• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 19 خرداد 1399
کد مطلب : 102092
+
-

بخشش قاتل پس از 7سال


مردی که 7سال پیش در جریان یک درگیری طایفه‌ای در کرمانشاه جوانی را به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود، با جلب رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافت.
به‌گزارش همشهری، جبار تجری، رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه در این‌باره گفت: 7سال پیش در یکی از شهرستان‌های استان، بین 2طایفه به‌دلیل وجود اختلافاتی، درگیری شدیدی رخ داد که در این نزاع یک نفر به قتل رسید. وی ادامه داد: مأموران پاسگاه منطقه به محض اطلاع از وقوع این حادثه در محل حاضر شدند و قاتل را دستگیر کردند و پس از تشکیل پرونده قضایی برای قاتل و انجام مراحل قانونی، او درنهایت به قصاص محکوم شد.
تجری در ادامه گفت: با درخواست خانواده قاتل، این پرونده از مدتی قبل به ستاد تالیف قلوب استان و شعبه45 سازش در قتل ارجاع و پیگیری‌های اعضای این ستاد برای جلب رضایت از خانواده مقتول آغاز شد. جلسات متعدد زیادی برای گرفتن رضایت از خانواده مقتول توسط اعضای ستاد تالیف قلوب استان برگزار شد و در کنار آن برای ایجاد همدلی و صلح بین اهالی روستا تلاش‌هایی صورت گرفت تا اینکه سرانجام با زحمات اعضای ستاد تالیف قلوب استان خانواده مقتول رضایت بی‌قید و شرط خود را اعلام کردند و با حضور در یکی از دفترخانه‌های کرمانشاه از خون فرزند خود گذشتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید