• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 19 خرداد 1399
کد مطلب : 102096
+
-

شکایت از تیم پزشکی به‌خاطر مرگ 2 نوزاد


در دو حادثه جداگانه دو نوزاد در بیمارستان جانشان را از دست دادند و خانواده هایشان از تیم پزشکی شکایت کردند.
به گزارش همشهری، ساعت 9صبح شنبه مأمور کلانتری 145ونک با قاضی مصطفی واحدی کشیک جنایی تهران تماس گرفت و خبر از مرگ نوزاد ده روزه‌ای در یکی از بیمارستان‌های تهران داد. بررسی‌ها حکایت از این داشت که نوزاد دختر و از 4روز قبل در بیمارستان به‌دلیل ابتلا به بیماری زردی بستری بود. اما روز چهارم زمانی که خانواده نوزاد به بیمارستان رسیدند متوجه شدند دخترشان فوت شده است. به همین دلیل راهی کلانتری شدند و از تیم پزشکی به‌خاطر سهل‌انگاری شکایت کردند و آنها را مقصران مرگ دخترشان دانستند. پدر و مادر نوزاد مدعی شدند که روز قبل به بیمارستان مراجعه و تیم پزشکی به آنها اعلام کردند حال دخترشان رو به بهبودی است و به‌زودی ظرف 24ساعت مرخص خواهد شد، اما روز حادثه که برای ترخیص نوزادشان به بیمارستان رفتند خبر فوت فرزندشان را به آنها دادند. با شکایت خانواده نوزاد، قاضی جنایی دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر کرد تا علت اصلی مرگ مشخص شود. از سوی دیگر پرونده برای رسیدگی بیشتر به دادسرای جرایم پزشکی فرستاده شد.
چند ساعت پس از اعلام این گزارش، ماجرای مرگ نوزاد دیگری از طریق مأمور کلانتری نامجو به قاضی جنایی تهران اعلام شد و او دستور تحقیقات در این خصوص را صادر کرد.دومین قربانی، نوزاد دو روزه‌ای بود که علت مرگ او مشخص نبود. بررسی‌ها نشان می‌داد که مادر نوزاد یک روز بعد از زایمان از بیمارستان مرخص شده و به خانه رفته است. 
اما ساعتی بعد ناگهان حال نوزاد بد شده و آنها به بیمارستانی که نوزاد در آن متولد شده بود مراجعه کردند. مسئولان بیمارستان اما نوزاد را پذیرش و معاینه نکردند و آنها ناچار شدند نوزاد را به بیمارستانی دیگر ببرند. اما تلاش کادر درمان بیمارستان دوم برای نجات نوزاد بی‌فایده بود و او به کام مرگ رفت. با دستور بازپرس جنایی تهران جسد نوزاد برای تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد. از سوی دیگر خانواده نوزاد از تیم پزشکی هر دو بیمارستان به‌خاطر مرگ نوزادشان شکایت کردند که پرونده برای رسیدگی بیشتر به دادسرای جرایم پزشکی فرستاده شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید