• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 12 خرداد 1399
کد مطلب : 101810
+
-

برهانی: بعدها به این جام می گویند جام کثیف!

کاش استراماچونی می‌ماند تا جان اهالی فوتبال به‌خطر نیفتد


محمد زارعی| آرش برهانی مهاجم سابق تیم استقلال یکی از برترین گلزنان لیگ برتر است. او این روزها نظرات تند و تیزی علیه ادامه لیگ برتر دارد. پیشکسوت آبی‌ها در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به اصرار باشگاه پرسپولیس برای شروع دوباره مسابقه‌ها می‌گوید: «من یک سؤال از شما دارم؛ موافقان دلیل‌شان برای ادامه برگزاری لیگ چیست؟ حرف حسابشان چیست؟ این به اختلاف امتیازی ربطی ندارد! فقط بگویند دلیل منطقی‌شان برای برگزاری لیگ چیست؟ در این شرایط کرونا، در این شرایطی که ممکن است سلامتی بازیکنان به خطر بیفتد منطق‌شان چیست که می‌خواهند بازی‌ها برگزار شود؟»



وی درباره اینکه مسئولان مربوطه و مدیران باشگاه پرسپولیس برای برگزاری لیگ تأکید دارند خیلی از مشاغل باز شده است و فوتبال هم باید پیگیری شود معتقد است: «واقعا آنهایی که می‌گویند فوتبال باید برگزار شود را درک نمی‌کنم به چه دلیل این حرف را می‌زنند. مهم‌ترین دلیلی که نباید برگزار شود سلامتی است و فکر نمی‌کنم بالاتر از سلامتی چیزی باشد. مطمئن باشید صد درصد اگر لیگ برگزار شود جان بازیکنان به خطر می‌افتد. با جان بازیکنان بازی کردن به چه قیمتی؟ اینکه برخی از کسب و کارها دوباره به راه افتاده از روی اجبار است. به‌طور نمونه کارگرهای عزیزمان که مستأجر هستند نمی‌توانند در خانه بنشینند. مجبور هستند سرکار بروند اما فوتبال که سرگرمی است. آدم‌هایی که این حرف را می‌زنند اگر یک ذره درد مردم را درک می‌کردند دیگر این حرف‌ها را نمی‌زدند. یک پولی را از طریق فوتبال کسب کرده‌اند و راحت زندگی می‌کنند و حساب نمی‌کنند  مردم از کجا نان درمی‌آورند.»او می‌افزاید: «در آلمان یا برخی کشورها لیگ برگزار می‌شود به چه دلیل است؟ اول اینکه اگر برگزار نکنند بابت تبلیغاتی که از اسپانسرها گرفته‌اند ضرر می‌کنند. اما در ایران که همه باشگاه‌ها به غیر از یکی- دو تیم همه دولتی هستند و ضرری نمی‌کنند.»
برهانی درباره اینکه سرانجام لیگ چه باشد می‌گوید: «دارید می‌بینید که آمار کرونا دوباره دارد بیشتر می‌شود که قطعا به‌دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی است. من می‌گویم وضعیت تا زمانی که سفید نشده است لیگ را برگزار نکنیم. اگر وضعیت سفید شد آن موقع با رعایت پروتکل‌های بهداشتی لیگ برگزار شود. من خودم فروردین‌ ماه برای آزمایش 850هزار تومان هزینه کردم. 450هزارتومان هزینه تست کرونا شد و 400هزارتومان هزینه عکسبرداری از ریه‌ام دادم. حالا شما حساب کنید تیم‌ها که حدود 30نفر می‌شوند هر هفته باید تست بدهند و این هزینه هنگفتی می‌شود. واقعیت هم این است ما امکانات لازم را هم نداریم تا لیگ را در این وضعیت برگزار کنیم. خیلی از استان‌ها در خط قرمز هستند. من مطمئنم خیلی از تیم‌ها نمی‌توانند هواپیمای چارتر بگیرند. ضمن اینکه مشخص نیست اگر بازیکنی کرونا بگیرد چه عواقبی برای او خواهد داشت. من شنیدم ریه و دستگاه تنفسی دچار مشکل خواهد شد. اگر یک درصد این عواقب درست باشد ارزش ندارد.»
گلزن سابق استقلال می‌افزاید: «کاش استراماچونی از استقلال نمی‌رفت و اختلاف امتیازی فعلی اتفاق نمی‌افتاد تا در نهایت همه جامعه فوتبال به‌خاطر این جام جانشان به خطر نمی‌افتاد. ماندن استراماچونی در استقلال حداقل این خوبی را داشت که کل جامعه فوتبال ما این همه مصیبت نمی‌کشید.»
برخی از بازیکنان پرسپولیس می‌گویند اگر استقلال 10امتیاز فاصله داشت نظر بازیکنان و پیشکسوتان این تیم متفاوت بود. برهانی در این ارتباط معتقد است: «شک نکنید می‌گفتیم. چرا که الان بحث سلامت بازیکنان است. فوتبال ارزش به‌خطر افتادن جان جوانان را ندارد. شما بگوید اصلا 20امتیاز اختلاف داشتیم ولی وقتی با برگزاری لیگ جان انسان‌ها به خطر می‌افتد چه ارزشی دارد؟! اصلا بازی‌ها برگزار شود قهرمانی چه ارزشی دارد؟ سال‌ها بعد می‌گویند کثیف‌ترین جام بود چون با جان جوانان بازی کردند تا این جام را بگیرند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :