• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 17 خرداد 1399
کد مطلب : 101948
+
-

خبرهای کوتاه/اقتصاد

  کاهش حقوق گمرکی واردات برنج به 10درصد
ستاد تنظیم بازار در راستای گزارش رصد و پایش وضعیت بازار و بررسی آخرین تغییرات قیمت کالاهای اساسی و ضروری، تصویب کرد حقوق ورودی برنج از 25درصد به 10درصد کاهش یابد. این مصوبه به دستگاه‌های عضو ستاد ابلاغ شده و ملزم به اجرای آن هستند.
 
  گرانی در کمین بلیت قطار
 شورای‌عالی هماهنگی ترابری در نشست 6خرداد با افزایش 20درصدی قیمت بلیت قطارهای مسافری و 50درصدی قیمت بلیت قطارهای حومه‌ای موافقت کرد. این مصوبه باید برای نهایی شدن به تأیید وزیر راه و شهرسازی برسد تا قیمت‌های جدید از ابتدای تیرماه اعمال شود.

  بازگشایی مرز تجاری ایران و ترکیه
مرز بازرگان به‌عنوان مهم‌ترین مبدأ تجارت زمینی ایران و ترکیه پس از 3ماه و نیم توقف فعالیت، از ساعت ۱۰و ۳۰ دقیقه صبح روز پنجشنبه با اجرای پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شد و کامیون‌های ایرانی و ترکیه‌ای برای ترانزیت و تعامل تجاری میان 2کشور فعال شدند.

  کاهش قیمت جهانی طلا
در معاملات دیروز بازارهای جهانی، قیمت فلزات گران‌بها کاهش یافت و بهای هر اونس طلا با 8 دلار افت به هزار و 704 دلار و 90 سنت رسید. دلیل کاهش قیمت فلزات گران‌بها، افزایش ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران و حرکت نقدینگی به سمت بازارهای پرریسک به امید بهبود اوضاع بوده است.

  تمدید قرارداد صادرات برق ایران به عراق
براساس آخرین مذاکرات صورت گرفته میان مقامات ایرانی و عراقی مقرر شد تا همکاری‌های این 2کشور در حوزه برق افزایش یابد و طبق اعلام وزیر نیروی ایران، قرارداد ۲ساله صادرات برق به عراق، میان 2کشور به امضا رسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید