• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
یکشنبه 28 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100913
+
-

نکته بازی

اعتراف نکن، رفعتی ناراحت می‌شود
بفرمایید؛ این هم الگوسازی فوتبال ایران برای دنیا. در شرایطی که همین چند روز پیش محمدرضا اکبریان و رضا کرمانشاهی به اشتباهات‌شان علیه پرسپولیس و استقلال اعتراف کردند و این داستان کلی سروصدا و هیاهو راه انداخت، حالا هم مارک کلاتنبرگ، داور سرشناس انگلیسی به یکی از اشتباهاتش اعتراف کرده است. او گفته در فینال لیگ قهرمانان سال 2016گل آفساید سرخیو راموس به اشتباه از سوی تیم داوری پذیرفته شده و آنها که بین دو نیمه متوجه این ماجرا شده بودند، در وقت دوم یک پنالتی سختگیرانه به سود اتلتیکو اعلام کردند تا همه‌‌چیز به نوعی یر به یر شده باشد. حالا کاری نداریم که همیشه به داوران توصیه می‌شود اشتباه را با اشتباه جبران نکنند و آنها هم هیچ‌وقت گوش نمی‌کنند؛ سؤال اینجاست که فوتبال انگلستان «رفعتی» ندارد که از اعتراف داوران شاکی شود؟

جنگ بیولوژیک، نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت!
با جدی‌شدن احتمال از سر‌گیری مسابقات لیگ برتر، مخالفان این اتفاق موج جدید و شدیدتری از تلاش‌ها برای لغو لیگ را آغاز کرده‌اند. به هر حال فضای تضارب آراست و هر کسی حق دارد نظرش را بگوید. با این حال چیزی که در ادبیات مخالفان جلب توجه می‌کند، پرحرارت شدن تدریجی کلمات آنها در مورد مسابقات لیگ است. دوستان آن اوایل می‌گفتند ریسک شروع مسابقات بالاست، بعدتر گفتند این اقدام خطرناک است، جلوتر که آمدیم گفتند عواقب تکان‌دهنده‌ای خواهد داشت، چند روز پیش از عبارت «بمب ساعتی» برای بازگشایی مسابقات استفاده شد و یکی، دو نفر هم مثل پزشک نساجی قائم‌شهر گفتند این تصمیم به‌معنای جنگ بیولوژیکی یا بمب بیولوژیکی است! به هر حال امیدواریم تا دوستان، کلمه کم نیاورده‌اند و کار به نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت نرسیده، تکلیف لیگ روشن شود!

قیمه خوشمزه‌تر است یا قورمه‌سبزی؟
کلیک گرفتن سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از هواداران ایرانی همچنان ادامه دارد و به‌نظر می‌رسد یک اتاق فکر در حال طراحی سؤالات تحریک‌آمیز برای به دام کشیدن مخاطبان است. یعنی از هر زاویه‌ای که فکرش را بکنید اینها کاربران ایرانی را وادار به واکنش کرده‌اند؛ از بهترین شماره 7 و 8 لیگ قهرمانان آسیا تا قشنگ‌ترین گل و بهترین سیو گلرها. بقیه هم که اصلا داخل بازی نیستند و سایت و صفحه کنفدراسیون، قشنگ زمین بازی و کل‌کل هواداران پرسپولیس و استقلال است. هم‌اکنون نظرسنجی بهترین آسیایی تاریخ بوندس‌لیگا در جریان است که همه گزینه‌هایش به نوعی پرسپولیسی هستند و رقبا در این مرحله از «کاندیدای پوششی» استفاده می‌کنند! به هر حال تعطیلی فوتبال همینطور ادامه پیدا کند، دور نمی‌بینیم روزی را که دوستان سوژه کم بیاورند و از مخاطبان بپرسند قیمه خوشمزه‌تر است یا قورمه‌سبزی؟!

این خبر را به اشتراک بگذارید