• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 19 خرداد 1399
کد مطلب : 102170
+
-

رخنه کرونا در جان پرسپولیس

4 ضربه ویروس تاجدار به سرخپوشان

رخنه کرونا در جان پرسپولیس

بهروز رسایلی

هجوم ویروس کرونا، معادلات کل دنیا را در همه حوزه‌ها به هم ریخت و البته که فوتبال هم از این قاعده مستثنا نبود؛ مسابقات گوناگون تعطیل شد و تیم‌ها با شرایطی مجهول مواجه شدند. این قصه طبیعتا در ایران هم وجود داشت و همه به نوعی از تاخت‌وتاز ویروس تاجدار ضرر کردند، اما پرسپولیس یکی از تیم‌هایی بود که به دلایل مختلف بیشتر از سایرین قربانی این ماجرا شد.

   التهاب به جای اطمینان
اولین ضربه کرونا به پرسپولیس این بود که پوکر قهرمانی این تیم را در هاله‌ای از ابهام فرو برد. پیش از همه‌گیری بیماری، سرخپوشان به نوعی از کسب چهارمین جام متوالی اطمینان داشتند، اما حالا این یقین جای خودش را به شک و اضطراب داده است. پرسپولیس که جزو معدود موافقان بازگشایی لیگ بود، جان به لب شد تا بالاخره مسابقات آغاز شود. تازه همین الان هم تا همه‌‌چیز به خوبی و خوشی تمام نشود و جام را دست جلال ندهند، خیال قرمزها راحت نخواهد شد.

  تراژدی حاجی انصاری
مصدومیت بخشی از فوتبال است و احتمال رخ دادن آن در هر زمان و شرایطی وجود دارد، اما به‌نظر می‌رسد مصدومیت محمد انصاری بی‌ارتباط با وقفه 3 ماه‌ونیمه در جریان مسابقات لیگ برتر نبوده باشد. شاید این فشار ناگهانی بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی باعث شد انصاری مجددا از ناحیه رباط صلیبی صدمه ببیند و معادلات فنی سرخپوشان را به هم بریزد. به هر حال حاج محمد کل این فصل و بخش قابل توجهی از مسابقات فصل آینده را از دست خواهد داد؛ آن هم درحالی‌که هنوز در مورد ماندگاری محمد نادری (تنها گزینه موجود در پست دفاع چپ) هیچ اطمینانی وجود ندارد.

  مسئله بیرانوند
بدون کرونا، علیرضا بیرانوند راحت می‌توانست تا پایان فصل برای پرسپولیس بازی کند و با خاتمه مسابقات به‌صورت رسمی راهی آنتورپ شود، اما وقفه‌ای که این ویروس در جریان مسابقات انداخت، حالا داستان انتقال بیرانوند را هم به یک دردسر درست و حسابی تبدیل کرده است. باشگاه بلژیکی طبق قرارداد، همین حالا خواهان در اختیار گرفتن بیرانوند است، اما هنوز مسابقات زیادی پیش روی پرسپولیس است و یحیی گل‌محمدی دلش نمی‌خواهد فقط با یک دروازه‌بان راهی این مصاف‌ها شود. از لیگ که بگذریم، داستان آسیا و جام حذفی هم وجود دارد. آیا بوژیدار رادوشویچ برای همه این مسابقات کافی است؟ اگر مصدوم یا محروم شد، چی؟

  کاهش شانس در آسیا
پرسپولیس در 2 بازی اول آسیایی‌اش برابر الدوحیل و الشارجه نتایج خوبی به‌دست نیاورد و تنها یک امتیاز اندوخت. به این ترتیب سرخپوشان برای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان کار بسیار دشواری خواهند داشت. در این مسیر امید سرخ‌ها به 2 بازی خانگی دور برگشت برابر همین
 2 تیم قطری و اماراتی بود؛ جایی که آنها می‌توانستند با حضور و حمایت هواداران‌شان نتایج دور رفت را جبران کنند، اما حالا کرونا شکل برگزاری مسابقات برگشت را تغییر داده و همه بازی‌ها در یک کشور به‌طور متمرکز برگزار خواهد شد. 2 دیدار رفت و برگشت با التعاون در هر صورت در زمین بی‌طرف برگزار می‌شد، اما حداقل انجام یکی از 2 مسابقه با الدوحیل یا شارجه در ورزشگاه آزادی، خیلی می‌توانست در جدول به نفع پرسپولیس تمام شود. کرونا این فرصت را هم از قرمزها گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید