• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 25 خرداد 1399
کد مطلب : 102552
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/qx2P3
+
-

دستورالعمل‌های به‌روزشده برای روزهای پایان قرنطینه

نگاه دیگر
دستورالعمل‌های به‌روزشده برای روزهای پایان قرنطینه


مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) در تازه‌ترین و به‌روزترین دستورالعمل خود اعلام کرده افرادی که به ویروس عفونی کرونا مبتلا شده و حالا بهبود پیدا کرده‌اند باید تا زمانی که حداقل 3روز بدون تب و علائم بیماری هستند و همچنین 10روز از نخستین علائم بیماری‌شان گذشته است، از سایر افراد جامعه و خانواده دور بمانند.
به گزارش سی‌ان‌ان، پس از آنکه در بسیاری از ایالت‌های آمریکا محدودیت‌هایی مانند تعطیلی مدارس و مشاغل و ترک خانه، کم و حتی برطرف شده، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها این دستورالعمل تازه را منتشر کرده است.
با این شرایط به توصیه CDC لازم است افراد بهبود‌یافته از کووید-19 از سلامت کامل خود و عدم‌انتقال ویروس اطمینان حاصل کنند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیمار‌ها در دستورالعمل جدید خود آورده است: بسته به نوع توصیه مرکز مراقبت سلامت شما و همچنین امکان دسترسی به انجام آزمایش، می‌توانید برای سنجش احتمال ماندگاری بیماری در بدن تست دهید و درصورت انجام 2آزمایش در فاصله 24ساعت و منفی بودن نتیجه و همچنین نداشتن تب و علائم پیشرفته می‌توانید با خیال آسوده در کنار سایر افراد جامعه حاضر شوید.

صبر داشته باشید 
اگر آزمایش بیماری در برخی افراد مثبت باشد، اما علائمی از بیماری نداشته باشند همچنان می‌توانند باعث انتقال ویروس به دیگران شوند و CDC می‌گوید در این شرایط افراد باید حداقل 10روز برای قرار‌گرفتن دوباره کنار افراد صبر کنند. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها این شرایط برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند متفاوت‌تر است و آنها باید بیشتر از 10روز در خانه بمانند و برای رفع کامل بیماری صبر کنند.
آنهایی که با یک فرد مبتلا به ویروس کرونا در ارتباط بوده‌اند نیز باید حداقل 14روز در خانه و به دور از سایر افراد سالم بمانند. این عدد می‌تواند درصورت ظهور علائم بیشتر شود.
اما توصیه‌های این مرکز برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی همچنان بر پایه همان توصیه‌های اولیه برای جلوگیری از ابتلا و انتشار ویروس استوار است: دست‌های خود را مرتب بشویید یا ضدعفونی کنید و مراقب باشید تا حد ممکن جایی را لمس نکنید.
اما این مرکز یک توصیه دیگر را نیز لحاظ کرده است: در صورت امکان پنجره‌ها را برای بهبود گردش هوا، به‌ویژه در خودروها باز بگذارید.

تکرار مکرر شست‌وشو
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها توصیه می‌کند که تماس با سطوحی را که اغلب از سوی افراد مختلف لمس می‌شود مانند کیوسک‌ها، صفحه نمایش لمسی، اسکنر اثر انگشت، دستگاه‌های خودپرداز، دستگاه‌های خرید بلیت، نرده‌ها، توالت‌های عمومی، دکمه‌های آسانسور و نیمکت‌ها، به حداقل برسانید. در صورت لمس این سطوح در اسرع وقت دستان خود را به ‌مدت 20ثانیه با صابون و آب بشویید یا با ضدعفونی‌کننده حاوی 60درصد الکل تمیز کنید. در صورت امکان از سطل زباله‌هایی که در ندارند یا باز کردن آنها به لمس احتیاج ندارد استفاده کنید، کارت‌های اعتباری را به جای تماس دستی با قرار دادن در یک سینی رسید یا روی پیشخوان مبادله کنید.
CDC می‌گوید: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، هم در خودرو و هم در وسایل حمل‌ونقل عمومی امر بسیار مهمی است. اگر ممکن است در زمان‌هایی غیر از اوج زمان ترافیک، سفرهای درون‌شهری خود را انجام دهید تا افراد کمتری با هم در ارتباط باشند و همچنین حتما فاصله اجتماعی را که 2متر توصیه شده است، رعایت کنید؛ برای مثال از تجمع گروهی خودداری و در صورت امکان از حضور در ایستگاه‌ها و مترو و اتوبوس‌های شلوغ اجتناب کنید.
اگر ممکن است یک صندلی را برای ایجاد فاصله، خالی بگذارید.
در اتوبوس‌ها از درهای عقب، ورود و خروج کنید.
به‌دنبال دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی یا راهنماهای فیزیکی پیشنهاد‌شده از سوی سازمان حمل‌ونقل عمومی باشید؛ به‌عنوان مثال نشانگرهای جای پا برای علائمی که روی صندلی‌ها برای حفظ فاصله اجتماعی طراحی شده است.
در مورد تاکسی‌ها و خودروهای مسافرکش، CDC توصیه می‌کند تا حد ممکن مکررا دست‌ها را تمیز و از تماس با افراد خودداری کنید. به علاوه رانندگان این خودروها موظف هستند تعداد مسافران را به کمترین حد ممکن برسانند.
از انجام سفرهای غیرضروری با مسافرانی که آنها را نمی‌شناسید و قرار گرفتن در وسایل نقلیه‌ای که چندین مسافر به ‌مدت طولانی حضور دارند بپرهیزید. در وسایل نقلیه بزرگ‌تر مانند مینی‌بوس و اتوبوس، در صندلی‌های عقب بنشینید تا بتوانید حداقل چند متر از راننده دور باشید. پنجره‌ها را حتما باز کنید یا از راننده بخواهید که در صورت امکان تهویه را در وسیله نقلیه با باز کردن پنجره‌ها یا تنظیم دستگاه تهویه هوا در حالت غیرچرخشی، بهبود ببخشد.


قرنطینه 14روزه
آنهایی که با یک فرد مبتلا به ویروس کرونا در ارتباط بوده‌اند باید حداقل 14روز در خانه و به دور از سایر افراد سالم بمانند. این عدد می‌تواند درصورت ظهور علائم بیشتر شود

این خبر را به اشتراک بگذارید