• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 24 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100595
+
-

کافه مجلس

  ضرورت اطلاع‌رسانی درباره کنارک
علیرضا رحیمی، نماینده تهران و علی بختیار، نماینده گلپایگان در تذکراتی جداگانه خواستار ارائه گزارش در مورد سانحه ناو کنارک شدند. در نشست دیروز بهارستان ابتدا علیرضا رحیمی، ‌نماینده تهران در تذکری شفاهی گفت: فاجعه هدف قرارگرفتن ناوچه کنارک که توسط ناو جماران اتفاق افتاد را خدمت خانواده‌های داغدار خسارت‌دیده و ملت ایران تسلیت می‌گویم. امیدوارم مسئولان در ستاد کل نیروهای مسلح دلایل حادثه را به ملت ایران ارائه کنند و اجازه ندهند این موضوع به حادثه هواپیمای اوکراینی دچار شده و مشمول مرور زمان بشود. به گزارش ایسنا، در ادامه نشست نیز علی بختیار با اشاره به حادثه ناوچه کنارک و شهادت تعدادی از نیروهای دریایی ارتش، اظهار کرد: از مسئولان خواهش می‌کنم تا در این مورد اطلاع‌رسانی دقیقی انجام دهند تا باعث نشود رسانه‌های بیگانه از این موضوع سوءاستفاده کنند.

  کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود
ابوالفضل سروش، نماینده تهران در حساب شخصی‌اش در توییتر نوشت: «ماجرای کشته‌شدن ۵۷نفر از برادران افغان در رودخانه هریرود چیست؟ چرا دولت سکوت کرده و کمیته حقیقت‌یاب تشکیل نمی‌دهد؟ تاکی به‌خاطر اشتباهات در دیپلماسی و مبهم‌بودن موضوعات، مورد شماتت دنیا و نهادهای حقوق بشری قرار بگیریم؟ فاین تذهبون!!»

  ظریف آمد، نمایندگان نیامدند
علیرضا رحیمی، نماینده تهران در نشست علنی دیروز مجلس در تذکر شفاهی خطاب به نمایندگان گفت: دیروز ۱۰نفر از نمایندگان برای سؤال از وزیر امور خارجه درخواست داده بودند و وزیر خارجه و معاونان ایشان نیز در جلسه کمیسیون حاضر شدند اما متأسفانه حتی یک نفر از سؤال‌کنندگان در جلسه حاضر نبودند و این در ‌شأن مجلس و نهاد نظارت نیست. به گزارش ایسنا، رحیمی در ادامه نیز با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس دولت اصلاحات، از مواضع او در مورد لزوم روی‌آوردن به همبستگی و آشتی ملی تشکر کرد.

  کنایه به اسپیناس‌نشینی مجلس یازدهمی‌ها
سیدرضا تقوی، منتخب تهران در مجلس یازدهم گفت: نباید مجلس را تکه‌تکه کنیم. به‌طور مثال، یک عده مثلا آذری‌زبان‌ها یا زاگرس‌نشین‌ها، یا مثلا در هتل اسپیناس جلسه بگذاریم‌. به گزارش خبرآنلاین، طی روزهای اخیر خبرهایی درباره جلسات و ضیافت‌های لاکچری برخی نمایندگان مجلس با هدف کسب رأی برای کرسی‌های مهم مجلس در فضای رسانه‌ای و خبری منتشر شد. برخی خبرها حکایت از مراسم افطاری طیفی از نمایندگان زاگرس‌نشین در هتل اسپیناس داشت؛ موضوعی که با واکنش تقوی روبه‌رو شد.

  بررسی گام دوم در مجلس بعدی
حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه علنی دیروز مجلس خطاب به رئیس مجلس، گفت: رئیس مجلس مرکز پژوهش‌ها را مأمور کرد تا گزارشی در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب تهیه کنند. به گزارش مهر، وی افزود: هم‌اکنون مجلس دهم رو به اتمام است اما هنوز این اقدام که یک ضرورت بوده، آنطور که باید و شاید انجام نشده است. علی لاریجانی در پاسخ به این تذکرات گفت: مرکز پژوهش‌ها گزارشی را در مورد گام دوم انقلاب تهیه و ارائه کرد و باید در مجلس بعدی ابعاد مختلف آن در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید