• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 25 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100715
+
-

یک احتمال؛ ادامه لیگ در مشهد

از 11شهری که در لیگ برتر تیم دارند، فقط یک شهر صاحب وضعیت سفید است

یک احتمال؛ ادامه لیگ در مشهد

لیگ برتر ایران ادامه پیدا می‌کند یا نه؟ یکی از گمانه‌هایی که طی روزهای اخیر در پاسخ به این سؤال مطرح شده، از احتمال برگزاری بازی‌ها در شهرهای سفید خبر می‌دهد. بنا به اعلام ستاد مبارزه با کرونا در تعدادی از استان‌های ایران می‌توان شهرهایی پیدا کرد که از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت سفید قرار دارند. به همین دلیل در روزهای اخیر برخی از رسانه‌ها از این احتمال خبر داده‌اند که ادامه رقابت‌های لیگ برتر به‌طور متمرکز در شهرهای سفید برگزار شود. در این بین حتی از جزیره کیش به‌عنوان میزبان احتمالی نام برده‌اند اما مشکل اینجاست که در جزیره کیش فقط یک زمین چمن وجود دارد که آن هم فعلا در شرایطی نیست که توانایی میزبانی از این مسابقات را داشته باشد. ورزشگاه 15هزار نفری المپیک کیش فعلا از لحاظ چمن شرایط مطلوبی ندارد و قادر به میزبانی مسابقات فوتبال آن هم در این سطح و این تعداد نخواهد بود. اما کیش تنها انتخاب مسئولان سازمان لیگ نیست. اگر گزینه برگزاری مسابقات در شهرهای سفید جدی‌تر شود و مسئولان سازمان لیگ روی این تصمیم به توافق برسند، آن وقت می‌توان نگاه جدی‌تری به نقشه ایران و مناطق سفید آن انداخت.

روی تهران حساب نکنید
استان تهران که بیشترین تیم در لیگ برتر و بیشترین ورزشگاه‌ها را برای برگزاری مسابقات دارد متأسفانه هم‌اکنون از قرمزترین شهرهای کشور محسوب می‌شود. تهران به همراه قم که نخستین شهر میزبان کرونا در ایران بود هم‌اکنون بیشترین میزان ابتلا به کووید-19 را دارند و بعید است به این زودی‌ها بتوان نام پایتخت ایران را در میان شهرهای سفید کرونا دید. بنابراین تهران با چند ورزشگاهی که سابقه برگزاری لیگ برتر را دارند و با امکاناتی که می‌توانست بهترین میزبان برای لیگ برتر باشد فعلا در رده شهرهای سفید قرار ندارد و شاید حتی در صورت برگزاری بازی‌ها به‌صورت غیرمتمرکز نیز شرایط میزبانی از تیم‌های تهرانی را نداشته باشد.

تنها شهر سفید لیگ برتر
از میان 11شهری که در لیگ برتر تیم دارند، فقط یک شهر صاحب وضعیت سفید است. البته لیست شهرستان‌های سفید کشور آخرین‌بار یک هفته قبل از سوی ستاد مبارزه با کرونا اعلام شده و بعد از آن به‌روز نشده است. اما اگر همین لیست را مبنا قرار دهیم شهرستان مسجدسلیمان در استان خوزستان یکی از مناطق سفید ایران است و 10شهر دیگری که صاحب تیم‌های لیگ برتری هستند در میان شهرهای زرد و قرمز قرار دارند. اما مسجدسلیمان از لحاظ برخورداری از زمین چمن و امکانات اسکان تیم‌ها یکی از فقیرترین تیم‌های لیگ برتر است. چمن بی‌کیفیت ورزشگاه شهید بهنام محمدی برای میزبانی از همان 15بازی خانگی نفت هم مشکلات زیادی دارد، چه برسد به میزبانی از سایر بازی‌های لیگ.

آذربایجان‌شرقی بله، تبریز نه
در میان استان‌هایی که شهرستان‌های سفید دارند، نام آذربایجان‌شرقی به چشم می‌خورد که شهرستان‌های سفید زیادی دارد. آذربایجان‌شرقی صاحب 2تیم در لیگ برتر است و هردوی این تیم‌ها ورزشگاه خانگی دارند. اگر تبریز از شهرهای سفید ایران بود می‌توانست میزبان خوبی برای بازی‌های لیگ برتر باشد. لااقل از لحاظ زمین چمن و امکانات هتل و... این شهر شرایط خوبی برای میزبانی متمرکز رقابت‌ها داشت. اما مشکل اینجاست که نام تبریز در میان شهرهای سفید آذربایجان دیده نمی‌شود. در آذربایجان‌شرقی 9شهر وضعیت سفید دارند که ستاد مبارزه با کرونا هفته گذشته اعلام کرد تعدادی از رشته‌های ورزشی می‌توانند با رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی فعالیت خود را در این شهرها آغاز کنند. اما تبریز همچنان در وضعیت قرمز و «ورزش ممنوع» به‌سر می‌برد.

مشهد؛ یک احتمال جذاب
اما در کنار تمام اخبار ناامیدکننده‌ای که از شهرهای مختلف ایران به گوش می‌رسد، یک شهر هم هست که این روزها با سیر نزولی مبتلایان به سمت وضعیت سفید حرکت می‌کند. همین دیروز یعنی 24اردیبهشت‌ماه مسئولان خراسان رضوی اعلام کردند که وضعیت این استان مطلوب است و مشهد به‌سرعت به‌سمت وضعیت سفید در حال حرکت است.
 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد روز گذشته اعلام کرد وضعیت مشهد همچنان زرد است اما با شیب نزولی که در پیش گرفته پیش‌بینی‌ها این است که در پایان ‌ماه مبارک رمضان، وضعیت مشهد سفید شود. بنابراین اگر اتفاق خاصی رخ ندهد مشهد که یک تیم در لیگ برتر ایران دارد از اوایل خردادماه صاحب وضعیت سفید خواهد شد و ممکن است اجازه برگزاری مسابقات در این شهر صادر شود. نکته مهم این است که مشهد ورزشگاه‌های خوب و مناسبی برای برگزاری بازی‌های لیگ برتر دارد و می‌تواند علاوه بر بازی‌های شهرخودرو، بار سایر مسابقات را هم به دوش بکشد. شاید اگر پیش‌بینی‌های مسئولان این شهر درست از آب دربیاید بتوان روی مشهد به‌عنوان میزبان بازی‌های لیگ حساب باز کرد تا همه مسابقات به‌صورت فشرده و متمرکز در ورزشگاه‌های این شهر برگزار شود. همه اینها احتمالاتی است که در جلسه بعدی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش بررسی خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید