• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 24 تیر 1399
کد مطلب : 104827
+
-

لیگ‌برتر؛ شاید متمرکز در تهران

فدراسیون و سازمان لیگ در حال بررسی طرح جدیدی برای تمام‌کردن لیگ هستند

محمد زارعی

تعویق بازی‌های فولاد خوزستان در 2 هفته گذشته لیگ برتر و همینطور عدم ‌برگزاری بازی استقلال و پارس‌جنوبی در هفته بیست‌وسوم به‌دلیل کرونایی شدن بازیکنان آبی‌پوش باعث شده ادامه برگزاری لیگ برتر با حرف و حدیث‌های زیادی روبه‌رو شود. در این بین حتی تیم‌هایی که بازی‌های خود را برگزار می‌کردند همواره به شرایط برگزاری این رقابت‌ها معترض بوده و تأکید می‌کردند با توجه به گسترش بیماری کرونا در استان‌های مختلف، برگزاری ادامه لیگ به صلاح نیست.
اوج‌گیری مجدد بیماری کرونا باعث شده برخی از شهرها در وضعیت قرمز قرار بگیرند، به همین دلیل تیم‌ها در تلاش بودند که به این شهرها یا استان‌ها سفر نکنند. تمامی این مسائل باعث شد مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به فکر راه‌حل جدیدی برای برگزاری لیگ برتر باشند. در همین ارتباط جلساتی در سازمان لیگ برگزار شد و مسئولان مربوطه طرحی را ارائه کردند تا بازی‌ها از این پس به‌صورت متمرکز در تهران برگزار شود و تیم‌ها در یک محیط کاملا بهداشتی قرار بگیرند تا دیگر شاهد سفرهای زیاد و اتفاقات پیرامونی مانند حضور تیم‌ها در فرودگاه‌ها و هتل‌های مختلف نباشیم. البته مسئولان سازمان لیگ در حال بررسی‌های دقیق‌تر روی این طرح هستند. این طرح مخالفان و موافقانی دارد و حتی برخی باشگاه‌ها هم پیشنهادهایی ارائه کرده‌اند. ممکن است برای اینکه بازیکنان کرونایی بهبود یابند یک یا 2 هفته مسابقات به تعویق بیفتد و سپس طبق این طرح ادامه رقابت‌ها به‌صورت متمرکز برگزار شود.
مسئولان فدراسیون فوتبال در تلاش هستند که با وجود اوج‌گیری کرونا، لیگ امسال را به هر شکل ممکن به پایان برسانند. اما در بین اعضای هیأت‌رئیسه و مسئولان سازمان لیگ این بحث مطرح شده که اگر شیوع کرونا در وضعیت خطرناک باشد لیگ سال آینده را برگزار نکنند. باید منتظر ماند و دید مسئولان فدراسیون فوتبال طی روزهای آینده چه تصمیماتی را در این حوزه‌ها خواهند گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید