• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 25 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100716
+
-

محرومیت عجیب روانخواه از فعالیت‌های فوتبالی

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، روز گذشته اعلام کرد:  امیدرضا روانخواه، عضو پیشین کمیته فنی باشگاه استقلال و سرمربی فعلی تیم دسته اولی نیروی زمینی تا اطلاع ثانوی از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شده است. صدور این حکم باعث شد تا شایعات زیادی درخصوص دلایل محرومیت روانخواه مطرح شود، ولی در نهایت مشخص شد که او به‌دلیل انجام یک مصاحبه و حرف زدن درخصوص وجود شرط‌بندی در فوتبال ایران محروم شده است.
با وجود برخی شایعات درخصوص محرومیت روانخواه، روز گذشته چند خبرگزاری، اسنادی را درخصوص محرومیت روانخواه منتشر کردند. در واقع او به‌دلیل مصاحبه‌ای که مبنی بر تشویش اذهان عمومی تلقی می‌شود، محروم شده است. طبق این حکم روانخواه علاوه بر محرومیت، ۱۰میلیون تومان هم جریمه شده است. با این حال، کمیته اخلاق در همین حکم اعلام کرده که روانخواه می‌تواند هر زمان که این مبلغ را پرداخت کرد، دوباره فعالیت‌های فوتبالی خود را آغاز کند.
جالب اینجاست که خطیر، روز گذشته در اینستاگرام به اعلام خبر محرومیت روانخواه واکنش نشان داد و نوشت:« روانخواه یکی از پاک‌ترین و سالم‌ترین مربیان این فوتبال است. با این نوع انتشار خبر خجالت بکشید و از دایره انصاف و اخلاق خارج نشوید. جرم امید مبارزه با پلیدی‌های فوتبال بود.» 
روانخواه اما روز گذشته در مصاحبه با خبرنگار همشهری درخصوص این محرومیت گفت:« نمی‌دانم چه باید بگویم. آقایان طوری حکم داده‌اند که انگار من در این فوتبال یک تخلف بزرگ انجام داده‌ام. واقعا چرا نوشته‌اند من از فعالیت‌های فوتبالی محروم شده‌ام؟ من زمانی که نیروی زمینی در لیگ دسته دوم حضور داشت، مصاحبه‌ای انجام دادم و گفتم که در فوتبال ایران شرط‌بندی وجود دارد. حتی گفتم که برخی بازیکنان زیر 23سال از طریق پول دادن و رابطه گرفتن می‌خواهند اسمشان وارد لیست تیم‌ها شود. آیا این حرف‌های من ایرادی دارد؟ آیا ایراد دارد که بگویم فلان بازیکن می‌خواهد از طریق یک نماینده مجلس وارد تیمی شود؟ دوستان به جای اینکه با حرف‌های من در مورد این مسائل تحقیق کنند و جلوی این ناهنجاری‌ها را بگیرند، حالا مرا محروم کرده‌اند و جالب اینجاست که به‌خاطر افشاگری در مورد اتفاقات کثیف در فوتبال باید پول هم بدهم! واقعا متأسفم و نمی‌دانم چه باید بگویم.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید