• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
یکشنبه 28 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100903
+
-

20 تا 25خرداد؛ شروع دوباره لیگ

با اعلام رسمی ریاست‌جمهوری و وزیر ورزش، ازسرگیری رقابت‌های لیگ برتر رسما تأیید شد

20 تا 25خرداد؛ شروع دوباره لیگ

بالاخره تکلیف رقابت‌های لیگ برتر ایران مشخص شد و مسئولان رده‌بالای ورزش از بازگشایی این رقابت‌ها در اواخر خردادماه خبر دادند. لیگ نوزدهم فوتبال ایران از اوایل اسفندماه به‌دلیل شیوع کرونا تعطیل شده و این در حالی است که هنوز 73بازی تا پایان این رقابت‌ها باقی مانده است. طی هفته‌های گذشته جلسات متعدد مسئولان سازمان لیگ با ستاد مبارزه با کرونا در ورزش به هیچ نتیجه‌ای نرسیده و مجوز آغاز مجدد این رقابت‌ها صادر نشده بود. اما روز گذشته وزیر ورزش در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که مسابقات باشگاهی بدون تماشاگر و تحت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. پیش از او رئیس‌جمهور ایران نیز در خلال صحبت‌هایش از برگزاری بدون تماشاگر رقابت‌های ورزشی خبر داده و زمان آغاز این رقابت‌ها را بعد از عید سعید فطر اعلام کرده بود. مسعود سلطانی‎فر، وزیر ورزش و جوانان در جلسه دیروز از آغاز رقابت‌ها در تاریخی بین 20 تا 25خردادماه خبر داد و گفت: «می‌توان تقریبا در 6 یا 7هفته هر 5روز یک‌بار مسابقات را برگزار کرد. البته این مسابقات حتما باید بدون تماشاگر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.» البته وزیر ورزش بر این موضوع هم تأکید کرد که اگر بین تاریخ 20 تا 25خرداد مشکل خاصی در این رابطه وجود داشت، مسابقات متوقف خواهد شد.

   شروع تمرینات از عید فطر
به‌دنبال صحبت‌های رئیس‌جمهور و وزیر ورزش، به‌نظر می‌رسد سازمان لیگ برتر فوتبال ایران مجوز برگزاری رقابت‌ها را از مراجع لازم اخذ کرده و این مسابقات از تاریخ اعلام‌شده دوباره آغاز خواهد شد. سهیل مهدی، رئیس کمیته برگزاری مسابقات نیز روز گذشته در این خصوص گفت: «خبر خوبی از رئیس‌جمهوری شنیدم و این نشان‌دهنده آن است که سلامت بر کشورمان در حال حکمفرما شدن است. منتظر خواهیم بود که این مطالب از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به‌طور رسمی ابلاغ شود و زمان و تاریخ مشخص را به ما اعلام کنند. هم‌اکنون یک روز زمان هم برای ما اهمیت دارد.» سهیل مهدی درباره زمان شروع تمرینات تیم‌ها گفت: «رئیس‌جمهوری اعلام کردند مسابقات ورزشی بعد از عید فطر قابل برگزاری است و هم‌اکنون منتظریم که زمان آغاز تمرینات تیم‌ها به‌طور رسمی به ما ابلاغ شود.» به‌نظر می‌رسد تیم‌های حاضر در لیگ‌برتر از روز عید فطر مجوز آغاز تمرینات را به‌دست می‌آورند تا پس از 2 الی 3هفته تمرین از اواخر خردادماه مسابقات خود را آغاز کنند. پیش از این اعلام شده بود برای شروع مجدد مسابقات به تیم‌ها 3هفته زمان تمرین و آماده‌سازی داده می‌شود. با توجه به اینکه ‌ماه مبارک رمضان در روز 4خرداد به پایان می‌رسد، از این تاریخ تا 25خرداد دقیقا 3هفته تیم‌ها فرصت تمرین و آماده‌سازی مجدد خواهند داشت؛ هر‌چند گمانه‌زنی‌ها از شروع رقابت‌ها در روز 22خرداد خبر می‌دهند. ضمن اینکه سهیل مهدی برگزاری مسابقات جام‌حذفی را نیز تأیید و اعلام کرد این رقابت‌ها با برگزاری 4بازی باقیمانده و مشخص‌شدن تیم قهرمان به پایان خواهد رسید.

    از لیگ قهرمانان چه خبر؟
در همین راستا کنفدراسیون فوتبال آسیا هم پیشنهاد جدیدی برای به پایان رساندن لیگ قهرمانان این قاره در سال۲۰۲۰ ارائه داده است. روزنامه الریاضیه چاپ عربستان دیروز نوشت: در پیشنهاد جدید AFC ادامه بازی‌های مرحله گروهی مثل گذشته به روش رفت‌وبرگشت و به میزبانی تیم‌ها در خانه خود برگزار می‌شود ولی بازی‌های حذفی (یک‌هشتم، یک‌چهارم، نیمه‌نهایی و فینال) به‌صورت تک‌بازی انجام می‌شود. پیش از این AFC پیشنهاد داده بود بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی و بقیه مراحل به‌صورت تک‌بازی و متمرکز در یک کشور برگزار شود. اگر این فرمول جدید تصویب شود، این رقابت‌ها در ابتدای ‌ماه شهریور برگزار می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید