• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
یکشنبه 28 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100909
+
-

کریمی: تعیین قهرمان عادلانه نیست

اگر قرار به شروع بازی‌هاست، 50‌روز زمان نیاز داریم

کریمی: تعیین قهرمان عادلانه نیست

امیرحسین اعظمی|

شروع مجدد لیگ مخالفان زیادی دارد. اکثر این مخالفان اعتقاد دارند بیماری کرونا می‌تواند سلامت بازیکنان فوتبال و خانواده‌های آنها را تهدید کند اما در مقابل عده‌ای هم هستند که روی آمادگی جسمانی بازیکنان زوم کرده‌اند! علی کریمی، هافبک استقلال یکی از این مخالفان است که گفت‌و‌گویی اختصاصی با همشهری در این خصوص داشته است.

  3‌ماه دوری از تمرین گروهی و بازی‌های رسمی برای تو چطور گذشت؟
واقعا سخت بود و هرگز تصور نمی‌کردم زمان تعطیلی بازی‌ها اینقدر طولانی شود. تمرین‌نکردن با تیم و تعطیلی مسابقات خیلی سخت بود، هر‌چند که فکر می‌کنم این 3‌ماه خیلی زود گذشت.
  حتما از لحاظ بدنی هم افت کردی؟
ما هر روز تمرین می‌کنیم ولی محال است که بدن‌ها افت نکند چون تمرین انفرادی با تمرین گروهی و بازی‌های رسمی متفاوت است.
  ظاهرا قرار است بازی‌ها از 22 تا 25خردادماه از سر گرفته شود. تو موافق ادامه‌دادن بازی‌های لیگ برتر هستی؟
اعتقاد من این است که سلامتی بازیکنان و آنهایی که درگیر برگزاری مسابقات هستند، از هر چیزی مهم‌تر است. اگر بازی‌ها ادامه پیدا کند، بازیکنان جدا از بیماری کرونا با خطرهای جسمانی هم مواجه هستند و ممکن است با مصدومیت‌های شدید روبه‌رو شوند. بدن‌های ما 80روز از تمرین و مسابقه دور بوده و اگر می‌خواهند بازی‌ها را برگزار کنند، نیاز به 50روز تمرین داریم تا به شرایط ایده‌آل برسیم. از طرفی بازی‌ها قرار است فشرده برگزار شود و نمی‌توان در یک دوره کوتاه تمرین کرد و وارد مسابقات شد.
  با این شرایط فکر نمی‌کنی لیگ سال بعد هم با چالش روبه‌رو شود؟
طبیعتا در این زمینه هم دردسر درست خواهد شد.
 پس با این شرایط مخالف برگزاری بازی‌ها هستی؟
شما می‌بینید که فوتبال ما ساختار درستی ندارد و از لحاظ امکانات هم با کشورهای پیشرفته اروپایی و حتی آسیایی قابل قیاس نیستیم. اینجا که حق پخش معنی ندارد و بحث اسپانسر هم مثل فوتبال اروپا نیست. با این شرایط فکر می‌کنم تعطیلی بازی‌ها تصمیم درستی باشد.
  محمود فکری چند روز پیش نظری داد و گفت بهتر است درصورت تعطیلی لیگ، پرسپولیس به‌عنوان قهرمان لیگ معرفی شود. خیلی از استقلالی‌ها بابت این موضوع از فکری انتقاد کردند، نظر تو چیست؟
آقای فکری یکی از بهترین‌های تاریخ استقلال است و احترامش واجب است. ایشان نظر شخصی‌اش را گفته و باید به آن احترام گذاشت.
  اگر استقلال هم‌اکنون به جای پرسپولیس صدرنشین بود، آیا استقلالی‌ها قبول می‌کردند لیگ نیمه‌کاره بماند و قهرمان هم تعیین نشود؟
من معتقدم اگر می‌خواهند لیگ را با تعیین تیم قهرمان تعطیل کنند، پس بهتر است بازی‌ها ادامه پیدا کند. هم‌اکنون 9هفته به پایان لیگ باقی مانده و هیچ‌چیز را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. من چند سال پیش در سپاهان بازی می‌کردم، در آن فصل در فاصله 6هفته مانده به پایان لیگ برتر، 8 یا 9 امتیاز از صدرنشین کمتر داشتیم ولی در هفته آخر قهرمان شدیم و همه بازی‌ها را بردیم. در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست، من معتقدم اگر قرار است لیگ را تعطیل کنند، تعیین قهرمان عادلانه نیست.
 با توجه به اینکه قراردادت با استقلال رو به اتمام است، برای فصل بعد چه برنامه‌ای داری؟
فعلا که چیزی مشخص نیست و الان فقط به این فکر می‌کنم که بیماری کرونا از بین برود تا بتوانیم دوباره فوتبال بازی کنیم.
  دوست داری دوباره به اروپا بروی؟
من یک تجربه ناموفق در اروپا داشتم که خودم باعث آن شدم. حالا باید ببینیم خدا چه می‌خواهد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید