• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 28 اسفند 1396
کد مطلب : 10418
+
-

کالاهای معاف از مالیات بر ارزش افزوده

سخنگوی کمیسیون مالیات اتاق اصناف اظهار کرد: کالاهایی ازجمله مواد خوراکی و کشاورزی درصورتی که فرآوری نشده باشند مشمول مالیات ارزش افزوده نخواهند شد و کسی اجازه ندارد برای کالاهایی مانند برنج، گوشت، شیر، حبوبات و مواردی از این دست از مردم مالیات بر ارزش افزوده دریافت کند.


محمد آزاد اظهار کرد: از مدت‌ها قبل برخی از اصناف ازجمله چلوکبابی‌ها یا صنف‌های مربوط به پزندگان با مشکل تخصیص مالیات بر ارزش افزوده مواجه بودند درحالی‌که کالاهایی مانند برنج، از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند. اما درصورتی که این مواد فرآوری شوند و به‌عنوان مثال شیر به کالایی مانند کره برسد، مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خواهد شد. سخنگوی کمیسیون مالیات اتاق اصناف در عین حال از تلاش‌‌های صورت‌گرفته برای حل مشکلات مربوط به مالیات بر ارزش افزوده اصناف خبر داد و گفت: باید توجه داشت که برخی از اقلام کالایی خارج از شمول مالیات بر ارزش افزوده محسوب می‌شوند.


وی گفت: کالاهایی مانند برنج یا گوشت از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند اما زمانی که طبخ شوند دارای وضعیت متفاوت شده و ارزش افزوده به آنها تعلق می‌گیرد. برهمین اساس واحدهایی مانند چلوکبابی‌ها ملزم به دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مشتری و واریز این مبلغ به‌حساب دولت خواهند بود.

(ایسنا)

این خبر را به اشتراک بگذارید