• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 27 خرداد 1399
کد مطلب : 102787
+
-

فوتبال در روال عادی

با بازگشت سری آ و لیگ برتر، برنامه تماشای فوتبال به شرایط پیش از کرونا برمی‌گردد

هر چند خبر رسیده که آرون پادیلا، بازیکن سابق تیم ملی مکزیک و رئیس کمیته داوران فوتبال این کشور بر اثر کرونا و در 77سالگی فوت کرده یا 12باشگاه اماراتی خواهان لغو ادامه لیگ شده‌اند و در چین هم پس از آغاز موج دوم کرونا فعالیت‌های اجتماعی و ورزشی در آستانه تعلیق و ممنوعیت قرار دارد، اما با بازگشت رئال و بارسا معلوم شد که فوتبال حداقل در اروپا زنده است. فعلا بوندس‌لیگا و کوپا ایتالیا و لالیگا را دیده‌ایم؛ فقط می‌ماند لیگ برتر انگلیس که این یک مورد هیجان‌انگیزتر هم از امشب آغاز می‌شود. دیدار اینتر و ناپولی در جام حذفی ایتالیا علاوه بر سکوهای خالی که توی ذوق می‌زد به حمام عمومی تمام‌عیاری می‌ماند که با عربده‌جویی‌های گتوزو و کونته که به‌عنوان سرمربیان 2 تیم 90دقیقه کنار زمین سروصدا راه انداخته بودند، ذوق فوتبالی ما را کور کرد. اما در عوض، رئالی‌ها سکوهای ورزشگاه تیم دوم خود را با تصاویری شبیه تماشاگران انبوه پوشانده بودند و صدای هواداران را هم از بلندگوها پخش کردند تا حس تماشای یک بازی واقعی و نه کرونایی فوتبال به بیننده تلویزیونی دست بدهد. در تعطیلات آخر هفته و از امشب تا جمعه‌شب بازی‌های مهمی در پیش داریم که می‌تواند بخشی از تعطیلی و اوقات فراغت‌مان را به‌خوبی پر کند.

 آلمان
ساعت23 امشب بازی بایرن مونیخ در زمین وردربرمن را ببینید که البته تجربه فوتبال پساکرونا نشان داده دیگر میزبان و مهمان معنایی ندارد و تیم میزبان بدون تماشاگرانش از مهمان هم غریب‌تر است و بدتر نتیجه می‌گیرد. برای تماشای بازی دورتموند مقابل ماینس باید تا فرداشب همین موقع صبر کنید. فاصله7 امتیازی بین دورتموند با بایرن صدر جدولی بعید است پر شود. زنبورها فقط باید مراقب باشند لایپزیش که همزمان با دوسلدورف بازی دارد، رده دوم را از آنها ندزدد. بازی‌های هفته بعد شنبه برگزار می‌شود که بایرن با فرایبورگ و دورتموند با لایپزیش که این یکی شبیه پلی‌آف نایب‌قهرمانی است، مسابقه می‌دهند.

  ایتالیا
فردا ساعت11 شب فینال کوپا ایتالیا را بین یوونتوس و ناپولی ببینید. 2 تیم در دور نیمه‌نهایی موفق به حذف میلان و اینتر شده بودند. جام حذفی که تمام شد، تیم‌ها آماده ادامه رقابت‌های لیگ می‌شوند. سری آ از شنبه با دیدار تورینو و پارما آغاز می‌شود که البته این یک دیدار عقب‌افتاده است و هفته27 از دوشنبه استارت می‌خورد با بازی میلان لچه و یوونتوس با بولونیا. برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای است که تقریبا هر روز بازی باشد تا مخاطبان تلویزیونی بتوانند بازی‌ها را دنبال کنند.

  اسپانیا
لالیگا را بارسا و رئال با توپ پر آغاز کردند و هر کدام موفق به گلباران حریفان نگون‌بخت خود شدند. برنامه فشرده بازی‌ها به شکلی است که به فاصله هر 4، 5 روز یک بازی دارند. بارسا امشب و درواقع نیم ساعت پس از آغاز بامداد چهارشنبه در هفته29به مصاف لگانس می‌رود و رئال دقیقا 48ساعت دیرتر در همین ساعت با والنسیا بازی دارد که بازی سخت‌تری است و ممکن است فاصله 2 امتیازی کهکشانی‌ها با بارسلونا را افزایش دهد. در عوض، جمعه‌شب یعنی بامداد شنبه بارسا یک بازی سخت با سویا دارد. امید رئالی‌ها به لوپتگی، سرمربی اخراجی فصل قبل خودشان است بلکه بتواند با تیم خوبی که ساخته، امتیازی از بارسلونا کم کند. البته خود رئال هم 2 روز دیرتر باید به زمین سوسیداد برود؛ تیمی که در جام حذفی موفق شده آنها را اوت کند.

  پرتغال
احتمالا بازی‌های این لیگ را تماشا نمی‌کنید اما فرداشب ساعت 45دقیقه بامداد ریو آوه با طارمی از بنفیکا پذیرایی خواهد کرد. چشم‌ها به مهاجم ایرانی است که هفته گذشته موفق شد برای تیمش پنالتی بگیرد و تک‌گل ریو آوه را به ثمر برساند. گویا 3 غول فوتبال پرتغال شرایط او را دنبال می‌کنند و ممکن است فصل آینده طارمی از همین بنفیکا سر در بیاورد. شاید دلتان خواست این بازی را هم پیگیری کنید.

  انگلیس
ساعت 23:45 فردا شب یک بازی حساس و جذاب از لیگ برتر مهمان تلویزیون باشید؛ بین منچسترسیتی و آرسنال که جدال گواردیولا با دستیار اول فصل خودش- میکل آرتتا- است. جمعه‌شب هم مورینیو به‌عنوان سرمربی تاتنهام از تیم قبلی خود یعنی منچستریونایتد پذیرایی می‌کند که باید بازی قشنگی باشد. بقیه بازی‌ها می‌افتد از شنبه به بعد. در هفته‌های آینده تقریبا هر روز فوتبال داریم. حالش را ببرید.

این خبر را به اشتراک بگذارید