• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 7 خرداد 1399
کد مطلب : 101426
+
-

خبرهای کوتاه/اقتصاد

  قیمت آب سربالا رفت
محمدرضا احمدنسب، قائم ‌مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران به ایسنا گفت: براساس مصوبه شورای اقتصاد، هر سال باید قیمت آب 7درصد افزایش یابد و از این‌رو امسال نیز تعرفه آب از دهم اردیبهشت معادل 7درصد افزایش یافته است.

  احراز هویت غیرحضوری سجام از فردا
حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از آغاز احراز هویت سامانه سجام از فردا خبر داد و گفت: از فردا (8خرداد) متقاضیان ثبت‌نام در سجام و به‌خصوص دارندگان سهام عدالت نیازی به حضور فیزیکی در دفاتر پیشخوان دولت برای احراز هویت ندارند.

  استارتاپ‌ها در راه بورس
امیر ناظمی معاون، وزیر ارتباطات به بورس نیوز گفت: هم‌اکنون ۷شرکت حوزه آی‌تی و ۴شرکت حوزه ارتباطات مهیای ورود به بازار سرمایه‌اند که شرکت‌های دیجی‌کالا، تپسی، کافه بازار و شیپور در حوزه آی‌تی و آسیاتک در حوزه ارتباطات ازجمله آنها هستند. به‌گفته او در فاز اول، غول‌های استارتاپی در بازار سرمایه عرضه می‌شوند؛ اما در مرحله بعدی، قرار است استارتاپ‌های کوچک‌تر هم از مزایای حضور در بازار سرمایه برخوردار شوند.

  تکرار فروش فوق‌العاده خودرو در 4مرحله
مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: تا پایان سال‌جاری 4مرحله دیگر فروش فوق‌العاده خودرو انجام می‌شود ضمن اینکه از نیمه دوم ماه جاری، طرح پیش‌فروش خودرو براساس قیمت خودرو در روز تحویل نیز اجرا خواهد شد.

  نوسازی ۵۳هزار کامیون فرسوده استارت خورد
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز طرح نوسازی ناوگان فرسوده باری جاده‌ای از روز سه‌شنبه گفت: هدف این طرح، نوسازی ۵۳هزار دستگاه کامیون فرسوده با کامیون‌های نو ظرف مدت ۳سال است و اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند با ورود به سامانه rpf.rmto.ir  برای دریافت مجوز واردات یا تأمین کامیون‌های موردنیاز ثبت‌نام کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید