• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 25 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100667
+
-

ابراز همدردی دولت با خانواده شهدا

رئیس جمهور: دلایل حادثه ناو نیروی دریایی ارتش می بایست بررسی و روشن شده و برای مردم توضیح داده شود

ابراز همدردی دولت با خانواده شهدا

۳روز پس از حادثه شناور ارتش در آب‌های دریای عمان که منجر به شهادت ۱۹درجه‌دار و سرباز وظیفه نیروی دریایی ارتش شد، رئیس‌جمهور در جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت گفت: «دلایل این موضوع می‌بایست بعدها بررسی و روشن شده و برای مردم توضیح داده شود.» عصر روز یکشنبه ۲۱اردیبهشت‌ماه یکی از شناورهای پشتیبانی ارتش حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش دچار صدمه شد و تعدادی از پرسنل نیروی دریایی ارتش به شهادت رسیدند.
 براساس روایت‌هایی که از این مانور نیروی دریایی منتشر شده است، ناوچه کنارک مأمور انتقال هدف در محدوده آتش و تست موشک کروز بوده است و پس از انجام ماموریت خود به‌دلیل نداشتن فاصله کافی از هدف، مورد اصابت موشک شلیک شده از ناوچه جماران قرار گرفته است.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در صحبت‌های روز چهارشنبه‌ خود با ابراز تأسف و تأثر از درگذشت جوانان نیروی دریایی کشورمان، تأکید کرد: شنیدن این خبر و تحمل آن سخت بود، اما همه مسئولان و مردم در سراسر کشور اظهار همدردی کردند و من به صراحت و با تواضع نسبت به خانواده این شهدا می‌گویم که همه اعضای دولت را در غم خودشان سهیم بدانند. رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد که اینگونه حوادث در جمع تمرینات نظامی و رزمایش‌ها به حداقل کاهش پیدا کند و بتوانیم نظم دقیق‌تری را در اینگونه موارد مورد مراعات قرار دهیم. همزمان با طرح این اظهارات، سرتیپ شاهین تقی‌خانی، سخنگوی ارتش نیز ۳روز پس از این حادثه با اشاره به تلاش تیم‌های تحقیق برای روشن شدن تمام زوایای حادثه کنارک، گفت: تمام ابعاد این حادثه در دست بررسی است و تیم‌های کارشناسی دقیقی دارند روی این حادثه کار می‌کنند. سخنگوی ارتش شایعه هدف قراردادن ناو «کنارک» توسط قایق‌های سپاه پاسداران را تکذیب کرد و گفت: این صحبت یا صحبت‌هایی از این دست، کاملاً بی‌ربط هستند. اساساً رسانه‌های ما نباید به این شایعاتِ پرداختی که از سوی معاندین طراحی و سیاستگذاری می‌شود و رسانه‌های معاند و بیگانه به آن دامن می‌زنند، اهمیت بدهند، چون واقعاً پرداختن به چنین موضوعاتی به این معنا خواهد بود که نظر ما جلب این شایعات شده است. به‌نظرم مردم عزیز ما و اصحاب رسانه هوشیارتر از آنند که توجهی به این شایعات بی‌اساس داشته باشند. به گفته سرتیپ شاهین تقی‌خانی «ما اینقدر باید از کنار این شایعات عادی عبور کنیم که آن کسانی که این شایعات و ادعاها را مطرح می‌کنند، گمان نکنند که این ادعاها اثر گذاشته و نتیجه گرفته‌اند. اساساً بعضی از این حرف‌ها آنقدر ابتدایی است که اصلاً نباید به آنها توجه کرد.»

ضربات شدید تحریم به کشور
روحانی اما در بخش دیگری از صحبت‌های خود در جلسه هیأت دولت به مشکلات اقتصادی کشور پرداخت و با بیان اینکه هیچ ملتی نیست که 2سال دائم زیر ضربات شدید تحریم و حصر باشد و در آن شرایط این بیماری و ویروس وارد آن کشور شود، گفت: 2سال تمام است که در برابر بدترین حکومت قرار گرفته‌ایم. یک جمع ناآشنا در کاخ سفید هستند و واقعاً وقتی آدم به وزیر خارجه این رژیم نگاه می‌کند مثل اینکه الفبای سیاست در عمرش ندیده و نخوانده است. آمریکا همیشه تروریست بوده، ولی تا این حد، بی‌سابقه است که حتی در زمان بیماری عالم‌گیر کرونا، برای ورود دارو به کشور مشکل ایجاد کند. رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه حکومتی جبار و بی‌نظیر در تاریخ آمریکا و پدر و پسری عجیب و غریب و بی‌نظیر در همسایگی کشور در جنوب، آزمایشی است که خداوند پیش روی ما قرار داده است، گفت: خداوند همچنین همسایگان خوبی هم نصیب ما کرده و به جز آن یکی، دو تا، بقیه همه خوب هستند و ما در کنارشان هستیم.
او با بیان اینکه ملت عزیز ایران بداند مسئولان و خادمان آنان در دولت با همه توان در این حدود 3‌ماه شبانه‌روز تلاش کردند، اظهار داشت: وزارت بهداشت و درمان با تمام کادر پزشکی‌اش و وزارت کشور با همه توانش در سراسر کشور در خط مقدم بودند و وزارت صمت بار سنگین پشتیبانی را در این مدت بر دوش داشت و باید تشکر کنم از همه آنهایی که در دوره خودشان تلاش و کوشش کردند و در این وزارتخانه تا پریروز کار می‌کردند و آنهایی که از امروز و در آینده بار مسئولیت را بر دوش دارند.

۴وزارتخانه در یک وزارتخانه

روحانی با اشاره به اینکه وزارت صمت کار‌ سخت، مشکل و بزرگی دارد و مجموعه‌ای از 4 وزارتخانه صنعت، صنایع سنگین، معادن و بازرگانی است، ادامه داد: امروز بار مسئولیت بر دوش برادر عزیز آقای مدرس‌خیابانی قرار گرفته و همه باید او را یاری و کمک کنیم تا بتواند این بار سنگین را ادامه دهد و ما شاهد شرایط بهتری باشیم؛ چراکه صمت هم باید بهداشت و درمان و هم بازار و صادرات و واردات را پشتیبانی کند و کار عظیم و بزرگی را بر دوش دارد. او با بیان اینکه تمام وزرای اقتصادی همه حضور فعال داشتند، گفت: اداره کشور در این شرایط، کار سختی است؛ سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و بانک‌های کشور برای ارائه تسهیلات به کسب و کارهایی که دچار مشکل شده‌اند، به صحنه آمده‌اند و تأکید می‌کنم کاری کنید تا پایان خرداد‌ماه این تسهیلات به همه واجدین پرداخت شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید