• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
سه شنبه 14 فروردین 1397
کد مطلب : 10531
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/XQAV
+
-

پروژه‌ای برای نشان دادن ناکارآمدی

عباس ثابتی راد|روزنامه نگار:

سخن از امید بود و شکوفایی، سخن از مبارزه با فساد بود و شفافیت. اما همه اینها در کمتر از 6‌ماه به سرانجامی رسید که بسیاری پیش‌بینی کرده‌ بودند؛«پروژه کرباسچی‌سازی.»
23اسفندماه هنگامی که استعفای شهردار تهران مطرح شد، همه نگاه‌ها به ماجرای برج میلاد برگشت. اتفاقی که پای شهردار تهران را به دادستانی باز و حتی شایعه بازداشت و آزادی به حکم وثیقه را هم مطرح کرد. عجیب اینکه ماجرای جشن میلاد حضرت زهرا (س) در برج میلاد، با نجفی کاری کرد که پرونده 500صفحه‌ای تخلفات شهردار پیشین با او نکرد.
حالا همه به نخستین جلسه شورای شهر در روز 19فروردین چشم دوخته‌اند. جایی که نجفی قول داده است در آن زبان از کام به درآورد و امیدواریم که شمشیر از نیام.
هنگامی که محمد علی نجفی در مردادماه سال 96به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شد، بسیاری سخن از «پروژه کرباسچی‌سازی» به میان آوردند. پروژه‌ای که در آن شهردار تهران را به دلایل مختلف و تا حدودی حیرت آور، به دادگاه بکشانند و از او چهره‌ای متفاوت از آنچه هست بسازند. 6ماه بعد هم گویی همان اتفاق افتاد. شهردار تهران به دادگاه فراخوانده شد و تفهیم اتهام شد و حالا هم استعفاء کرده‌است.
او می‌تواند بگوید که مریض است. نجفی می‌تواند بگوید که به‌دلیل ضعف جسمی دیگر توان اداره پایتخت را ندارد. حتی بسیاری از بنگاه‌های خبری هم می‌توانند آخرین مسئولیت‌هایی که نجفی برعهده گرفته را در قالب جدول بیاورند و بگویند که او در هر پستی که قبول کرده بیشتر از 7‌ماه باقی نمانده‌است. اما این سؤال وجود دارد که چرا نجفی با اطلاع از شرایط جسمانی و همچنین آگاهی کامل نسبت به‌کار سخت اداره پایتخت این شغل را قبول کرد و حالا استعفاء داده‌است؟
آیا او نمی‌داند که یکی از بدیهی‌ترین نتایج این استعفای زودهنگام، از دست رفتن بخشی از اعتماد شهروندان تهرانی است که به فهرست امید داشته‌اند؟ محمد علی نجفی 6سال عضو شورای شهر تهران بود. در تمام آن 6سال به‌رغم بیماری جسمانی در تمام جلسات شورا شرکت می‌کرد. حتما همه به یاد دارند که نجفی به‌دلیل کمر درد بر صندلی چوبی می‌نشست و لحظه‌ای از انجام وظیفه سرباز نمی‌زد. او اطلاع کاملی از فعالیت روزانه شهردار تهران داشته. اما حالا او استعفا‌ء داده‌است و همه تلاش‌ها از سوی موافقان و همراهان او باعث نشده‌است که او پا پس بکشد. نجفی بر همان طبلی می‌کوبد که در 23اسفندماه می‌کوبید.

این خبر را به اشتراک بگذارید