• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 28 اسفند 1396
کد مطلب : 10321
+
-

راه‌های کرمانشاه ایمن است

پلیس برای خدمت‌رسانی در ایام نوروز از آمادگی کامل برخوردار است

راه
راه‌های کرمانشاه ایمن است





سجاد محمدی| کرمانشاه- خبرنگار: 

‌سفرهای نوروزی نقطه عطف روزهای آغازین بهار در فرهنگ و آیین ایرانیان است و استان کرمانشاه با داشتن بیش از  4اثر تاریخی و طبیعی، با آغوش باز پذیرای مسافران نوروزی است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به آمادگی دستگاه‌های عضو کمیته ستاد خدمات سفر می گوید: یکی از موضوع های شایان توجه تمدید دفترچه کار رانندگانی است که مهلت کمتر از یک ماه دارند تا در ایام نوروز با مشکل اعتبار دفترچه مواجه نشوند و رفع این مشکل در دستور کار قرار دارد. 

«بهمن خسروانی» از استقرار اکیپ‌های سیار و دائم امداد خودرو و هلال احمر در طول مسیرهای بین شهری در استان خبر می دهد و می افزاید: شرکت پخش فراورده‌های سوختی به‌منظور تأمین سوخت گازوییل با استاندارد یورو4 در نقاط مختلف استان برای ناوگان اتوبوسی پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد و نظارت قاطع پلیس راه بر ناوگان حمل و نقل عمومی در پاسگاه‌های پلیس راه و طول مسیر که به‌صورت غیر مجاز به حمل مسافر مشغول هستند را شاهد خواهیم بود.


آماده‌سازی و بهسازی جاده‌ها

خسروانی از آماده‌سازی و بهسازی جاده‌ها شامل اصلاح و ترمیم روکش آسفالت در برخی از مسیرها نیز خبر می دهد و اضافه می کند: شست وشو و تعویض علائم ترافیکی، خط‌کشی، تعمیر روشنایی جاده‌ها و جمع‌آوری دست فروشان از حاشیه بزرگراه‌ها به‌ویژه در نقاط ورودی شهر قبل از شروع ایام طرح نوروزی از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد. 
وی در ادامه از صرف بیش از 310 هزار و 500 تن آسفالت در بهسازی راه‌های استان طی سال جاری خبر می دهد  و می گوید: 127 کیلومتر روکش آسفالت لایه نهایی، اجرای 105 کیلومتر روکش آسفالت لایه رگلاژی و 120 کیلومتر لکه‌گیری آسفالت راه‌های استان برابر با 348 هزار و 578 متر مربع انجام شده است. 

خسروانی با اشاره به اجرای 41 کیلومتر شانه آسفالتی از راه‌ها، افزود: دَرزگیری پلیمری 371 هزار و 892 متر از طول راه‌های استان و پیگیری و رفع 732 مورد تصرف در حریم راه‌ها از دیگر اقدامات مهم بخش راهداری است. وی هزار و 670 کیلومتر خط‌کشی راه‌های استان نصب 20 کیلومتر حفاظ‌های فلزی و بتنی و نصب 15 هزار و 500 عدد علائم ایمنی را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: شست‌وشوی 600 هزار عدد علائم ایمنی در محورهای استان از دیگر اقدامات صورت گرفته است. 


تعمیر اساسی ماشین آلات راهداری

این مسئول در ادامه به تعمیر اساسی 65 دستگاه ماشین آلات راهداری اشاره  و بیان می کند: 403 دستگاه از ماشین آلات این حوزه نیز تعمیر شده‌اند. خسروانی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ موضوع تأمین رفاه و بهسازی جاده‌ای با کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای، می گوید: ارتقا و نگهداری 128 کیلومتر از روشنایی راه‌ها، ارتقاب 842 دستگاه سیستم چراغ چشمک‌زن و بهسازی 2 دستگاه سیستم روشنایی تونل از دیگر اقدامات انجام شده در استان است. 


امنیت؛ عیدی پلیس به مردم 

پلیس نیز پابه‌پای دستگاه‌های خدمات‌رسان، تمهیدات ویژه‌ای برای نوروز97 اندیشیده است، فرمانده انتظامی استان می‌گوید: نیروی انتظامی با برقراری نظم و آرامش، امنیت را در ایام نوروز به مردم هدیه می‌دهد. سردار «منوچهر امان‌اللهی» با بیان اینکه سبزپوشان نیروی انتظامی حافظان جان و مال مردم هستند و در راستای انجام وظیفه خود از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، می افزاید: از همه توان اطلاعاتی و عملیاتی خود استفاده می‌کنیم تا مردم نوروزی امن و آرام را سپری کنند. 

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه «امنیت» عیدی پلیس به مردم است، می گوید: پرسنل ناجا شرایط سخت در جاده‌ها و شهرها را به جان می‌خرند تا مردم نوروزی شیرین را تجربه کنند. شعار سال پلیس «آرامش بهار با نظم و امنیت» خواهد بود. پلیس در ایام نوروز و مراسم نوروزی در کنار مردم است، اما در مقابل بی قانونی طبق وظیفه عمل خواهد کرد. امان اللهی می افزاید: در نوروز از همه طرفیت های پلیس از جمله یگان ویژه، یگان  امداد، پلیس راهور و پلیس افتخاری نیز کمک خواهیم گرفت تا نوروز آرامی را برای مردم رقم بزنیم، البته این امنیت و آرامش رقم نخواهد خورد مگر با حضور و همراهی مردم.


توجه مردم به قوانین راهنمایی و رانندگی

رئیس پلیس راه استان نیز خواستار توجه جدی مردم به قوانین راهنمایی و رانندگی به ویژه در ایام نوروز می شود و می افزاید: 72 درصد تصادفات به وقوع پیوسته در 11 ماه‌ مربوط به خودروهای سواری بوده است و از عموم شهروندان تقاضا داریم در ایام نوروز مراقب خودروهای ناامن باشند و تا حد امکان از سفر کردن با این خودروها اجتناب کنند.

سرهنگ «محمد حیدری» می گوید: شدت حادثه در بعضی از خودروهای سواری بیشتر است، یعنی رانندگان و سرنشینان این نوع ازخودروها بیشتر از سایر خودروهای سواری مرگ و جرح را به سرنشینان خود تحمیل کرده اند. کسانی که با این نوع وسایل نقلیه خانواده خویش را در نوروز و  بهار97 به تفریح می‌برند بیشتر مراقب باشند.  وی  به رانندگان توصیه کرد که  از سرعت غیر مجاز و سبقت‌های نابه‌جا، انحراف به چپ و حرکات نمایشی و هرگونه حرکت مخاطره‌آمیز به طور جدی خودداری کنند.


طرح‌های ترافیکی نوروز در شهر کرمانشاه

رئیس پلیس راهور استان به طرح‌های ترافیکی نوروز در شهر کرمانشاه نیز  اشاره می کند و می گوید: با توجه افزایش حجم ترافیک معابر در هسته مرکزی شهر و اطراف مراکز خرید،  پلیس راهور تمام توان خود را به منظور برقراری امنیت ترافیکی شهروندان بسیج خواهد کرد. 

سرهنگ «فضل‌الله شیری» می افزاید: بر اساس طرح ترافیکی که هم‌اکنون در حال اجراست، ماموران پلیس راهور در آماده باش هستند و به منظور تسهیل در ترددها در محل‌های و زمان های پیک ترافیکی حضوری پر رنگ تر دارند، علاوه بر این، طرح زوج و فرد خودروها در هسته مرکزی شهر همچنان تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت.  سرهنگ شیری با اشاره به آماده‌باش نیروهای راهور برای ایام نوروز، از شهروندان خواست که به منظور انجام خریدهای نوروزی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا علاوه بر کاهش آلودگی هوا، به روان‌سازی ترافیک شهری نیز کمک شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید