• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 19 خرداد 1399
کد مطلب : 102107
+
-

امیدواری‌های تازه برای سینمای کرونازده

سنگر فجر مستحکم شد

پروانه‌ساخت‌های تازه برای تولید؛ از فرهادی تا مهدویان

سنگر فجر مستحکم شد


مسعود میر ـ روزنامه نگار

80روز از سال جدید را پشت سر گذاشته‌ایم و اکنون می‌توان ادعا کرد که تیتراژ آغازین سینما در کشور با صدور مجوزهای جدید ساخت از سوی سازمان سینمایی در حال نمایش است.  بر اساس خبرهای منتشرشده، 8فیلمنامه برای ساخته‌شدن مجوز گرفته‌اند که در میان آنها چند نام خاص هم به چشم می‌خورد؛ نام‌هایی که در صورت به‌نتیجه‌رسیدن ساخته‌شدن‌شان می‌توان از همین حالا انتظار انفجار بمب‌های خبری در جشنواره فجر و رویدادهای دیگر سینمایی را انتظار کشید. پرحاشیه‌ترین نام در میان این فیلمنامه‌های دارای مجوز ساخت، به قلم اصغر فرهادی گره خورده است. او می‌خواهد «قهرمان» را در شیراز بسازد و کاملا قابل حدس است که در صورت ساخته‌شدن این فیلم، رونق خاصی به سینماها تزریق خواهد شد.  «شیشلیک» هم احتمالا خیلی‌ها را سر سفره سینما جمع خواهد کرد. محمدحسین مهدویان با ماجراهای نیمروزش، طرفداران بسیاری دارد و بعد از تجربه «درخت گردو» حالا می‌خواهد یک نیمروز شیشلیکی به تماشاگران هدیه کند. مهدویان برای این تجربه کمدی سراغ رضا عطاران رفته و باید از همین حالا برای این فیلم، دلخوش بود.
 وحید جلیلوند هم اگر بی‌هیچ حرف‌وحدیثی فیلم «شب داخلی دیوار» را بسازد می‌توان امیدوار بود که نوید محمدزاده در نقش یک نابینا، احوالات سینمای بی‌رمق را خوب کند. البته جز این فیلم‌ها چند نام دیگر هم در میان فیلمنامه‌های مجوزگرفته برای ساخت دیده می‌شود که احتمالا بتوانند دست خالی سینما برای روزهای پیش رو را پر کنند.
نمونه دم‌دستی این فیلمنامه‌ها «بی‌همه‌‌چیز» با عنوان مجوزگرفته «بدون همه‌‌چیز» نوشته محسن قرایی است که قبل‌تر «سد معبر» را ساخته بود و لااقل روی کاغذ و با توجه به بازیگران طرف قراردادش، فیلم مهمی است. حالا سینمای ایران می‌تواند برای روزهای بعدکرونا امیدوارتر باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :