• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 20 خرداد 1399
کد مطلب : 102270
+
-

چهره جدید رئال و بارسا

تعطیلی کرونایی برای 2 غول اسپانیایی توفیق اجباری بود

چهره جدید رئال و بارسا

در اسپانیا ظاهرا آن‌قدر شرایط عادی شده که رئیس لالیگا اظهار امیدواری کرده در ادامه فصل امکاناتی فراهم شود تا بازی‌ها با تماشاگر برگزار شود. چند روز پیش اسپانیا برای نخستین‌بار در سه، چهار‌ ماه گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کووید-19را ثبت نکرده و این باعث امیدواری اهالی فوتبال شده است. 
باشگاه رئال مادرید که فعلا به‌خاطر بازسازی سانتیاگو برنابئو و کنده شدن چمن ورزشگاه در حالت نیمه‌تعطیل است اما بارسلونا که در اوضاع وخیمی از نظر مالی به‌سر می‌برد و بارتومئو برخلاف نظر بازیکنان امید دارد بتواند 50درصد از قرارداد 2هفته اول‌ ماه ژوئن و 70درصد از قرارداد‌ماه مه بازیکنان را از آنها کسر کند، روی بازگشایی موزه باشگاه و درآمدزایی از آن هم حساب باز کرده است. فروشگاه و موزه بارسا از ۱۲ ژوئن آغاز به‌کار خواهد کرد.
فرصت 3ماهه تعطیلات کرونایی فوتبال باعث تغییر چهره 2 غول بزرگ فوتبال اسپانیا شده است. اول اینکه با وجود نگرانی بارسایی‌ها درباره مصدومیت عضلات چهار سر ران مسی، این بازیکن به‌گفته سرمربی تیم یعنی کیکه ستین به بازی شنبه مقابل مایورکا می‌رسد. 
سوارس هم بعد از جراحی سختی که داشت و تقریبا فصل را از دست داده بود، حالا مجوز بازی را از پزشکان تیم گرفته است. اگر این دو به بازی بازگشایی لالیگا برسند، این نخستین‌بار پس از 5 ماه خواهد بود که مسی و سوارس در کنار هم در یک مسابقه به میدان می‌روند. آنها آخرین‌بار در ژانویه و در سوپرجام چهارجانبه اسپانیا مقابل اتلتیکو مادرید کنار هم بازی کردند که آن بازی را باختند و نتوانستند به فینال بروند. مصدومان خاصی در این تیم وجود ندارد اما در این فصل طولانی، بارسلونا هم مثل رئال مادرید تعداد زیادی مصدوم داشته است. گریزمان که هرگز در دوران بازی‌اش 2 بازی پیاپی را به‌دلیل مصدومیت از دست نداده در کنار بوسکتس و دی یونگ تنها بازیکنانی بودند که همیشه در دسترس بودند. مسی در آخرین اظهارنظرش درحالی‌که در نوکمپ خالی ژست عکس گرفته بود، گفت: «واقعا دلم تنگ شده بود. نمی‌توانم صبر کنم تا دوباره این‌جا بازی کنم.» آلبرتو فرناندس (رئیس‌جمهور آرژانتین) هم ضمن رد در پیش بودن لیگ فوتبال کشور گفت: «عجله‌ای برای بازگشت فوتبال نیست. فعلا می‌توانیم از مسی و بارسا لذت ببریم.» 
در رئال هم بعد از تقریبا یک سال، زیدان همه نفرات خود را در اختیار دارد؛ البته منهای یوویچ که معلوم نیست چه‌جوری پای خودش را در صربستان و بدون آنکه تمرینی برگزار شود شکسته است. در این فصل فقط 5بازیکن همیشه آماده بوده‌اند (واران، کاسمیرو، میلیتائو، وینیسیوس و آرئولا). زیزو بعد از 11ماه از مثلث خط حمله بنزما، آزار، آسنسیو استفاده خواهد کرد. 
این مثلث در تور پیش‌فصل در آمریکا و مقابل بایرن مونیخ و آرسنال مورد استفاده قرار گرفته بود که مصدومیت آسنسیو در همان بازی با آرسنال رقم خورد و او را 9ماه خانه‌نشین کرد. رئال در ورزشگاه تیم دوم خود (کاستیا) یعنی ورزشگاه آلفردو دی‌استفانو از ایبار پذیرایی خواهد کرد. 
با توجه به زمان این بازی که روز یکشنبه در ساعت 19:30به وقت محلی برگزار می‌شود، زیدان از راموس خواسته که اگر در شیر یا خط اول مسابقه برنده شد، سمت راست زمین را (در دوربین‌های تلویزیونی) برای نیمه اول انتخاب کند تا آفتاب توی چشم بازیکنان خودی نخورد. او پیش از آنکه یک فصل به‌عنوان دستیار آنچلوتی در تیم اصلی فعالیت کند و سپس جای او را روی نیمکت رئال بگیرد، یک سال در کاستیا سرمربی بود و به همین دلیل شرایط بازی در این ورزشگاه را به‌خوبی می‌شناسد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید