• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 19 تیر 1399
کد مطلب : 104469
+
-

ویروس وقت‌کشی

ماشین‌سازی نمی‌تواند مانع قهرمانی پرسپولیس شود ولی می‌تواند روی جام قهرمانی لک بیندازد

ویروس وقت‌کشی

هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های لیگ برتر ایران فردا (جمعه) با جدال 2تیم پرسپولیس و ماشین‌سازی آغاز می‌شود؛ 2‌‌تیم از دو نیمه جدول، یکی بخت اول قهرمانی و دیگری تیم شکست‌خورده هفته‌های اخیر که در صورت ادامه این روند ممکن است حتی به‌عنوان یکی از گزینه‌های سقوط مطرح شود. ماشین‌سازی در 4هفته اخیر 4شکست متوالی را متحمل شده و در عوض پرسپولیس در همین بازه زمانی 4پیروزی متوالی به‌دست آورده است. همین موضوع می‌تواند تفاوت سطح 2تیم را به‌خوبی نشان بدهد. پرسپولیس طی 12بازی اخیرش در لیگ صاحب 11پیروزی و یک‌تساوی شده و ماشین‌سازی در 8بازی اخیر به 2تساوی و 6باخت رسیده است. همه‌‌چیز حکایت از برتری پرسپولیس دارد؛ به‌جز سبک بازی ماشین‌سازی که با بستن بازی و دفاع چندلایه به خراب‌کردن بازی حریفش می‌پردازد. ماشین‌سازی به‌خصوص در مقابل تیم‌های مدعی لیگ با ارائه این سبک و با تکیه بر وقت‌کشی‌های حامد لک به یکی از چغرترین تیم‌های لیگ تبدیل می‌شود. کافی است به نتایج این تیم مقابل تیم‌های مدعی و صدر جدولی نگاه کنید؛ آنها پرسپولیس را در تهران با یک‌تساوی بدون گل متوقف کردند، در تبریز از سپاهان همین نتیجه را گرفتند، تراکتور را 2 بر صفر بردند و استقلال را در هر دو بازی رفت ‌و برگشت شکست دادند. تنها تیم مدعی که از چنگ ماشین‌سازی جان سالم به‌در برد شهرخودرو بود که 6امتیاز از 2بازی با این تیم گرفت. ماشین‌سازی در بازی رفت در حالی پرسپولیس را متوقف کرد که پنالتی دقیقه آخر سرخپوشان و ضربه چیپ علیپور حسابی خبرساز شد و تا مدت‌ها سوژه‌ای دست هواداران پرسپولیس داد تا از مهاجم گلزن خود انتقاد کنند. پرسپولیس آن روز با از دست دادن آن پنالتی صدر جدول را از دست داد اما حالا با اقتدار خاصی در صدر جدول نشسته و هیچ اشتباهی نمی‌تواند آنها را از صدر جدول تکان بدهد.

  رکورد پرسپولیس می‌شکند؟
از دور برگشت لیگ ‌برتر 7هفته گذشته و پرسپولیس هر 7حریف خود را در مجموع 2بازی رفت‌و برگشت شکست داده است. این تیم شکست‌های یک بر صفر مقابل تراکتور و شهرخودرو را با اختلاف 2گل در بازی برگشت جبران کرد، استقلال را در مجموع 3 بر 2 شکست داد و حتی شکست خانگی 2 بر صفرش مقابل سپاهان که غیرقابل‌جبران به‌نظر می‌رسید با نتیجه 3 بر صفر بازی برگشت جبران شد. حالا و در هفته هشتم از دور برگشت اگر پرسپولیس در تبریز پیروز نشود، ماشین‌سازی تبدیل به نخستین تیم لیگ می‌شود که در مجموع 2بازی رفت‌وبرگشت به پرسپولیس نمی‌بازد.

 بازگشت سیدجلال به ترکیب
در 2هفته‌ای که بعد از پایان تعطیلات برگزار شده، سیدجلال حسینی در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار نگرفته و نبودن او حاشیه‌ها و اخبار زیادی به‌وجود آورده است. یحیی دیروز در مصاحبه‌اش شدیدا به حاشیه‌سازان حمله کرد و دلیل غیبت سیدجلال را مصدومیت چندهفته‌ای او ذکر کرد. او احتمالا برای ساکت کردن حاشیه‌سازان به این حمله اکتفا نمی‌کند و فرداشب سیدجلال را در ترکیب 11نفره ابتدایی قرار می‌دهد؛ به‌خصوص که مصدومیت شجاع خلیل‌زاده از ناحیه مچ پا هم مطرح است و این موضوع احتمال بازی‌کردن سیدجلال را بالاتر می‌برد. علاوه بر این، یحیی باید فکری هم برای جای خالی کمال کامیابی‌نیا بکند که در بازی قبلی اخراج شد. این جای خالی احتمالا با بشار رسن پر خواهد شد.

  چالش بوناچیچ
علاوه بر جدال پرسپولیس و ماشین‌سازی، در شب اول از هفته بیست‌وچهارم لیگ، یک بازی دیگر هم برگزار می‌شود که در آن شاهین بوشهر و ذوب‌آهن اصفهان به مصاف هم می‌روند. ذوب‌آهن هفته گذشته به پیکان باخت تا شاهین بوشهر به رتبه آخر سقوط کند. حالا شاهین می‌تواند با بردن ذوب‌آهن دوباره از پیکان سبقت بگیرد و 24ساعت بعد به تماشای بازی حساس پیکان-گل‌گهر بنشیند. ذوب‌آهن از 4بازی اخیرش فقط یک‌امتیاز گرفته و هر دو بازی بعد از تعطیلاتش را باخته است. تیم بوناچیچ درصورت ادامه این روند خودش به یکی از گزینه‌های جدی سقوط تبدیل خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید