• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 19 خرداد 1399
کد مطلب : 102168
+
-

پزشک سپاهان: از نورافکن اسکن ریه هم گرفتیم

مثبت‌شدن تست کرونای امید نورافکن از خبرهای نگران‌کننده لیگ بود. با پزشک سپاهان درباره مثبت‌شدن تست 2 بازیکن تیم گفت‌وگو کردیم تا اوضاع این تیم را بررسی کنیم: 
  نتیجه آخرین تست کرونای تیم چه بود؟
خوشبختانه جواب همه منفی بود.
 وضعیت میرزایی و نورافکن چطور است؟
خدا را شکر وضعیت آنها هم خوب است. قانون قرنطینه که 15روز است را باید کامل پشت سر بگذارند. میرزایی دوشنبه یا سه‌شنبه هفته جاری 15روزش تمام می‌شود و بعد می‌تواند در تمرینات شرکت کند اما نورافکن پنجشنبه هفته جاری دوران 15روزه‌اش تمام می‌شود. تا زمانی که این 15روز تمام نشود به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم کسی در تمرینات شرکت کند. من خودم جمعه‌شب رفتم و نورافکن را دیدم. آمادگی خوبی دارد.
 نترسیدید خودتان هم کرونا بگیرید؟
من به‌عنوان پزشک تیم با رعایت موارد بهداشتی به ملاقات نورافکن رفتم و باید هم می‌رفتم. نمی‌توانیم بازیکن را تنها بگذاریم. قبل از این هم که به ملاقات بروم با او صحبت کردم گفت تب و سرفه و خیلی از علائم را ندارد. خدا را شکر سرحال بود.
 شما چرا در تعطیلات کرونایی مراقب بازیکنان‌تان نبودید؟
ما که نمی‌توانیم در تعطیلات به بازیکنان بگوییم کجا بروند یا نروند! نورافکن همیشه بازیکن حرفه‌ای و منظمی بوده است. هم در اردوها و هم در  شرایط زندگی در اصفهان جز حرفه‌ای‌گری چیزی از او ندیده‌ایم حالا ممکن است در شرایطی به مکانی رفته که پروتکل بهداشتی را رعایت نکرده باشند و او کرونا گرفته باشد. البته انسان وقتی کرونا می‌گیرد 5تا 7روز زمان می‌برد علائم بیماری بروز کند. ممکن است نورافکن قبل از آغاز تمرینات یا یکی - دو روز بعد از تمرینات دچار کرونا شده باشد.
 مگر قبل از شروع تمرینات از بازیکنان تست نگرفتید؟
بله اما جواب تست اولیه نورافکن منفی بود و در تست دوم جواب تست او مثبت شد. من برای احتیاط از او سی‌تی‌اسکن ریه هم گرفتم و شرایط ریه او خوشبختانه طبیعی بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید