• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 21 خرداد 1399
کد مطلب : 102289
+
-

قدرت‌نمایی استارتاپی روس‌ها در اروپا

معرفی 10استارتاپ اروپایی که به‌وسیله سرمایه‌گذاران روس راه‌اندازی شده‌اند

روس‌ها در زمینه راه‌اندازی استارتاپ توانایی‌های ویژه‌ای را از خود نشان داده‌اند و بسیاری از متخصصان این امر، ترجیح داده‌اند، استارتاپ‌هایی را در خارج از خاک این کشور و در نقاط مختلف اروپا به ثبت برسانند. در اینجا، 10استارتاپ بزرگ اروپایی که روس‌ها آن را تاسیس کرده‌اند معرفی می‌کنیم.


Crypterium
  تاسیس: 2017
  کشور: استونی
این استارتاپ یک درگاه بانکی است که توسط 2سرمایه‌گذار روس در تالین -پایتخت استونی- راه‌اندازی شده است. کاربران از طریق اپلیکیشن این استارتاپ می‌توانند امور بانکی خود را انجام دهند.

Endel
  تاسیس: 2018
  کشور: آلمان
این استارتاپ یک پلتفرم اکوسیستم صوتی که سازگار با محیط‌زیست است و به سلامت، رفاه و بالا بردن سطح روحیه جامعه کمک می‌کند را  ارائه می‌دهد؛ استارتاپی که با استفاده از هوش مصنوعی، نوایی را ارائه می‌دهد که در کاهش استرس مؤثر است.

Humaniq
  تاسیس: 2016
  کشور: انگلستان
دفتر مرکزی این استارتاپ در لندن قرار دارد. این استارتاپ یک بانک موبایل امن است که قصد دارد با استفاده از فناوری بلاکچین، فقر را ریشه‌کن کند. این استارتاپ خدمات مالی نسل آینده را در سراسر جهان ارائه می‌دهد.

Revolut
  تاسیس: 2015
  کشور: انگلستان
این استارتاپ یکی از برترین تک‌شاخ‌های موبایل بانک اروپاست که می‌تواند جایگزین بانکداری سنتی در این قاره شود. آنها ادعا کرده‌اند که از زمان تاسیس تاکنون، بیش از 350میلیون معامله را انجام داده‌اند.

Kewazo
  تاسیس: 2016
  کشور: آلمان
سرمایه‌گذار و مؤسسان اصلی این استارتاپ روس هستند اما یک آلمانی و یک یونانی هم در زمره مؤسسان به‌حساب می‌آیند. کار اصلی این استارتاپ، فناوری روباتیک است و دفتر مرکزی آن در شهر مونیخ قرار دارد.

Compass Pathways
  تاسیس: 2016
  کشور: انگلستان
یک زن و شوهر این استارتاپ را که کارش سلامت روان است راه‌اندازی کرده‌اند. این استارتاپ که دفتر مرکزی‌اش در لندن واقع شده، با هدف گسترش برنامه خود در زمینه روان‌درمانی برای افسردگی مقاوم در اروپا و آمریکای‌شمالی، در آوریل گذشته 1/73میلیون یورو را در یک دور سرمایه‌گذاری سریB به‌دست آورد.

Marine Digital
  تاسیس: 2019
  کشور: لتونی
این استارتاپ، سیستم مدیریت انبار و همچنین سیستمی برای اتوماسیون تماس با درگاه را ارائه می‌دهد که به‌خودکارسازی پذیرش و حمل بار و تبادل داده با شرکت‌ها در زنجیره تأمین کمک می‌کند.

iFarm
  تاسیس: 2017
  کشور: فنلاند
هر کسی می‌تواند مزرعه خود را داشته باشد و استارتاپ «آی‌فارم» این شعار را به حقیقت تبدیل کرده است. این شرکت در زمینه توسعه مزارع عمودی فعالیت می‌کند که با فناوری ابتکاری خود جایزه نوردیک استارتاپ را در سال2019به‌خود اختصاص داد.

Novakid
  تاسیس: 2017
  کشور: لهستان
دفتر مرکزی این استارتاپ که کارش آموزش آنلاین زبان انگلیسی است در شهر کراکو قرار دارد. دانش‌آموزان بین 4تا 12سال می‌توانند از معلمان انگلیسی زبان، دروس مربوطه را فرابگیرند و در امتحانات آنلاین قبول شده و مدرک دریافت کنند.

Anna
  تاسیس: 2017
  کشور: ولز
استارتاپ آنا یک حساب تجاری را برای کسانی که شغل آزاد یا مشاغل کوچکی دارند ارائه می‌دهد که می‌تواند در 3دقیقه افتتاح شود و براساس آن، امکان انجام کلیه معاملات و پرداخت‌های مربوط به آن فراهم می‌شود.

مزرعه شخصی
هر کسی می‌تواند مزرعه خود را داشته باشد و استارتاپ «آی‌فارم» این شعار را به حقیقت تبدیل کرده است. این شرکت در زمینه توسعه مزارع عمودی فعالیت می‌کند که با فناوری ابتکاری خود جایزه نوردیک استارتاپ را در سال2019به‌خود اختصاص داد

این خبر را به اشتراک بگذارید