• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 28 اسفند 1396
کد مطلب : 10421
+
-

رقابت ایرانی‌ها و شرقی‌ها در بازار لاستیک

رقابت ایرانی‌ها و شرقی‌ها در بازار لاستیک

در آستانه آغاز تعطیلات نوروزی بسیاری از خانواده‌های ایرانی خود را آماده سفر طی تعطیلات می‌کنند. یکی از الزامات کسانی که با خودروی شخصی به جاده‌ها می‌زنند رو به راه بودن شرایط خودرو و امکانات جانبی و لوازم مصرفی آن است. از این‌رو این روزها بازار لوازم یدکی خودرو نیز داغ شده است. اما شاید یکی از مهم‌ترین قطعات خودرو به‌خصوص برای تضمین سلامت سفر لاستیک باشد.


 از این‌رو بازار لاستیک چنان شلوغ شده است که در محدوده خیابان ملت که مشهور به بورس فروش لاستیک تهران است جای سوزن انداختن نیست. در این بازار رقابت میان تولیدات داخلی و خارجی داغ و تنگاتنگ است. بسیاری از مصرف‌کنندگان با تجربه طی چند سال گذشته به این نتیجه رسیده‌اند که لاستیک‌های ایرانی نه‌تنها از نظر قیمت تفاوت فاحشی با مشابه‌های خارجی خود دارند بلکه از نظر کیفیت و دوام نیز در شرایط قابل‌قبولی قرار دارند. با این وضعیت لاستیک‌هایی چون یزدتایر، کویر، دنا، بارز و همینطور گلدستون مشتری ثابت خود را دارند. اما همچنان برخی هستند که اعتقاد عجیبی به خرید برند خارجی دارند. برای این دسته بهترین گزینه‌های موجود برندهایی چون میشلن و گودیر است که به‌علت تفاوت قیمت بسیار زیاد این برندها با دیگر محصولات موجود در بازار هر کسی برای خریدشان دست به جیب نمی‌شود. اما می‌توان گفت بیشترین رونق را در بازار لاستیک ایران محصولات کره‌ای و ژاپنی دارند. برند‌های سومیتومو و فالکن از ژاپن و هانکوک و کومهو از پرفروش‌ترین‌های بازار این روزهای لاستیک هستند چرا که قیمت آنها مابین برندهای ایرانی و اروپایی است. لاستیک‌های رودستون و نکسن و مکسس هم همچنان در میان پر فروش‌ها هستند.


اما درباره قیمت‌ها باید گفت که اگر تنها 2‌ماه پیش برای خرید لاستیک اقدام می‌کردید قیمت‌ها اختلاف قابل توجهی داشت به‌طوری که یک جفت لاستیک هانکوک با قیمت 490هزارتومان اینک با قیمت 600هزار تومان به فروش می‌رسد. همینطور کومهو با قیمت 490هزار تومان برای هر جفت حالا با قیمت 580هزار تومان فروخته می‌شود. البته این قیمت‌ها برای لاستیک‌های سایز 205.60.15است و به تبع تغییر سایز رینگ و انواع خودرو قیمت‌ها متفاوت می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید