• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 19 خرداد 1399
کد مطلب : 102097
+
-

طراحی نقشه زورگیری در نقطه صفر مرزی

طراحی نقشه زورگیری در نقطه صفر مرزی


وقتی راننده مسافرکش، 4افغان را در نقطه صفر مرزی سوار ماشین کرد تا آنها را به تهران برساند، نقشه زورگیری کشید تا از آنها کرایه بیشتری بگیرد، اما دستگیر شد و نقشه‌هایش ناکام باقی ماند.
به گزارش همشهری، چند روز قبل مأموران کلانتری نبرد هنگام گشت‌زنی متوجه خودرویی شدند که چراغ می‌زد و در حال حرکت در خیابانی حوالی نبرد جنوبی بود.  مأموران به ماجرا مشکوک شدند و سرنشینان خودرو را به‌صورت نامحسوس زیرنظر گرفتند. آنها متوجه شدند که راننده خودرو، 4سرنشین دیگر را با سلاح سرد تهدید می‌کند و این فرضیه قوت یافت که احتمالا وی زورگیر بوده و در پوشش مسافرکشی نقشه سرقت کشیده است. همین کافی بود تا مأموران برای بازداشت راننده زورگیر وارد عمل شوند، اما راننده به محض دیدن گشت پلیس سرعت ماشین را بیشتر کرد‌ و قصد فرار داشت. با وجود این، عملیات تعقیب و گریز آغاز شد و مأموران سرانجام موفق شدند راننده را بازداشت کنند و در بازرسی از خودروی وی چاقویی که با آن طعمه‌هایش را تهدید می‌کرد، کشف شد. مأموران در گام نخست به تحقیق از 4طعمه راننده که اهل کشور افغانستان بودند، پرداختند و دریافتند که آنها به خیال اینکه راننده خودرو، مسافرکش است، سوار ماشین وی شدند اما او با چاقو، افغان‌ها را تهدید کرد تا از آنها پول بیشتری به همراه اموال قیمتی‌شان بگیرد. در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهم، مسافران افغان را در نقطه صفر مرزی سوار ماشین کرده و قرار شده نفری یک میلیون و 500هزار تومان از آنها کرایه بگیرد. راننده قرار بود مسافران را به خیابان نبرد، ‌حوالی ترمینال خاوران برساند اما وقتی به پایتخت رسیدند با تهدید چاقو قصد داشته پول بیشتری از مسافران زورگیری کند که با حضور پلیس نقشه‌اش ناکام ماند.
به گفته سرهنگ جهانشاه تیموری، رئیس‌کلانتری 132نبرد، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده و متهم به همراه 4مسافر افغان که قاچاقی و بدون مجوز وارد ایران شده بودند، برای انجام تحقیقات بیشتر به مراجع قضایی معرفی شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید