• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 19 خرداد 1399
کد مطلب : 102112
+
-

پایان مسیح بن هور

گزارش
پایان مسیح بن هور


کلود هیتر که در فیلم معروف «بن‌هور» در نقش عیسی مسیح بازی کرده بود، پس از یک دوره طولانی بیماری در ۹۲سالگی درگذشت. هالیوود رپیورتر گزارش داد، «کلود هیتر» که یک خواننده معروف اپرا نیز بود زمانی که مشغول اجرا در شهر رم بود، مورد توجه مدیر تولید پروژه سینمایی «بن هور» قرار گرفت و پس از تست به استـخـدام کمپـانی فیـلمـسـازی 
«مترو گلدن مایر» درآمد تا در فیلم «بن هور» ساخته حماسی «ویلیام وایلر» در سال۱۹۵۹ در نقش عیسی مسیح بازی کند. به‌دلیل قوانین وقت سینمای بریتانیا و ممنوعیت نشان دادن چهره و استفاده از صدای عیسی مسیح در نقشی به غیراز نقش اول، چهره و صدای «کلود هیتر» در فیلم «بن هور» را نمی‌بینیم. فیلم «بن هور» در نهایت موفق به کسب ۱۱جایزه اسکار شد. «کلود هیتر» به همراه «چارلتون هستون» به‌عنوان آخرین بازیگران در قید حیات در فیلم «بن هور» در نمایش ویژه این فیلم در آکادمی اسکار حضور یافتند.
«هستون» که برای بازی در این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شده بود نیز در سال۲۰۰۸ درگذشت و بدین‌ترتیب «کلود هیتر» آخرین نفر از نسل بازیگران این فیلم کلاسیک تاریخ سینما بود.
هیتر در سال۲۰۱۸ بنیادی را به نام خودش برای ترویج و حمایت از صداهای اپرایی، هنرمندان موسیقی کلاسیک و دیگر هنرمندان تاسیس کرده بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید