• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 25 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100717
+
-

فوتبال ایران و جهان

 رسن: تمرین کردن استرس را کاهش می‌دهد
هافبک عراقی پرسپولیس، استفاده از موقعیت فعلی جهان برای تقویت سلامت جسم و روان را امری حیاتی توصیف کرد. رسن در گفت‌وگو با سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) درباره شرایط فعلی جهان اظهار داشت: «شیوع کرونا روی میلیون‌ها نفر تأثیر گذاشته و همچنان به تغییر شیوه زندگی ما در جهان ادامه می‌دهد. اکنون سلامتی هر فردی از هر چیزی مهم‌تر است و استفاده از این موقعیت برای تقویت سلامتی جسمی و روانی خود، امری حیاتی محسوب می‌شود. وقفه‌ای کوتاه از زندگی روزمره برای سالم و فعال ماندن می‌تواند برای داشتن زندگی هدف‌دارتر به ما کمک کند. تمرین کردن استرس را کمتر می‌کند و همانطور که همه می‌دانند، می‌تواند به ما کمک کند تا سطح اضطراب خود را کاهش دهیم؛ چیزی که در این زمان نامعلوم ضروری است. با اشتراک کارهای روزمره خود می‌توانیم به همه یادآوری کنیم که تنها نیستند و همه ما در این شرایط با هم هستیم.»

   انتقال بزرگ تابستانی در انتظار کاوه 
مهاجم ایرانی کلوب بروژ شاید در فصل تابستان انتقال بزرگ دیگری را در لیگ بلژیک رقم بزند. به گزارش فوتبال 24بلژیک، کاوه رضایی که در فصل جاری فوتبال بلژیک به‌صورت قرضی برای شارلوا بازی کرد هنوز عضوی از باشگاه کلوب بروژ است. تابستان سال‌جاری شاید این مهاجم ایرانی رقم زننده انتقال بزرگی باشد. باشگاه شارلوا قادر به خرید قطعی کاوه رضایی از کلوب بروژ نیست، اما شاید در نهایت اقدام به این کار کند. هرچند آینده این مهاجم ایرانی کلوب بروژ شفاف نیست، اما انتقال به یک تیم دیگر خارجی، گزینه کلوب بروژ خواهد بود.

   چیزی نمی‌شود یک سال قهرمان نداشته باشیم
کاظم محمودی، پیشکسوت و بازیکن سابق تیم‌های فوتبال استقلال و تراکتور در گفت‌وگو با ایسنا درباره ادامه یافتن لیگ نوزدهم گفت: «این ریسکی است که سازمان لیگ پذیرفته و به‌نظر من ادامه لیگ نوزدهم کار پرخطری است که می‌تواند جان چند صد نفر را به خطر بیندازد. به‌هرحال فوتبال ورزشی درگیرانه است و حتی اگر بازی‌ها را هم بدون تماشاگر برگزار کنند، باز هم خطر ابتلا به کرونا بازیکنان و اعضای باشگاه‌ها را تهدید می‌کند. قهرمانی و سقوط کردن تیم‌ها به اندازه جان صدها نفر نمی‌ارزد. ایرادی ندارد که یک سال هم قهرمان نداشته باشیم و هیچ تیمی به دسته پایین‌تر سقوط نکند.»

   سعادتمند: با اسپانسر جدید امضا کردیم 
مدیرعامل استقلال خبر از عقد قرارداد با یک اسپانسر جدید داد. احمد سعادتمند گفت: «طبق مذاکرات متعددی که داشتیم با چندین شرکت معتبر داخلی مذاکره کردیم و با شرکتی توافق کردیم که هم اهلیت آن و هم توانمندی اقتصادی آن مشخص است. ما برای عقد قرارداد جلسات متعددی داشتیم و بند به بند آن مورد تأیید وزارت ورزش قرار گرفته است و امروز(دیروز) این قرارداد را امضا کردیم.»

   مسی باز هم کمک کرد
لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا باز هم برای مبارزه با کرونا کمک مالی کرده است. ستاره 32ساله بارسلونا در همان روزهای ابتدایی مبلغ یک‌میلیون یورو را به مبارزه با این بیماری اختصاص داد و اخبار حاکی از آن است که این بازیکن باز هم مبلغ 500هزار یورو کمک کرده است. به‌نظر می‌رسد لیونل مسی این‌بار کمکش را به چند بیمارستان در سرزمین مادری‌اش آرژانتین اختصاص داده و به چند بیمارستان کمک کرده است. البته کاپیتان پرافتخار بارسلونا و تیم ملی آرژانتین در این مدت نیز بارها با انتشار پیام‌هایی در صفحه رسمی‌اش از هوادارانش خواسته توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند و بدین‌ترتیب در این مدت همه‌جوره در مبارزه با ویروس کرونا نقش‌آفرینی کرده است.

   می‌خواهم در لیورپول خداحافظی کنم
مدافع جوان لیورپول از آرزوهایش برای خداحافظی در لباس این تیم سخن گفت. اندرو رابرتسون مدعی شد اگر بتواند مانند شرایط فعلی جیمز میلنر تا سن 34سالگی در بالاترین سطح به فوتبال بازی‌کردن ادامه دهد، رؤیای او فتح جام‌های دیگر با لباس لیورپول و وداع با فوتبال در لباس این تیم است. رابرتسون گفت: «وضعیت ایده‌آل برای من این است که در لیورپول از فوتبال خداحافظی کنم. رسیدن به این هدف بسیار سخت خواهد بود، اما دوست دارم بتوانم حرفه‌ام را در لیورپول تمام کنم. اگر من بتوانم استانداردهای خود را تا سن جیمز میلنر در آن حفظ کنم، از رخ‌دادن این اتفاق بسیار خوشحال می‌شوم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید