• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 28 اسفند 1396
کد مطلب : 10360
+
-

خرازی: احمدی‌نژاد به راهبردهای دفتر رهبری توجه نمی‌کرد

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی درخصوص تفاوت‌های دوره فعلی شورای راهبردی روابط خارجی با دوره قبل، گفت: راهبردهای مصوب شورا خدمت مقام معظم رهبری ارائه می‌شود و ایشان اگر مصلحت بدانند به دستگاه‌های دولتی ابلاغ می‌کنند.

در دولت آقای احمدی‌نژاد، راهبردهایی که از دفتر مقام معظم رهبری به دولت ارسال می‌شد، چندان مورد توجه قرار نمی‌گرفت،  ولی در دولت آقای روحانی مورد توجه قرار می‌گیرد و این خود، تفاوت مهمی است.

به گزارش جماران، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی افزود: تفاوت بعدی در نوع مسائلی است که ما امروزه در روابط بین‌الملل با آنها روبه‌رو هستیم. مسئله برجام، بدعهدی‌های آمریکا، تحولات منطقه و... در این دوره در حال وقوع است و بنابراین در این دوره با شرایط متفاوتی مواجه هستیم.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی خاطرنشان کرد: اینکه آینده‌ برجام چه می‌شود و ما چه اقداماتی را باید در جهت حفظ منافع‌ کشور انجام دهیم،  یا در مورد مسائل منطقه‌ای که با بحران‌های شدیدی روبه‌روست چه باید بکنیم. براین اساس باید راهبردهایی را در قبال این تحولات به‌صورت درازمدت طراحی کنیم.

وزیر امور خارجه دولت اصلاحات مهم‌ترین نقطه‌ ضعف کشور در روابط خارجی‌ را عدم‌انسجام و هماهنگی عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های مختلف دولتی هر کدام کار خود را انجام می‌دهند و الزاما به پیامدهای تصمیما‌تی که در چارچوب وظایف خود می‌گیرند،  توجه ندارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید