• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 25 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100719
+
-

منهای فوتبال

   لغو مسابقات ژیمناستیک آمریکا ۲۰۲۰ 
فدراسیون ژیمناستیک ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در حال لغو مسابقات قهرمانی این رشته در سال ۲۰۲۰ است. این فدراسیون اعلام کرده که مسابقات کلاسیک و مسابقات کشوری را در سال ۲۰۲۰ برگزار نمی‌کند. قرار است مسابقات قهرمانی این کشور از تاریخ ۳ تا ۶ ژوئن ۲۰۲۱(خردادماه سال آینده) در تگزاس برگزار شود. همچنین فدراسیون ژیمناستیک ایالات متحده متذکر شده علاقه‌مندانی که در گذشته بلیت مسابقات در سال ۲۰۲۰ را خریده‌اند برای تاریخ‌های جدید معتبر خواهد بود.

   زمان برگزاری لیگ ملت‌های والیبال مشخص شد
فدراسیون جهانی والیبال در مورد تاریخ برگزاری 3رویداد مهم فصل آینده شامل لیگ قهرمانان اروپا، لیگ ملت‌های والیبال 2021و مسابقات والیبال بازی‌های المپیک با مسئولان مربوط به توافق رسید. بر این اساس، فینال لیگ قهرمانان اروپا در برلین و در روز یکشنبه 12اردیبهشت 1400برگزار می‌شود. لیگ ملت‌های والیبال از جمعه 17اردیبهشت 1400آغاز شده و در روز یکشنبه 6تیر 1400به پایان می‌رسد و مسابقات والیبال المپیک در روزهای جمعه اول مرداد تا یکشنبه 17مرداد 1400در توکیو برگزار خواهد شد.

   ۵ کشتی‌گیر برتر تاریخ ایران از نگاه اتحادیه جهانی
اتحادیه جهانی کشتی، اسامی ۵ کشتی گیر برتر تاریخ ایران را اعلام کرد که نام ۴ آزادکار و یک فرنگی‌کار ایران در این لیست قرار دارد. بر این اساس جهان‌پهلوان غلامرضا تختی، حمید سوریان، عبدالله موحد، رسول خادم و حسن یزدانی به‌ترتیب در رده‌های اول تا پنجم برترین کشتی‌گیران ایران قرار گرفته‌اند. در این رده‌بندی مرحوم جهان‌پهلوان غلامرضا تختی با یک طلا و ۲ نقره المپیک، ۲ طلا و ۲ نقره جهان و یک طلای بازی‌های آسیایی در جایگاه نخست قرار دارد و عنوان بهترین کشتی‌گیر تاریخ ایران را به‌دست آورده است. حمید سوریان، فرنگی‌کار سابق ایران با یک طلای المپیک، ۶ طلای جهان و ۲ طلای آسیا در جایگاه دوم برترین کشتی‌گیر تاریخ ایران جای گرفته است. عبدالله موحد، آزادکار سال‌های دور ایران نیز با یک طلای المپیک، ۵ طلای جهان و ۲ طلای بازی‌های آسیایی در رده سوم قرار دارد.

   تغییر زمان برگزاری مسابقات شطرنج آنلاین پاسداشت مدافعان سلامت
اولین دوره مسابقات آنلاین پاسداشت مدافعان سلامت قرار بود روز جمعه 26اردیبهشت برگزار ‌شود که با تصمیم جدید هیأت رئیسه فدراسیون، این مسابقات به روز یکشنبه 4خردادماه رأس ساعت 16موکول شد. این دوره از مسابقات آنلاین به‌صورت برق‌آسا و براساس تعداد بازیکنان در 13الی 17دور به روش سوئیسی برگزار می‌شود. رده‌بندی این رقابت‌ها براساس مجموع امتیازات کسب شده و چنانچه 2یا چند بازیکن مجموع امتیازات یکسانی کسب کنند پوئن‌شکنی سایت لحاظ می‌شود. ضمن اینکه شرکت در این مسابقات برای عموم آزاد است.

این خبر را به اشتراک بگذارید