• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 14 فروردین 1397
کد مطلب : 10530
+
-

برج‌های پربازدید تهران در نوروز

تهران در ایام نوروز روزهای شلوغی را پشت‌سر گذاشت. البته از این بابت که گردشگران و شهروندان تهرانی استقبال زیادی از مکان‌های تاریخی و دیدنی انجام دادند. در 3روز نخست سال97 حدود یک میلیون گردشگر تنها از اراضی عباس آباد دیدن کردند و ظاهرا این آمار تا پایان تعطیلات به چند برابر رسیده است. اراضی عباس آباد با 68هکتار وسعت در سال‌های گذشته به یک مجموعه بزرگ تفریحی تبدیل شده و حالا شهروندان و گردشگران این مجموعه را در ابتدای سال جدید به یکی از پرمخاطب‌ترین مکان‌هان تفریحی بدل کرده‌اند. در اراضی عباس آباد مکان‌هایی مانند پارک آب‌وآتش، باغ کتاب، باغ هنر، باغ موسیقی، باغ موزه دفاع‌مقدس و... برای بازدید و تفریح وجود دارد.
با عبور از اراضی عباس آباد می‌توان برج‌های معروف پایتخت را جزو پرمخاطب‌ترین مکان‌ها در نوروز نام برد؛ برج میلاد، برج آزادی و برج طغرل. این 3 برج با بیشترین استقبال از سوی شهروندان و گردشگران روبه‌رو شده‌اند. الهام فخاری، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در بازدید از جشنواره نوروزگاه برج میلاد گفته بود: «برج میلاد یکی از پرطرفدارترین و زیباترین جاذبه‌های تهران برای شهروندان است.» جشنواره نوروزگار برج میلاد فعالیت خود را از روز دوم فروردین‌ماه شروع کرد و 12فروردین نیز فعالیت نوروزی این مجموعه به پایان رسید. علی درویش‌پور، مدیرعامل برج میلاد تهران درباره استقبال از این برج چنین آمار می‌دهد: «آمارها حاکی از آن است که تنها در 2روز نخست جشنواره بیش از 200هزار نفر از برج میلاد بازدید کردند.»
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز معتقد است که بیشترین استقبال از برج‌های شهر صورت گرفته. مهدی سیف با بیان این موضوع به دیگر مکان‌های پربازدید نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: «تور ‌3برج شامل بازدید از برج آزادی، برج طغرل و برج میلاد با بیشترین استقبال روبه‌رو بوده‌ و پس از آن به‌ترتیب تور ری گردی و تور آزادی شامل بازدید از برج آزادی و شهرک سینمایی غزالی بیشترین تعداد مخاطب را ثبت کرده‌اند.»
امامزاده یحیی(ع) در خیابان ری و امامزاده زید(ع) در سبزه میدان نیز جزو پربازدیدترین مکان‌های تاریخی و زیارتی شهر بودند.
همچنین شهرداری محل‌هایی را برای اسکان موقت میهمانان نوروزی درنظر گرفته بود که از برخی کمپ‌ها استقبال بسیاری صورت گرفت. سیف در این رابطه عنوان می‌کند: «از ابتدای تعطیلات نوروزی حدود هزار و ٣٠٠نفر در کمپ‌های اسکان موقت اقامت داشته‌اند و براساس آمار موجود، به‌ترتیب بوستان‌های منطقه ١5 و ١٩ بیشترین تعداد مسافران را اسکان داده‌اند.»
در عین حال، بلوار کشاورز در منطقه 6به محلی پرطرفدار برای شهروندان و گردشگران تبدیل شده بود. به غیراز جاذبه‌های خودِ بلوار می‌توان به حضور مردم در پارک لاله، موزه فرش، موزه هنرهای معاصر در ضلع شمالی پارک لاله و همچنین کافه‌های قدیمی مانند کوچینی اشاره کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید