• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 23 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100533
+
-

چهره‌های شاخص در جشنواره ادبی «هی» زیر سایه کرونا

چهره‌های شاخص در جشنواره ادبی «هی» زیر سایه کرونا


هیلاری منتل، مگی اوفَرل و مارگارت آتوود در میان نویسندگانی هستند که امسال در نخستین جشنواره تمام دیجیتال «هی» حضور خواهند داشت. به گزارش ‌بوکسلر، این رویداد پیش‌تر به سبب بحران ناشی از کووید-۱۹ لغو شده بود و حالا ۷۰۰ رویداد اصلی آن به ۶۵ مورد کاهش یافته که به‌صورت آنلاین پخش خواهد شد.
 فستیوال هی امسال از ۱۸ تا ۳۱ می‌ برگزار خواهد شد که رمان‌نویسانی نظیر آنه‌آن‌رایت، الی اسمیت و الیف شافاک و مورخانی مثل ویلیام دالریمپل و گِرگ جنر و فیزیکدان برجسته برنده نوبل، جیمز پیبلز در آن شرکت خواهند کرد. از سوی دیگر دنیل دیویس، استاد ایمنی‌شناسی و دِوی سریدار، کارشناس بهداشت جهانی که 2سال پیش در رویدادی وقوع بیماری همه‌گیر را پیش‌بینی کرده بودند، درباره کرونا صحبت خواهند کرد.
 پیتر فلورنس، مدیر این جشنواره گفته است: «کاری که ما انجام داده‌ایم، این است که سعی کردیم روحِ «هی» را که سرشار از کاوش و گفت‌وگوست، حفظ کنیم. بعضی از برنامه‌های ما تغییر کرده و به صحبت درباره دارو، اقتصاد و تأثیرات اجتماعی این ویروس عجیب تغییر مسیر داده‌اند‌ و بعضی دیگر که در هر صورت درباره‌شان صحبت می‌کنیم حفظ شده‌اند، مثل زندگی و مرگ، ملیت، طنز و مقاومت. مثل همیشه برخی از داستان‌نویسان بزرگ جهان نیز به ما خواهند پیوست.»
 فلورنس گفت تیمش برای تبدیل‌شدن از یک شرکت تولیدکننده رویداد به یک پخش‌کننده دیجیتال با چالش بزرگی روبه‌رو بوده اما مطمئن است که این کار با موفقیت به پایان خواهد رسید. او گفت: «موفقیت این خواهد بود که ما همچنان به ایجاد فضایی برای گفت‌وگو کمک خواهیم کرد، به شنیدن صداهایی که شاید به حاشیه رانده شده یا به اندازه کافی شنیده نشده‌اند، کمک خواهیم کرد، داستان‌ها را به اشتراک خواهیم گذاشت و برای حفظ ارتباط با مردم همیشه پلتفرمی خواهیم یافت. بخش عمده‌ «هی» درباره گفت‌وگو با مخاطب است و امسال مخاطبان ما به ۱۷۰۰‌نفری که به چادرهای بیلی گیفورد می‌آیند، محدود نخواهد شد. امسال می‌توانیم از مردم در هرجای دنیا استقبال کنیم. می‌خواهیم واقع‌بین باشیم. تعداد مخاطبان 4رقمی به‌صورت آنلاین شگفت‌انگیز خواهد بود، بنابراین امیدواریم بتوانیم به تعداد هرچه بیشتری برسیم اما این کار را قدم به قدم انجام خواهیم داد.»
 این رویداد برای عموم آزاد خواهد بود و به نویسندگان برای حضور در آن مبلغی پرداخت خواهد شد، اگرچه برخی از نویسندگان به‌خاطر بحران مالی که جشنواره با آن روبه‌رو شده، از دریافت پول خودداری کرده‌اند. برنامه‌های جشنواره «هی» برای کودکان نیز به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد و قصه‌گویی و اجرای زنده برای دانش‌آموزان در خانه به‌مدت 5روز ادامه خواهد یافت.

این خبر را به اشتراک بگذارید