• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 28 اسفند 1396
کد مطلب : 10308
+
-

گردش شبانه در رشت

عضو شورای اسلامی شهر: در صدد هستیم تا شب سال تحویل نیز برنامه‌های فرهنگی و هنری مفرح و مناسبی در خور شأن شهروندان ارائه کنیم

درشهر
گردش شبانه در رشت



زهرا حقیقی|  رشت - خبرنگار :

نبض زندگی در رشت همیشه می‌تپد و پویایی و زنده بودن روزها و شب‌های این شهر بارانی بر کسی پوشیده نیست. رشت 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد. افرادی که به رشت مسافرت کرده‌اند می‌دانند که برخلاف بسیاری از شهرهای ایران چراغ بازارهای این شهر همیشه تا پاسی از شب روشن است و شور و نشاط زندگی تا پاسی از شب در خیابان‌های آن جریان دارد. حال بعد از چندین سال قرار است طرح شب‌های روشن در رشت اجرایی شود.


توسعه گردشگری شهری

طرح شب‌های زنده در رشت  استاندار در این رایطه گفت: رشت اولین شهری است که طرح شب‌های زنده در آن اجرا شده است.‌ 
«مصطفی سالاری» در خصوص اهداف اجرای این طرح گفت: توسعه گردشگری شهری،‌ مدیریت اوقات فراغت شبانه شهروندان، مسافران و گردشگران، ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال پایدار، کمک به شادابی و نشاط مردم و انسجام خانواده، از اهداف اجرای این طرح است‌.

استاندار ضمن تشریح مزایای طرح شب‌های زنده در رشت گفت: فرصت های شغلی جدید در زندگی شبانه و رونق کسب و کار دراستان ، افزایش امنیت خاطر مردم، کاهش عوامل ایجاد ناامنی، کمک به توسعه و رونق گالری‌های هنری و کمک به جامعه هنرمندان و رونق فروش صنایع دستی بومی و محصولات محلی، از مزایای اجرای این طرح است.

 این مقام مسئول گفت: مکان‌گزینی و انتخاب محورهای گردشگری برای اجرا و ساماندهی مشاغل، توجه به معماری شبانه و استفاده از قابلیت نور و نورپردازی، تامین روشنایی فضاهای عمومی، بناهای ارزشمند و تاریخی و اماکن عمومی و انتخاب تعدادی از کسبه شهر برای اداره و نظارت بر فعالیت مشاغل از اقدامات اولیه برای اجرای این طرح بود.


اجرای طرح شب بازار 

 مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری شهر رشت نیز در خصوص  افتتاح شهر شب‌های روشن به همشهری گفت:  طرح شب‌های روشن رشت همزمان با حضور «علی اصغر مونسان» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در پیاده‌راه فرهنگی رشت با برگزاری نمایشگاه گل و گیاه و آبشار گل افتتاح و این شهر به عنوان نخستین شهر روشن کشور معرفی شد.

«علیرضا حسنی» ضمن تشریح برنامه‌های فرهنگی شهرداری شهر رشت در این زمینه گفت: موضوع شب بازار، یکی از مولفه‌های اصلی در این طرح است که قرار است با تمرکز بر عرضه صنایع دستی بومی گیلان با جدیت پیگیری شود.
حسنی گفت: در صدد هستیم تا شب سال تحویل نیز برنامه‌های فرهنگی و هنری مفرح و مناسبی را در خور شأن شهروندان ارائه کنیم.


شهر پویا و زنده

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در خصوص اجرای این طرح به همشهری گفت: رشت از دیرباز به عنوان یک شهر پویا و زنده مطرح بوده است.   «احمد رمضانپور نرگسی» گفت: کم‌تر شهری را در ایران مشاهده می‌کنید که مردم تا پاسی از شب در خیابان‌ها حضور داشته باشند، لذا شورا و شهرداری شهر رشت تصمیم گرفتند تا از این پتانسیل استفاده کنند و بستر مناسبی را برای انجام اقدامات مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فراهم کنند.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت در زمینه اجرای طرح شب های روشن به همشهری گفت: رشت شهری همیشه زنده است و ما باید زمینه‌های اجرای برنامه‌های فرهنگی و افزایش شور و نشاط اجتماعی در بین مردم را فراهم کنیم. «اسماعیل حاجی پور» گفت: در بازدیدی که از آبنمای موزیکال پارک ملت رشت داشتم، متوجه شدم به محض روشن شدن آبنما به صورت آزمایشی همه مردم دور آن جمع شدند و از دیدن آن ابراز رضایت کردند و با خاموش شدن آن همه متفرق شدند و اعتراض کردند. ما وظیفه داریم که زمینه شادی و رضایت مردم را به عنوان نمایندگان آنان در شورای شهر مهیا کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت هم در زمینه اجرای طرح‌ شب‌های روشن به همشهری گفت: از احداث پیاده‌راه فرهنگی تاکنون، همیشه دغدغه‌ها و نگرانی‌های خاصی برای اصناف این منطقه وجود داشته است. به همین دلیل درصدد هستیم تا با تغییرات هندسی که قرار است به منظور غنای فرهنگی و اقتصادی پیاده‌راه فرهنگی در رشت اتفاق بیفتد مجموعه ای از برنامه‌ها را در پروژه شب‌های روشن دنبال کنیم.

«جلال‌الدین محمد شکریه» در ادامه تصریح کرد: در 4 شاخه پیاده‌راه فرهنگی که به شهرداری شهر رشت منتهی می‌شود، قرار است طرح شب‌های روشن اجرا شود.
وی افزود: در این طرح شبانه علاوه بر فعالیت مغازه‌داران دستفروشان رشت نیز شناسایی شده و حضور دارند.
شکریه گفت:همه تلاش ما بر این است که با اجرای طرح شب‌های روشن، باعث افزایش جذب گردشگران و رونق اقتصادی بازار شویم و گامی مثبت به منظور ارتقای فرهنگ و هویت ملی در این عرصه برداریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید