• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 25 خرداد 1399
کد مطلب : 102550
+
-

استارتاپی برای آزمایش خون راحت

یک استارتاپ انگلیسی در روزهای همه‌گیری بیماری کووید - 19، گام بلندی در مسیر توسعه برداشته است

جهان استارتاپی
استارتاپی برای آزمایش خون راحت


شیوع ویروس کرونا باعث شده تا بسیاری از کسب‌وکارها از رونق بیفتند، اما در مقابل، برخی دیگر شرایطی پیدا کرده‌اند تا بیش از پیش رشد کنند. برخی که در کار سلامت و بهداشت بوده‌اند توانسته‌اند از این فرصت استفاده کنند و کار خود را به‌ منظور ارائه خدمات بیشتر به شهروندان توسعه دهند. یکی از شرکت‌هایی که در همه‌گیری بیماری کووید-19 سرمایه‌گذار جدید پیدا کرده و کارش را توسعه داده، استارتاپ Thriva است.

آزمایش خون در خانه
استارتاپ «تریوا» در ‌ماه اکتبر سال2015تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در شهر لندن قرار دارد. به گزارش وب‌سایت تک‌کرانچ، کار اصلی این استارتاپ، گرفتن آزمایش خون در منزل بود تا مثلا افراد از میزان کلسترول خود با خبر شوند. حالا و در روزهای همه‌گیری بیماری کووید- 19 به‌نظر می‌رسد که شرایط فرق کرده و این خدمات ساده می‌تواند به یک کار بزرگ تبدیل شود و به مردم کمک کند تا مراقب سلامتی خود در این شرایط بحرانی باشند.

سرمایه 4میلیون پوندی
اخیرا استارتاپ تریوا یک سرمایه 4میلیون پوندی را به بودجه سری A خود افزوده و این پول را شرکت «تارگت گلوبال»(Target Global) که یک سرمایه‌گذار آلمانی به ‌شمار می‌آید به ‌حساب تریوا واریز کرده است. این سرمایه‌گذاری، مجموع بودجه این استارتاپ انگلیسی را به 11میلیون پوند رسانده است.

روزهای کرونایی
خدمات استارتاپ تریوا در شیوع ویروس کرونا توانست به کمک بسیاری از کابران بیاید. آنها با جدیت بیشتر به ‌دنبال گرفتن آزمایش‌های بیشتر بودند و این امر نیازمند توسعه کار بود.

کمک به سلامت جامعه
تریوا از سال2016 تاکنون بیش از 115هزار نمونه آزمایش خون را در خانه انجام داده است. جالب توجه اینکه مشتریان درواقع از اطلاعات به‌دست‌آمده از این آزمایش‌ها، برای بهبود سلامتی خود استفاده می‌کنند. طبق آمارهای ارائه‌شده 76درصد از کاربران استارتاپ تریوا در دست‌کم یکی از مشکلاتی که در آزمایش‌های به‌عمل‌آمده مشخص شده، توانسته‌اند بهبود پیدا کنند و این ارزش کار استارتاپ را نشان می‌دهد که با کشاندن آزمایشگاه به خانه مردم، به آنها در راه بهبود و سلامت کمک شایانی کرده است. این استارتاپ همچنین برنامه‌های بهداشتی شخصی و مکمل‌هایی را با کیفیت بالا راه‌اندازی کرده است که همکاری‌های آنها با بیمارستان‌ها و سایر ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی را افزایش می‌دهد.

آزمایش خون شروع کار است
یکی از مدیران استارتاپ می‌گوید: «با اینکه شرکت‌های دیگری هم وجود دارند که کار انجام آزمایش خود را در خانه انجام می‌دهند، ولی ما به‌صورت مستقیم با آنها هیچ رقابتی نداریم. تریوا یک شرکت انجام آزمایش خون نیست. آزمایش خون در خانه، برای ما تنها به‌دست‌آوردن یک سری از داده‌های مهم است، اما این تنها آغاز روابط طولانی‌مدت ما با مشتریان خود به‌حساب می‌آید. کار ما نوعی انجام وظیفه برای قراردادن سلامتی بهتر در دستان شماست. ما نه ‌تنها به مردم کمک می‌کنیم تا آنچه را که واقعا در بدن آنها اتفاق می‌افتد پیگیری کنند، بلکه در واقع به آنها کمک می‌کنیم تا تغییرات مثبتی را انجام دهند و بتوانند اثرات آن را با گذشت زمان مشاهده کنند».


115هزار آزمایش خون
تریوا از سال2016 تاکنون بیش از 115هزار نمونه آزمایش خون را در خانه انجام داده است. جالب توجه اینکه مشتریان درواقع از اطلاعات به‌دست‌آمده از این آزمایش‌ها، برای بهبود سلامتی خود استفاده می‌کنند




آزمایشگاه سیار کرونا
اخیرا یک استارتاپ دیگر انگلیسی نیز در زمینه مقابله با بیماری کووید-19 گام مؤثری برداشته است. یک شرکت انگلیسی به نام  OpenCell که کارش اجاره دادن کانتینرهایی به ‌عنوان دفتر کار به استارتاپ‌های فناوری زیستی است، با همکاری یک شرکت دیگر به نام  Opentrons Labworks، یک آزمایشگاه سیار در داخل یک کانتینر طراحی کرده تا به این ‌ترتیب بتوان در خیابان‌ها راه افتاد و آزمایش ویروس کرونا گرفت. ظرفیت آزمایشگاه روباتیکی که درون این کانتینر قرار دارد، روزانه 2400 آزمایش است. با این کار تعداد آزمایش‌های مربوط به ویروس کرونا افزایش می‌یابد و  می‌تواند کمک شایانی به جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید