نظام با او برخورد می‌کند ولو منصوب به عالی‌ترین مقامات کشور باشد و یا سال‌ها در قوه قضاییه مسئولیت داشته است.

  گزینه‌های ریاست دیوان محاسبات
محمد خدابخشی، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ از برگزاری رأی‌گیری کمیته دیوان محاسبات برای انتخاب 4نامزد ریاست دیوان محاسبات خبر داد. نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: اعضای کمیته دیوان محاسبات عادل‌آذر، مهرداد بذرپاش، لطف‌الله فروزنده و ضرغام صادقی را به‌عنوان نامزدهای ریاست دیوان محاسبات به کمیسیون برنامه و بودجه معرفی کردند. به گزارش خبرآنلاین، براساس آیین‌نامه داخلی کمیته دیوان محاسبات با بررسی سوابق و برنامه‌های نامزدهای ریاست و دادستانی دیوان محاسبات، ۴ نفر را به کمیسیون برنامه‌ و بودجه معرفی می‌کند. کمیسیون برنامه‌ و بودجه از میان ۴ نفر مشخص شده، ۲ نفر را برای رأی‌گیری در صحن انتخاب خواهد کرد.

  توییت معنادار شمخانی درباره یک قانون
علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی با هشتگ‌های خصوصی‌سازی‌ و اصل‌44، گام دوم انقلاب و جهش انقلابی در صفحه توییترش، نوشت: سرمایه‌های علمی و مدیریتی جوان و ظرفیت‌های بی‌بدیل بخش خصوصی تضمین‌کننده شکوفایی اقتصادی و توسعه پایدار است. دو قانون «منع به‌کارگیری بازنشستگان» و «خصوصی‌سازی طبق اصل۴۴» نتوانست این مهم را محقق کند. گام دوم انقلاب باید با جهش انقلابی همراه شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید