• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 20 خرداد 1399
کد مطلب : 102202
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/kRoEE
+
-

موافقت با رویکرد طرح موضعی بازآفرینی محور فدائیان اسلام

با رویکرد طرح موضعی بازآفرینی محور فدائیان اسلام موافقت شد. این تصمیمی بود که در جلسه کمیسیون ماده5 شهر تهران به ریاست پیروز حناچی، شهردار تهران و با حضور محسن هاشمی رفسنجانی؛ رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی؛ معاونت شهرسازی و معماری و علی اشراقی؛ رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده5 گرفته شد.
به گزارش همشهری علی اشراقی، رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده5 درباره این جلسه گفت: طرح موضعی «بازآفرینی محور فدائیان اسلام» مورد رسیدگی قرار گرفت و با توجه به توضیحات مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و مشاور تهیه‌کننده طرح، رویکرد طرح مورد تأیید قرارگرفت؛ البته قرار شد کلیات طرح، پهنه‌بندی و ضوابط و مقررات مربوطه در کارگروه فنی کمیسیون، مورد بحث و بررسی قرار گرفته و جمع‌بندی نتیجه به کمیسیون منعکس شود. او در خصوص جزئیات این طرح گفت: مختصات طرح، شامل محدوده‌ای به وسعت ۵۳۷ هکتار، در بخش‌هایی از مناطق ۱۲، ۱۵، ۱۶ و ۲۰ است که هم‌اکنون غالب محدوده طرح، متشکل از انبارها و کارگاه‌های صنعتی خرد قدیمی و بعضاً رهاشده است. اشراقی افزود: سهم کاربری مسکونی در محدوده فوق اندک بوده؛ به‌طوری که از لحاظ دانه‌بندی حدود ۸۰درصد قطعات مساحتی بیش از ۲هزارمترمربع دارند؛ از این جهت طرح موضعی بازآفرینی محور فدائیان اسلام در صدد تبدیل محور فدائیان اسلام به خیابانی کامل، سرزنده و پویاست.
رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده5 گفت: اجرای این طرح می‌تواند زمینه‌ساز تحقق رویکرد کلان بازآفرینی شهری باشد و مرکز تاریخی شهر تهران را به مرکز تاریخی شهـــــرری پیوند دهد؛ از این حیث بر ارتقـــــای سرزندگی، تجــــــدید حیات اجتماعی-اقتصادی این محور و افزایش تحقق‌پذیری طرح همراه با توسعه سهم سکونت تأکید ویژه‌ای شده است.
وی بیان کرد: در ادامه جلسه طرح احداث یک بیمارستان ۲۵۰تختخوابی واقع در منطقه۵ مورد تأیید واقع شد. همچنین اصلاح طرح موضعی دره حسنک در محدوده‌ای به وسعت ۱۴۳هکتار واقع در منطقه۲ نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت که ادامه کار به جلــــــسه آتی موکول شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید