• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 24 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100640
+
-

تکلیف تئاتر مشخص ‌شود

گفت‌وگو با مدیر مرکز هنرهای نمایشی


فهیمه پناه‌آذر ـ روزنامه‌نگار

در روزهای پایانی اردیبهشت‌ماه؛ مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی به همراه تعدادی از مدیران هنری با اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا برای بازگشایی سالن‌های نمایشی به تصمیمات جدیدی رسیدند. 
در این جلسه که روز گذشته 23 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، مواردی مطرح شده که ازجمله آن می‌توان به مشخص شدن تکلیف هنرمندان تئاتر و سالن‌های نمایشی تا پایان اردیبهشت‌ماه اشاره کرد. همچنین قادر آشنا با عنوان این مطلب که به‌احتمال زیاد در استان‌هایی که در منطقه سفید هستند، اجرای نمایش‌ها آغاز می‌شود، گفت: «در ابتدای جلسه از دغدغه‌های معیشتی، اقتصادی و همچنین سلامت هنرمندان صحبت شد و در ادامه درباره برگزاری جشنواره‌های هنری به گفت‌وگو نشستیم. در این نشست سعی بر این بود که به برنامه‌ریزی منسجم برسیم و معاونت هنری شیوه‌نامه خود را ارائه کرد و درنهایت عنوان شد که درباره چگونگی شروع به‌کار فعالیت‌های هنری شامل تئاتر، موسیقی و تجسمی تصمیم‌گیری شود.»
آشنا ادامه داد: «قرار بر این شد که در استان‌هایی که جزو مناطق سفید هستند، با ملاحظات بهداشتی و رعایت همه پروتکل‌ها، تئاترها روی صحنه بروند. همچنین اعلام شد تئاتر خیابانی به‌تدریج می‌تواند اجرای خود را آغاز کند که این موضوع هم نیازمند بررسی‌های بیشتر بوده و بر همین اساس تا پایان هفته نظرات‌ درباره فعالیت‌های کم خطری که در حوزه تئاتر امکان اجرا دارد، ارائه خواهیم داد. البته برگزاری جشنواره تئاتر کودک در همدان و تئاترخیابانی در مریوان محل بحث بود که نتیجه‌گیری آن به پایان اردیبهشت موکول شد. جشنواره تئاتر فجر جزو جشنواره‌هایی است که تعطیل‌ناپذیر بوده اما برگزاری آن در شرایط کرونا، قطعا مورد ارزیابی جدی قرار خواهد گرفت چراکه هیچ جشنواره‌ای را به هر قیمتی برگزار نمی‌کنیم.»
آشنا با بیان اینکه برای دومین بار است که سکان مدیریت مرکز هنرهای نمایشی را در دست گرفته، یادآور می‌شود: «بخشنامه‌های وزارت بهداشت تنها به‌مدت 2 هفته اعتبار اجرایی دارد. دوستان ستاد ملی مبارزه با کرونا تأکید داشتند باتوجه به اینکه این ویروس قابل پیش‌بینی نیست و تا زمان کشف واکسن آن نمی‌توانیم به امنیت کاملی دست یابیم، فراز و فرودهایی در زمینه کنترل آن خواهیم داشت. البته اگر فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنیم، قابل کنترل است ولی هم‌اکنون در برخورد با این ویروس چاره‌ای نداریم جز اینکه بخشنامه‌ها را تنها به‌مدت 2هفته اجرایی کنیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید