• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 5 تیر 1399
کد مطلب : 103358
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/zpBAm
+
-

با مردم

با مردم

   950نفر نیروی آبفار خوزستان 6‌ماه حقوق نگرفته‌اند
در شرکت آبفار خوزستان تعداد زیادی پرسنل در قالب استخدامی، پیمانی، طرحی، قراردادی و غیره کار می‌کنند که 950نفر از این پرسنل مدام با تعویض در پرداخت حقوق و مزایا روبه‌رو هستند. البته موضوع چیز تازه‌ای نیست و عقب‌افتادگی حقوق و مزایای کارکنان بالای ۶سال است که وجود دارد، اما همواره یک امید وجود داشت که قطعا پرداخت خواهند شد و میزان عقب‌افتادگی هیچ‌گاه به مرز ۴‌ماه نمی‌رسید. اما اکنون وارد ‌ماه ششم شده‌ایم که حقوق خود را دریافت نکرده‌ایم و متأسفانه اخبار خوبی نسبت به پرداخت حقوقمان وجود ندارد. صدای ما را به گوش مقامات بالا برسانید. ما گرسنه و درمانده‌ایم و شرمنده خانواده‌هایمان.
کریمی از اهواز

   تقلب در درج نشان سلامت روی مواد خوراکی
درحالی‌که سیب سلامت نشان بی‌ضرر بودن ماده غذایی یا دارویی و نشان از تأیید سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت و درمان است، چرا جلوی جعل این نشان را نمی‌گیرند. بسیار دیده می‌شود که کالایی پر از نمک و روغن یا مضرات فراوان نشان سیب سلامت دارد چنین چیزی چطور ممکن است جز اینکه جعلی باشد؟
بلغار از تهران

   مطرح کردن تغییر نام فرودگاه اصلا درست نیست
واقعا همه مشکلات کشور حل شده مانده اینکه نام فرودگاه مهرآباد را تغییر دهند. این فرودگاه جزئی از خاطره جمعی همه مردم ایران و برندی بین‌المللی است. چرا وقت مجلس را به این سخنان بی‌سرانجام تلف کرده و با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟
رفعتی از اراک

   آماده‌باش اورژانس مترو ضروری است
در شرایط فعلی که کرونا همچنان هست و هر لحظه احتمال دارد حال کسی بد شود، این موضوع نگران‌کننده است که در مترو اورژانس پزشکی به‌صورت آماده‌باش وجود نداشته باشد به‌خصوص که در ساعات ابتدایی صبح و عصر مترو خیلی شلوغ می‌شود و هر لحظه ممکن است کسی نیاز به خدمات اورژانسی داشته باشد.
سلیمانی از تهران 

  بازگشایی غیرکارشناسی عامل شیوع دوباره کرونا در اردبیل
مسئولان استان اعلام می‌کنند که کرونا دوباره شیوع پیدا کرده و حتی با بلندگوهای تبلیغاتی در کوچه و خیابان در این خصوص اطلاع‌رسانی می‌کنند. آیا پیش‌بینی چنین شرایطی اینقدر سخت بود. اگر بازگشایی‌ها غیرکارشناسی صورت نمی‌گرفت اکنون اردبیل در آستانه ورود به مرحله قرمز نبود. چرا مسئولان تصمیمات عجولانه می‌گیرند؟
ونوس از اردبیل

  کارکنان صداوسیما با کمترین حقوق کار می‌کنند 
کارکنان حق الزحمه‌ای صدا و سیما در اغلب استان‌ها به‌خصوص در اصفهان با کمترین دستمزد و مزایا کار می‌کنند و مدیران بیشترین بهره کاری را از آنها می‌گیرند. درحالی‌که نیروهای رسمی صدا و سیما اغلب اوقات کار چندانی برای انجام دادن ندارند، اما حقوق و مزایای عالی می‌گیرند. آیا رسانه ملی که به‌اصطلاح قرار است الگوی ملت در عدالت گستری باشد باید با پرسنل خود اینگونه رفتار کند.
پایدار از اصفهان 

   خاموشی خیابان وثوقی در شادآباد
سیستم روشنایی خیابان وثوقی به سمت مخابرات شهید محسنیان که در منطقه۱۸ شادآباد واقع شده مدتهاست دچار اشکال شده و اغلب شب‌ها یا خیابان تاریک است یا چراغ‌ها مدام چشمک می‌زنند. درحالی‌که رفت‌وآمد در این خیابان زیاد است و لازم است که نور خیابان تامین شود.
حسن‌پور از شادآباد تهران

  شلوغی بیش از اندازه وسایل حمل‌ونقل عمومی 
اجرای طرح ترافیک به‌رغم فواید زیاد درست نیست زیرا باعث شده اتوبوس‌ها و مترو به‌خصوص در اوایل صبح بسیار شلوغ شوند که این وضع امکان شیوع کرونا را افزایش می‌دهد.
اکبر‌زاده از تهران

   اغلب دستگاه‌های واریز وجه خرابند
هرشب برای واریز وجه نقد به دستگاه‌های خودپرداز و خود دریافت بانک ملی مراجعه می‌کنم اما همیشه غیرفعال هستند. به چند شعبه مختلف سر زدم اما ظاهرا این خود دریافت‌ها دکور هستند و قرار نیست خدمتی ارائه کنند.
مهدوی از تهران

مشکل‌یابی درست در کشور
این قانون به ما واضح و روشن می‌گوید که مسکن کالای مصرفی و نه سرمایه‌ای است. پذیرفتنی نیست که قانون با این روشنی و کارایی در نظام مسکن، اینقدر در اجرا به تأخیر بیفتد. بیش از 70درصد خریداران مسکن، افرادی هستند که صاحب ملک و املاک گسترده هستند. این افراد برای افزایش دارایی‌شان، دست به خرید مسکن می‌زنند. این وضع باعث گرانی و مهم‌تر از همه ناتوانی نیازمندان اصلی این حوزه از مسکن می‌شود.
ازاین‌رو اگر دغدغه حل ریشه‌ای مشکلات کشورمان را داریم، راه‌حلش نه تخریب و سخنرانی‌های طولانی بلکه در تعریف مکانیسم و روش درست و هدفمند است. با تشکیل کمیته و کارگروه‌های تخصصی گرهی از مشکلات کشور باز نمی‌شود. مشکلات زمانی حل می‌شود که مسیر سیاست خارجی تعاملی را در کشور نهادینه کنیم و از ظرفیت‌های بین‌المللی بهره گیریم. اگر در یک نکته راهکار کشورهای تازه توسعه‌یافته را خلاصه کنیم، آن تعامل‌گرایی و وابستگی متقابل پیچیده است. اقتصاد این کشور‌ها آنقدر با نظام بین‌الملل درآمیخته که اساسا دیگر تحریم موضوعیتی ندارد. ریشه اصلی چالش ارز در کشور مسائل بین‌المللی است. به فرض درستی سوء‌مدیریت در داخل که به‌نظر نگارنده این مشکل هم به سبب مسئله تحریم‌هاست، وقتی ارزی به کشور وارد نمی‌شود، مشخص است که تعادل عرضه و تقاضا بهم می‌خورد. حال هرقدر هم بتوانیم نظارت دقیق و حساب شده داشته باشیم اما باز گره اصلی همواره باقی می‌ماند.

این خبر را به اشتراک بگذارید