• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 10 تیر 1399
کد مطلب : 103697
+
-

انتقادهای رئیسی از برجام و وضع مسکن

رئیس قوه قضاییه روز گذشته طی سخنانی در جلسه شورای‌عالی قضایی در موضوعات برجام و مسکن به انتقاد از دولت پرداخت. سیدابراهیم رئیسی ضمن انتقاد از ماهیت حقوق بشر آمریکایی گفت: آنها تصور می‌کنند که می‌توانند فشار‌هایی را به ما نیز وارد کنند و 3کشور اروپایی علیه ما قطعنامه به آژانس و شورای حکام پیشنهاد می‌دهند. ما این 3کشور را به‌خوبی می‌شناسیم. اینها همان‌هایی هستند که بعد از شهادت سردار سلیمانی، از آمریکا حمایت کردند. رئیس قوه قضاییه با تأکید بر اینکه باید به این کشور‌ها بی‌اعتماد بود، گفت: موضوعی که امروز باید مورد اعتماد قرار گیرد، داشته‌های ملت بزرگ ایران است. 

به گزارش میزان، رئیسی خاطرنشان کرد: خطایی که اتفاق افتاد، این بود که برخی تصور کردند با اعتماد به اروپایی‌ها و بی‌اعتمادی به داشته‌های خودمان می‌توانند کار را پیش ببرند؛ درحالی‌که باید به اروپایی بی‌اعتماد بود و به داشته‌های کشور اعتماد کرد. رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: الان هم همچنان وقت باقی است برای اینکه به داشته‌های بسیاری که در کشور داریم، به‌ویژه نیروی جوان متراکم و کارآمد اعتماد کنیم و یقینا اتکال به خدا و اعتماد به داشته‌ها می‌تواند کشور را پیش ببرد و در مقابل همه فتنه‌ها و توطئه‌ها حفظ نماید.
رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به انتقاد از عملکرد دولت در حوزه تنظیم قیمت‌ها و بازار مسکن پرداخت و با بیان اینکه وضعیت قیمت‌ها و بازار و لجام‌گسیختگی قیمت‌ها در حوزه مسکن امر قابل تحملی برای مردم نیست، بر پیگیری جدی مسئولان مختلف در این زمینه تأکید کرد. وی آمادگی دستگاه قضایی برای همکاری در این زمینه را یادآور شد و افزود: وضعیت و شرایط فعلی یک کار انقلابی و جهادی را می‌طلبد. رئیس قوه قضاییه ادامه داد: چند سال است که مسئله مسکن مورد بی‌توجهی قرار گرفته و هم‌اکنون که اقداماتی در حال انجام است، باید این اقدامات شکل جهشی داشته باشد تا بتواند مشکل مردم را مرتفع کند و از گرفتاری‌های مردم بکاهد. رئیسی تأکید کرد: مردم باید احساس کنند که مسئله مسکن و قیمت‌های لجام‌گسیخته‌ای که در بازار شاهد هستند، با کنترل و قیمت‌گذاری و نظارت بر بازار از ناحیه دولتمردان دنبال می‌‎شود.
انتقادات رئیس قوه قضاییه در حالی است که رئیس‌جمهور روز یکشنبه طی سخنانی، مجلس و قوه قضاییه را به همکاری دعوت و تأکید کرد «الان موقع دعوا نیست». حسن روحانی گفت: اگر می‌خواهیم در این شرایط بسیار سخت، سال را تمام کنیم، باید متحدتر و متشکل‌تر در کنار همدیگر باشیم. او افزود: الان موقع دعوا نیست؛ بر فرض یک کسی نظری دارد، الان وقت دعوای مجلس و دولت نیست؛ وقت دعوای قوه قضاییه و دولت نیست؛ این 3قوه امروز باید کامل متحد باشند و همدیگر را یاری کنند؛ نیروهای مسلح در کنار اینها و رهبری معظم بالای سر همه اینها، همه باید در کنار یکدیگر باشیم و مردم باید حضور کامل در صحنه داشته باشند؛ بدون حضور و یاری مردم حتما موفق نخواهیم شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید