• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 25 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100713
+
-

گالا لغو شد، فوتبال ادامه دارد

موافقان ادامه لیگ‌های اروپایی به‌مراتب بیش از مخالفان آن هستند در اروپا بیشتر موافق ادامه‌یافتن لیگ‌های فوتبال هستند چون دلشان تنگ شده یا منافع اقتصادی از فوتبال دارند، اما برخی تیم‌ها هم هستند مثل 15تیم لیگ برتری ایران دوست دارند لیگ برگزار نشود و تیمی هم به‌عنوان قهرمان معرفی نشود. به‌طور مثال یک بنر در ورزشگاه محل تمرین تورینو با این مضمون نصب شده: «هزاران کشته در هر شهر، اما شما به فکر آغاز دوباره سریA هستید.» در این بنر اشاره‌ای به این نکته نشده که با وجود این همه کشته در هر شهر، چرا کارگران مجبورند کار کنند و آیا کسی برای جان آنها تضمینی داده است یا خیر. به هر حال چیزی که واضح است این است که به‌زودی لیگ‌های اروپایی از سر گرفته می‌شوند، غیر از 3لیگ. بلژیک نخستین لیگی بود که با قهرمان معرفی‌کردن تیم بروخه پرونده لیگ ناتمام را بست اما آنها ممکن است با بهترشدن اوضاع در این تصمیم تجدید نظر کنند. هلند تنها لیگی بود که بدون معرفی قهرمان و سهمیه‌ها و سقوط‌کننده‌ها تعطیل شد و فرانسه هم با معرفی قهرمان و سقوط‌کرده‌ها به‌کار خود پایان داد؛ هرچند پیگیری‌های حقوقی و شکایت از سوی باشگاه‌هایی مثل لیون در جریان است و ممکن است این پیگیری‌ها به نتیجه‌ای جز ناتمام‌ماندن لیگ منتهی شود. در کامرون هم رقابت‌های لیگ این کشور به‌دلیل شیوع ویروس کرونا لغو و تیم بامندا به‌عنوان قهرمان معرفی شد.
  بوندس‌لیگا از 27خرداد یعنی همین شنبه با داربی روهر بین دورتموند و شالکه آغاز می‌شود. لالیگا اعلام کرده که از جمعه 23خرداد این لیگ بازگشایی می‌شود و سریA هم 2روز بعد یعنی از یکشنبه. تست ماتئوس فرناندس، بازیکن قرضی بارسلونا در وایادولید مثبت بوده اما رئیس لالیگا اصرار به ادامه رقابت‌ها دارد.
  در انگلیس هر روز یک پیشنهاد جدید برای ادامه لیگ داده می‌شود اما کسی با راه‌اندازی دوباره فوتبال مخالف نیست؛ البته غیر از شهردار پاکستانی‌الاصل لندن که طرفدار لیورپول هم هست. اعلام شده که لیگ برتر از 12خرداد می‌تواند بازگشایی شود اما صادق‌خان مخالف این موضوع است.
  ته‌جدولی‌های انگلیس می‌خواهند از آب گل‌آلود کرونا ماهی بگیرند. ۶تیم پایین‌جدولی لیگ برتر انگلیس (برایتون، نوریچ، استون‌ویلا، بورنموث، وستهام و واتفورد) از مسئولان لیگ برتر جزیره درخواست کرده‌اند که تیمی به دسته پایین‌تر سقوط نکند. همچنین این تیم‌ها ازجمله تیم‌های مخالف برگزاری بازی‌ها در زمین بی‌طرف هستند.
   با تصمیم فیفا، مراسم بهترین بازیکن سال2020 (گالا) برگزار نخواهد شد و جایزه بهترین بازیکن (The Best) به هیچ بازیکنی تعلق نخواهد گرفت. ممکن است فرانس‌فوتبال هم برای توپ طلا از همین رویه پیروی کند؛ مگر آنکه ناگهان همه‌‌چیز به روال عادی برگردد و تا پایان سال2020 نیم‌فصل از فصل آینده لیگ‌های اروپایی هم برگزار شده باشد. بنابراین امسال هم مثل2018 استثنائا رونالدو و مسی جایزه فردی نمی‌برند.
   آدرین رابیو، بازیکن فرانسوی یوونتوس کلا آدم ناراحتی است. او در پاری‌سن‌ژرمن که بود حاضر نشد قراردادش را تمدید کند تا بتواند در فصل بعد به‌عنوان بازیکن آزاد از این باشگاه برود. او برای همین، مورد غضب باشگاه و سرمربی قرار گرفت و تقریبا یک فصل کامل از ترکیب خارج شد. حالا در یوونتوس هم همین رویه را در پیش گرفته؛ این‌بار خودش به‌دلیل مخالفت با کسر حقوق ناشی از شرایط کرونایی در تمرینات حاضر نمی‌شود. کاهش دستمزدها در این باشگاه باعث پس‌‌انداز 90میلیون یورو شده است که با این پول می‌شود یک کریستیانو رونالدوی دیگر هم خرید. رابیو ممکن است در پایان فصل جدا شود و به اورتون بپیوندد و بعد از یک مدت همین برنامه را همان‌جا هم پیاده کند.
   لیگ ستارگان قطر از‌ ماه آگوست آغاز می‌شود، یعنی از اواسط مرداد و این ممکن است بازی‌های این لیگ را با لیگ قهرمانان آسیا به تداخل بیندازد. لیگ قهرمانان قرار است در مرداد و شهریور و به‌صورت متمرکز ادامه یابد.
  عربستانی‌ها از قطری‌ها عجله کمتری برای ازسر‌گیری مسابقات لیگ دارند. آنها اواخر مرداد را برای آغاز دوباره لیگ درنظر گرفته‌اند که دقیقا می‌تواند با لیگ قهرمانان تداخل پیدا کند. حالا با آغاز دوباره لیگ قهرمانان باید ناز عربستانی‌ها را بکشیم. آنها برای بازی در ایران حاضر نمی‌شوند و می‌خواستند بازی در زمین تیم‌های قطری را هم تحریم کنند. حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا به آنها بگوید بیایید بازی کنید، به‌شان برمی‌خورد.
  لیگ پرتغال هم که 3بازیکن ایرانی دارد، از ۱۵خرداد ازسر گرفته می‌شود. رقابت در صدر جدول خیلی داغ است و پورتو تنها یک امتیاز از بنفیکا بیشتر جمع کرده و فقط 10هفته تا پایان مسابقات باقی مانده است.
  ینس لمان، دروازه‌بان سابق آرسنال و آلمان که قبلا گفته بود فوتبالیست‌ها بهتر است کرونا بگیرند تا اینکه از گشنگی بمیرند، دوباره درباره این بیماری اظهارنظر کرده و خودش که جزو بهبودیافتگان این بیماری بوده، گفته: «به‌خاطر اینکه هنوز واکسن و داروی کرونا کشف نشده، نمی‌شود همه‌‌چیز را تعطیل کرد. تا زمانی که علائم بیماری بد نباشند، به‌نظر من بازیکنان می‌توانند با آن کنار بیایند. کلی بازیکن داریم که در واقع به این ویروس مبتلا شدند و بعضی از آنها حتی علائم ابتلا به این بیماری را هم نشان ندادند. بازیکنان جوان و سالم که سیستم ایمنی‌شان قوی است نباید خیلی نگران باشند.»
  جوزپه برگومی را هواداران قدیمی فوتبال می‌شناسند. مدافع اینتر و تیم ملی ایتالیا در دهه80 هم یکی از مبتلایان بی‌شمار کووید-19 در ایتالیا بود. او در ابتدا تصور می‌کرد آنفلوآنزا گرفته اما بویایی‌اش را از دست داده بود و خیلی احساس سرما می‌کرد. چون سیستم ایمنی بدنش قوی بود، بعد از مدتی بهبود یافت. برگومی سهل‌انگاری خودش را عامل بیماری‌اش دانسته: «احمق بودم و این بیماری را دست‌کم گرفتم. با افراد زیادی در تماس بودم.»
  کرونا باعث شده یورگن کلوپ بعد از 4سال و نیم زندگی در شهر لیورپول برای نخستین‌بار اسطوره این باشگاه را ببیند و این دیدار را چندین‌بار دیگر تکرار کند. سرمربی لیورپول می‌گوید: «از زمان شروع قرنطینه (به‌دلیل شیوع کرونا) او را 6 یا 7بار دیده‌ام. در این مدت من از هر زمان دیگری بیشتر جرارد را دیده‌ام. ما با هم برای قدم‌زدن یا دویدن یا انجام کارهای دیگر بیرون می‌رویم.»
   بارسلونا در این بلبشوی کرونایی با اینتر برای خرید لائوتارو به توافق رسیده که هنوز خبر آن رسمی نشده. مهاجم آرژانتینی در ازای قراردادی 4ساله با دستمزد 10میلیون یورو به نوکمپ می‌رود. قیمت خرید او 60میلیون یورو به‌علاوه آرتورو ویدال و یک مدافع کناری (سمدو) خواهد بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید