• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 20 خرداد 1399
کد مطلب : 102204
+
-

واژگونی قایق پدالی در یکی از روستاهای بابل حادثه تلخی را رقم زد

مرگ هولناک 4جوان در آببندان

داخلی
مرگ هولناک 4جوان در آببندان


3مرد جوان هنگامی که سوار بر قایق قصد داشتند به ماهی‌های آببندان غذا بدهند، قایق‌شان واژگون شد. هرچند جوان دیگری که شاهد این حادثه بود تلاش کرد این 3نفر را نجات دهد، اما خودش هم دچار حادثه شد تا در این حادثه هولناک 4نفر جان خود را از دست دهند.
به‌گزارش همشهری، این حادثه تلخ عصر روز یکشنبه در روستای دونه‌سر اطاقسرا در بابل اتفاق افتاد. مرد جوانی به‌نام جاسم از مدتی قبل یک آببندان برای پرورش ماهی اجاره کرده بود و در آنجا مشغول کار بود. روز حادثه او، برادرش جابر و پسرعمه‌هایش به نام‌های اسماعیل و محمد در آببندان بودند. آببندان حدود 2تا 3متر عمق دارد و وسعتش به حدی است که برای سرکشی و غذا دادن به ماهی‌ها باید از قایق استفاده شود. به همین دلیل بود که جاسم همراه برادرش و یکی از پسر عمه‌ها سوار قایق پدالی شدند و وسط آببندان رفتند. آنها مشغول غذا دادن به ماهی‌ها بودند اما به دلایل نامعلومی ناگهان قایق در بخشی از آببندان که عمیق است واژگون شد و هر 3جوان داخل آب افتادند. آنها شنا کردن نمی‌دانستند و به همین دلیل بود که با دست و پا زدن تلاش کردند جان خود را نجات دهند. در همین لحظات بود که چهارمین نفر که این حادثه را دیده بود به آب زد و تلاش کرد برادر و پسردایی‌هایش را نجات دهد، اما نه‌تنها نتوانست به آنها کمکی کند، بلکه خودش نیز گرفتار شد و درنهایت هر 4جوان جان خود را از دست دادند.
دقایقی از این حادثه می‌گذشت که نیروهای امدادی خود را به محل حادثه رساندند، اما دیگر کار از کار گذشته بود و تلاش‌ها برای بیرون کشیدن اجساد قربانیان از آب آغاز شد.
سید مازیار حسنی، مدیرعامل آتش‌نشانی بابل در این‌باره گفت: در پی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی عملیات سازمان مبنی بر غرق شدن 4نفر در آببندان روستای دونه سر، بلافاصله اکیپ عملیاتی ۱۰۳ و تیم غواصی سازمان برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌داد که این 4نفر که همگی جوان و اهل روستای اطاقسرا بودند به‌دلیل وارونه‌شدن قایق پدالی داخل آب سقوط کرده و جان باخته‌اند. در این شرایط با تلاش نفسگیر غواصان سازمان، اجساد هر 4غریق از آب خارج شد.
 همت شکری یکی از اهالی روستای دونه سر درباره جانباختگان این حادثه به همشهری گفت: از عصر یکشنبه که این حادثه اتفاق افتاد همه روستا عزادار شده‌اند. 4نفری که در این حادثه جان خود را از دست دادند جوانان خوب و پاکی بودند. جاسم و جابر، برادر و هر کدام پدر 2فرزند بودند. اسماعیل و محمد هم پسرعمه‌های آنها بودند. اسماعیل هم متاهل بود اما محمد 21ساله نامزد داشت و قرار بود به‌زودی خانواده‌اش برایش به خواستگاری بروند که این حادثه اتفاق افتاد.
براساس این گزارش ظهر دیروز مراسم تشییع و تدفین 4قربانی این حادثه در اطاقسرا برگزار شد و خانواده‌های داغدار با عزیزان‌شان وداع کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :