• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 2 تیر 1399
کد مطلب : 103038
+
-

کافه مجلس

  حداد عادل کلمه دیگری به جای محرومیت بسازد
معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم با اشاره به محرومیت‌های حوزه انتخابیه خود گفت: دیگر نمی‌توان بر وضعیت این سرزمین و مردم آن واژه محروم را وضع کرد. پس از آقای غلامعلی حدادعادل می‌خواهم که اصطلاح جدیدی برای وضعیت مردم و این سرزمین انتخاب کند. به گزارش ایسنا، وی در مورد وضعیت شهرهای جنوبی ایران گفت: این سرزمین‌ها سرشار از تناقض است، سرشار از فرصت‌ها و تهدیدها، از یک سو نعمت‌هایی که به مردمان عطا شده و از سوی دیگر پایین‌ترین شاخص‌های توسعه انسانی مثل آموزش، بهداشت، راه روستایی، پوشش مخابراتی و...

  سلاطین گوشت یک‌شبه میلیاردر شدند
عبدالرضا مصری، نماینده مردم کرمانشاه روز گذشته پس از گزارش وزیر جهادکشاورزی با اشاره به صدور دستور ممنوعیت صادرات دام از سوی کاظم خاوازی، وزیر جهاد عنوان کرد: با این حال معاون وزیر دستورهای دیگری صادر می‌کند و با وجود اینکه دامداران حق صادرات ندارند، با مجوزهای شخصی اقدام به صادرات دام از سوی برخی دامداران با رانت کردند که چک‌های صادره در این‌باره موجود است و معاونت وزارت جهاد دست‌اندرکار صدور مجوزهای غیرقانونی بوده است. او گفت: فردای همان روز که فروش گوشت طبق ارز نیمایی صورت گرفت سلاطین گوشت که گوشت را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کرده بودند با ارز نیمایی فروختند و یک‌شبه صدها میلیارد تومان به جیب زدند و وزارت جهاد فقط تماشا کرد.

  معضل گوجه از احمدی‌نژاد تا قالیباف
محمود احمدی‌نژاد هنگام ارائه لایحه بودجه سال 86در صحن علنی جمله معروفی درباره قیمت گوجه فرنگی گفت که همچنان در گوشه و کنایه‌های محافل سیاسی از آن یاد می‌شود. او در واکنش به اعتراض‌های نمایندگان که می‌گفتند قیمت گوجه به 3هزار تومان رسیده است  -3هزار تومان سال‌86- گفته بود: « بیایید از میدان‌ تره‌بار نزدیک منزل ما خرید کنید که گوجه کیلویی ۱۲۰۰‌تومان است»! معضل گوجه انگار بعد از گذشت 13سال هنوز به‌عنوان یک مسئله در کشور حل نشده است. دیروز محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس بعد از گزارش وزیر جهادکشاورزی به الگوهای غلط کشت در کشور اشاره کرد و گفت: موضوع دیگر الگوهای کشت و نمونه‌های بسیاری است که وزارت جهادکشاورزی از آن مطلع است، اما پس از چند دهه باید تدبیر شود که از چه الگویی قصد استفاده داریم. امروز در برخی از استان‌های جنوبی گوجه فرنگی کیلویی ۱۸۰ تومان قیمت‌گذاری می‌شود این چه معنی و انگیزه‌ای برای کشاورز دارد؟

  با یک ‌ای‌میل مشکل حل می‌شود
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر دیروز در نطق میان دستور خود با انتقاد از اینکه دولت الکترونیک ایجاد نشده است گفت: بوروکراسی و کاغذبازی طاقت را از مردم گرفته اما اگرچه برخلاف همه قوانین دولت الکترونیک ایجاد نشد به یاری خدا مجلس الکترونیک محقق می‌شود تا شهروندی برای دادن یک نامه به نماینده خود زیر آفتاب بدون سایبان بهارستان معطل نشود، تا یک روستایی بتواند نامه خود را در سریع‌ترین زمان ممکن با تلفن همراه خود به‌دست نمایندگان مجلس و کمیسیون‌ها برساند. تقلیل دولت و مجلس الکترونیک از سوی حاجی دلیگانی به ارسال یک نامه در حالی صورت می‌گیرد که با یک راهکار ساده می‌توان همین معضلی که این نماینده فعال مجلس به آن اشاره کرد را حل کرد، کافی است نمایندگان آدرس ‌ای‌میل خودشان را در اختیار موکلانشان قرار دهند و روزانه ‌ای‌میل‌هایشان را هم چک کنند و پاسخ دهند تا شهروندان برای دادن یک نامه زیر آفتاب بدون سایبان بهارستان معطل نشوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید