• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 20 خرداد 1399
کد مطلب : 102205
+
-

نقشه گروگانگیری با زیرکی مرد رهگذر نافرجام ماند

کوتاه از حادثه
نقشه گروگانگیری با زیرکی مرد رهگذر نافرجام ماند


کنجکاوی مرد رهگذر باعث شد مردانی که بر سر اختلافات مالی قصد ربودن 2مرد در تهران را داشتند پیش از اجرای نقشه‌شان دستگیر شوند.
به گزارش همشهری، چند روز قبل مردی میانسال در حال عبور از خیابانی در تهران بود که چند مرد توجه‌اش را جلب کردند. 3نفر از آنها تجهیزات نظامی در اختیار داشتند و ماجرا مشکوک به‌نظر می‌رسید. مرد رهگذر از سرکنجکاوی، اطراف آنجا کمین کرد و شنید که 3مرد مسلح خودشان را مأمور معرفی کرده و با تهدید قصد دارند 2 نفر دیگر را سوار ماشینشان کنند. اما 2مرد دیگر مدام می‌گویند که خلافی مرتکب نشده‌اند. مرد رهگذر که حدس می‌زد کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه مردان مسلح است با پلیس تماس گرفت و ماجرا را گزارش کرد.
طولی نکشید که مأموران پلیس در محل حاضر شدند و درحالی‌که مردان مرموز هنوز در محل حضور داشتند، سراغ آنها رفتند. در تحقیق از آنها مشخص شد که حدس مرد رهگذر درست بوده و 3مرد مسلح مأمور قلابی هستند و قصد گروگانگیری دارند. به این ترتیب 3متهم بازداشت شدند و برای بازجویی به کلانتری انتقال یافتند. از سوی دیگر مأموران به تحقیق از 2مرد جوانی که به دام مردان مامورنما گرفتار شده بودند پرداختند. یکی از آنها گفت: مدتی قبل ماشینم را به یکی از دوستانم به‌نام سجاد دادم که آن را بفروشد. او کارش خرید و فروش ماشین است. او ماشینم را به مردی به نام کریم فروخت و بخشی از پول را گرفت. ماشین را تحویل خریدار دادم و قرار شد روز سند مابقی پول را بپردازد اما او برای سند زدن در دفترخانه حاضر نشد و مدام امروز و فردا می‌کرد. تا اینکه امروز با من و دوستم قرار گذاشت که به دفترخانه برویم. وقتی به‌همراه دوستم در محل قرار حاضر شدیم ناگهان 3نفر سد راهمان شدند و خودشان را مأمور معرفی کردند. یکی از آنها ماسک و کلاه داشت که بعد متوجه شدیم او کسی جز کریم، خریدار ماشینم نیست که با همدستی دوستانش نقشه ربودن ما را کشیده بودند اما خوشبختانه موفق نشدند. ماموران در ادامه به بازجویی از کریم، متهم به گروگانگیری پرداختند. او گفت: مدتی قبل خودروی شاکی را خریدم اما چون ساکن تهران نیستم و مشغله‌های کاری دارم نتوانستم سند را به نام بزنم. از سوی دیگر باید مقداری از پول ماشین را جور می‌کردم و روز سند زدن نتوانستم در دفترخانه حاضر شوم. بعد از آن مالک و دوستش گفتند که باید پول بیشتری بپردازم. می‌گفتند قیمت ماشین بالا رفته و قصد داشتند معامله را به‌هم بزنند. بعد گفتند به این شرط سند می‌زنند که من 60میلیون تومان پول اضافه به آنها بدهم. برای همین با آنها قرار گذاشتم و همراه برادرم و دوستم راهی تهران شدیم و می‌خواستیم آنها را ربوده و به زور وکالت فروش بگیریم که قبل از آن مأموران رسیدند و دستگیر شدیم. این 3متهم با قرار قانونی و با دستور قاضی احسان زمانی، بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرار گرفتند و تحقیق از آنها ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید