• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 9 تیر 1399
کد مطلب : 103669
+
-

چرا دیاباته و غلامی جریمه نمی‌شوند؟

دو بازیکن اصلی استقلال در حساس‌ترین روزها، دست فرهاد مجیدی را در پوست گردو گذاشتند اما باشگاه با آنها برخورد انضباطی نکرد

امیرحسین اعظمی

برای استقلال و فرهاد مجیدی پیروزی در اهواز اهمیت زیادی داشت تا امیدهای آبی‌پوشان برای قهرمانی در لیگ برتر همچنان زنده بماند ولی اخراج علی کریمی تا حدودی کار استقلال را سخت کرد. البته استقلالی‌ها حتی با 10نفره شدن هم امیدوار بودند تا در اهواز امتیاز بگیرند، اما اخراج عارف غلامی آوار سنگینی بود که روی سر آنها فرو ریخت. غلامی که بعد از پوشیدن پیراهن استقلال، در بعضی از بازی‌ها نشان داده سرش برای حاشیه درست کردن درد می‌کند در همین بازی با فولاد هم امیدهای استقلال را برای امتیاز گرفتن از بین برد؛ آن هم درحالی‌که با گرفتن یک اخطار، پتانسیل 9نفره کردن تیمش را در هر لحظه از بازی داشت. وقتی عارف کارت زرد اول را گرفت، اعضای کادر فنی بارها به او توصیه کردند که حتما مراقب باشد تا اخراج نشود، شبیه همان ماجرای معروفی که ژوزه مورینیو در مورد ماریو بالوتلی تعریف کرده بود. غلامی اما در یک صحنه پیش‌بینی‌ها در مورد خودش را به واقعیت تبدیل کرد تا با یک اعتراض کارت زرد دوم را گرفته و از زمین مسابقه اخراج شود. یکی از مربیان استقلال در این خصوص به همشهری می‌گوید: «ما چندبار به عارف گفتیم که مواظب باشد ولی او کار خودش را انجام داد. وقتی بازیکنی در استقلال بازی می‌کند، این اشتباه پذیرفتنی نیست. ما از این اخراج به‌شدت ضربه خوردیم.» کادر فنی آبی‌ها از غلامی ناراضی است. گفته می‌شود این بازیکن قبل از بازی با فولاد هم در یکی از تمرینات تیمش با یک بازیکن بگو مگو می‌کند. این صحنه از دید فرهاد مجیدی پنهان نمی‌ماند و به غلامی می‌گوید: «لباس بپوش و برگرد خانه. از فردا هم سر تمرین نیا.» البته غلامی فردای آن روز با وساطت برخی از مربیان و همبازی‌هایش و عذرخواهی از مجیدی دوباره سر تمرین حاضر می‌شود و با تیم به اهواز هم می‌رود ولی باز هم برای تیمش دردسر درست می‌کند. در چند روز گذشته هم بحث جریمه شدن غلامی بابت اتفاقات اخیر مطرح شده ولی مشخص نیست که چرا باشگاه در این زمینه اقدامی انجام نداده است.

  چرا دیاباته چاق شد؟
اتفاق عجیب دیگر در استقلال مربوط به ماجرای شیخ دیاباته است. او در تعطیلی بازی‌های لیگ برتر از ایران رفت و فرهاد مجیدی و دیگر مربیان استقلال دلخوش به این بودند که شیخ در بازگشت به ایران هم فرم مطلوب بدنی‌اش را طبق برنامه‌ای که به او دادند حفظ خواهد کرد. همه این پیش‌بینی‌ها غلط از آب درآمد و دیاباته با اضافه وزن به ایران برگشت که یکی از مربیان استقلال وضعیت او را اینطور توصیف می‌کند: «وقتی شیخ برگشت باورمان نشد که این‌قدر چاق شده است، می‌دانستیم که در چند بازی او را در اختیار نخواهیم داشت.» فرهاد مجیدی هم که حتی در دوران مربیگری سعی می‌کند اضافه وزن نداشته باشد، با دیدن شیخ شوکه شده بود. مجیدی از دیاباته پرسیده بود که چرا این‌قدر اضافه‌وزن آورده و دیاباته هم به او گفته بود که در فرانسه حتی یک جلسه هم تمرین نکرده چون اجازه نمی‌دادند مردم بیرون بیایند و باشگاه‌ها هم تعطیل بوده است! هر چند مقررات عبور و مرور در فرانسه بسیار سخت بود ولی حداقل کادر فنی آبی‌ها انتظار نداشتند که دیاباته این اندازه اضافه‌وزن بیاورد. اینکه چرا کادر فنی و باشگاه جریمه‌ای برای دیاباته درنظر نمی‌گیرند در نوع خودش جالب است. البته یکی از مسئولان باشگاه به همشهری خبر داد که شیخ درصد زیادی از پولش را گرفته و دیگر چیزی باقی نمانده که باشگاه او را جریمه کند! شیخ با این وضعیت دوباره استقلال را تنها گذاشت و برای تولد فرزند سومش راهی فرانسه شد. اینکه او با چه شرایطی بازگردد، هنوز مشخص نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید