• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 24 تیر 1399
کد مطلب : 104826
+
-

نکته بازی

اول فکر کنید، بعد پیشنهاد بدهید
سرمربی تراکتور گفته تا وقتی مسابقات معوقه لیگ برگزار نشود، تیم او در هیچ دیداری حاضر نخواهد شد. هم‌اکنون فولاد و استقلال کمتر از تراکتور بازی کرده‌اند و سرمربی تیم تبریزی به این وضعیت معترض است. ساکت الهامی پیشنهاد کرده در مدتی که استقلال و فولاد بازی‌های عقب‌افتاده خود را انجام می‌دهند، سایر تیم‌ها مسابقات جام حذفی را برگزار کنند. این در حالی است که خود استقلال در جام حذفی حاضر است و اتفاقا تنها بازی انجام‌نشده از مرحله یک‌چهارم نهایی، مسابقه این تیم برابر سپاهان است. بنابراین اگر قرار به شروع جام حذفی باشد هم خود استقلال باید این کار را بکند. در ضمن یکی از 3 تیم راه‌یافته به نیمه‌نهایی نفت مسجد سلیمان است که مسابقه عقب‌افتاده فولاد هم باید برابر همین تیم برگزار شود. بی‌زحمت اول فکر کنید، بعد پیشنهاد بدهید.

می‌دانی کی تمام شد؟
سپاهان بازی خوبی برابر پارس‌جنوبی جم انجام داد، اما نهایتا با نتیجه مساوی یک - یک متوقف شد. به این ترتیب اختلاف امتیاز سپاهان با پرسپولیس صدرنشین به 14 امتیاز افزایش پیدا کرد. این اختلاف در فاصله 6 هفته به پایان رقابت‌های لیگ بسیار زیاد است. با وجود این، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری بعد از بازی گفته: «رقابت برای قهرمانی هنوز تمام نشده است.» صددرصد روحیه رقابت تا آخرین لحظه را ستایش می‌کنیم، اما در عمل رقابت قهرمانی مدت‌هاست تمام شده؛ حتی هفته‌ها قبل از گل خالقی‌فر به نیازمند. این رقابت زمانی به پایان رسید که سپاهان حاضر نشد برابر پرسپولیس به میدان بیاید. آن زمان فاصله فقط 5 امتیاز بود و پرسپولیس زخم‌خورده از 2 ناکامی پیاپی آسیایی در اصفهان حاضر شد. سپاهان اما حضور در «تونل» را برگزید و به همین راحتی فصل تمام شد.

راهش را یاد نگرفتی
مجید جلالی انصافا از آن دسته مربیانی بود که از بازگشایی لیگ نترسید. در دوران وقفه 4 ماهه لیگ، جلالی بارها گفت: «فوتبال باید راه همزیستی با کرونا را یاد بگیرد.» این در حالی است که آن زمان گل‌گهر سیزدهم بود و اگر مسابقات را لغو می‌کردند، این تیم قطعا به دسته پایین‌تر سقوط نمی‌کرد. ازسرگیری لیگ اما برای آقا مجید اصلا خوش‌یمن نبود و او 3 شکست پیاپی را پشت سر گذاشت. نهایتا هم باخت در بازی 6 امتیازی برابر پیکان باعث شد جلالی از نیمکت گل‌گهر کنار برود و روشن شود راه همزیستی با کرونا را یاد نگرفته است! در مجموع برخلاف وجهه علمی بخشیده شده به جلالی، این مربی به ندرت موفقیت‌های قابل اعتنا در کارنامه‌اش دارد. او در گل‌گهر هم از 18بازی فقط 16امتیاز کسب کرد تا آینده شغلی‌اش به خطر بیفتد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید