• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 28 اسفند 1396
کد مطلب : 10416
+
-

خرید‌های دقیقه نودی در بازار شب‌ عید

در آخرین روزهای باقی مانده به پایان سال، بازارها شلوغ و مردم در حال خرید هستند. اما کالاها از طرق مختلفی به‌دست مشتریان می‌رسد.


 با وجود ساماندهی عده‌ای از دستفروشان در سطح شهر بازهم به خیابان‌های مملو از دستفروشان بر‌می‌خوریم که به‌دنبال کسب روزی و درآمد از بازار شب عید هستند تا بتوانند سودی از این ایام شلوغ کسب کنند. از طرفی دولت و اصناف نیز به‌منظور تنظیم بازار، تمهیداتی را از مدت‌ها قبل درنظر گرفت تا مردم برای تأمین مایحتاج شب عید کمتر دغدغه داشته باشند.
امسال نیز دولت ۶۰ هزار تن سیب و پرتقال با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان ذخیره کرد تا در سراسر کشور توزیع شود. در استان تهران نیز توزیع ۴۰۰۰ تن پرتقال و ۲۰۰۰ تن سیب درختی از هفته گذشته آغاز شده است و خریداران می‌توانند میوه‌های تنظیم بازاری را درتعاونی‌های مصرف و میادین میوه و تره‌بار تهیه کنند.


هر چند در روز‌های نخست به‌دلیل زمان باقی مانده به سال جدید، مراکز خرید میوه زیاد شلوغ نبود اما، با کمتر شدن این روز‌ها رفته رفته بر شمار خریداران افزوده شده است. برای تنظیم قیمت‌های تخم‌مرغ، مرغ و گوشت قرمز نیز روزانه ۱۰۰ تن گوشت گوساله منجمد، ۱۰۰ تن گوشت گوسفندی تازه، ۴۰۰ تن تخم‌مرغ و ۲۰۰ تن مرغ منجمد به قیمت مصوب تنظیم بازار از طریق سازمان میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در پایتخت توزیع می‌شود. از طرفی نمایشگاه بهاره تهران در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب که پیش از این فعالیت خود را آغاز کرده بود تا ٢٨ اسفند‌ماه همچنان فعالیت خواهد کرد تا مردم بتوانند اجناس مود نیاز خود را خریداری کنند.

(میزان)

این خبر را به اشتراک بگذارید