• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 23 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100483
+
-

آغاز عصر جدید تولید تلویزیونی

با آغاز ضبط مسابقات، برخی از سریال‌ها، تولید خود را شروع کردند

آغاز عصر جدید تولید تلویزیونی

فهیمه پناه آذر_روزنامه نگار

هفته اول اسفند ‌ماه و شیوع بیماری کرونا باعث شد تا تولید بسیاری از سریال‌های تلویزیونی و حتی برنامه‌های ترکیبی و سرگرمی، تغییراتی در روند تولیدات خود داشته باشند. برخی از سریال‌ها که شتابی در زمان پخش نداشتند فیلمبرداری و ضبط را به زمان دیگری موکول کردند و برخی از سر اجبار و مشخص بودن زمان پخش در کنداکتور مجبور به ادامه ضبط شدند.

از پخش تا توقف ضبط عصر جدید
از همان روزهای ابتدایی بیماری کرونا، برنامه «عصرجدید» روی آنتن شبکه 3 رفت. برنامه‌ای که با تعداد عوامل کمتر ضبط و پخش می‌شد و تماشاگران خود را به‌همراه داشت. بخشی از این برنامه در گذشته (دی و بهمن ماه) ضبط شده بود و برخی نیز در همان ایام تولید و پخش شد و عصر جدید در همان دوران ابتدایی قرنطینه و آغاز نوروز توانست تا حدی کنداکتور خالی سیما را پر کند. هرچند این مسابقه در مقایسه با مسابقات اصلی خود به لحاظ کیفی تفاوت زیادی داشته و دارد.
بعد از گذشته ۱۰روز و در هفته دوم اسفند‌ماه سازندگان این مسابقه تصمیم گرفتند تولید این مسابقه را متوقف کنند. احسان علیخانی، کارگردان و مجری برنامه عنوان کرد: «براساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور و توصیه مدیران شبکه 3سیما ضبط برنامه «عصر جدید» موقتاً متوقف می‌شود.» وی همچنین با اشاره به ثبت نام تعداد زیادی از مخاطبان اذعان کرد که امکان ضبط برنامه وجود ندارد.

توقف عصر جدید و ادامه دورهمی
در دورانی که ضبط برنامه عصر جدید متوقف شد؛ برنامه «دورهمی» مهران مدیری همچنان به فعالیت خود ادامه می‌داد و این امر باعث ایجاد حاشیه‌هایی شد که برخی مدیران مجبور به واکنش نسبت به آن شدند. اینکه چرا عصر جدید متوقف شده، اما همچنان دورهمی به کارش ادامه می‌دهد، برنامه‌ای که تا به امروز همچنان تولید و پخش می‌شود.

عصر جدید بدون تماشاگر
با گذشت ۲‌ماه از توقف ضبط «عصر جدید» ساخت این مجموعه از شب گذشته آغاز شد. طی تصمیم‌گیری‌های انجام شده، قرار شده ادامه ساخت فصل دوم آغاز شود و شرکت‌کنندگان به رقابت با هم بپردازند. تصویربرداری ادامه فصل دوم مجموعه «عصر جدید» با اجرای «احسان علیخانی» از یکشنبه (۲۱ اردیبهشت ماه) آغاز و قرار است از عید فطر به آنتن برسد. طبق تصمیم‌گیری‌های انجام شده در زمان تصویربرداری هیچ تماشاگری حضور ندارد و پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت دقیق اجرا می‌شود. پخش این برنامه همزمان با عید سعید فطر از سرگرفته خواهد شد.

آغاز تولید سریال‌های تلویزیونی
در میان انبوه تولیدات سیما، بسیاری از سریال‌ها در مراحل مختلف تولید خود به‌خاطر شیوع کرونا متوقف شدند. البته این توقف بعد از سرو صداهای زیاد و در نهایت نامه‌نگاری و امضای هنرمندان میسر شد. حالا با گذشت بیش از ۲‌ماه برخی گروه‌ها اقدام به شروع فعالیت خود کردند.

«می‌جان» به رمضان نرسید
پخش سریال «می‌جان» به نویسندگی و کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده و تهیه‌کنندگی سعید پروینی که تصویربرداری آن مدت‌ها به جهت شیوع بیماری کرونا در حالی متوقف شد که تنها بخشی از سکانس‌های پایانی آن باقی ماند. قرار بود «می‌جان» به‌عنوان سریال مناسبتی در‌ماه رمضان هرشب روی آنتن شبکه 3 سیما برود. اما درنهایت «سرباز» به شبکه 3 آمد. این گروه که از پخش سریال در شبکه 3 انصراف دادند حالا می‌خواهند ضبط سکانس‌های پایانی را به سرانجام برسانند و باید دید این سریال چه زمان و از چه شبکه‌ای روی آنتن می‌رود؟

قصه‌ ادامه‌دار سریال عیاری
مدت‌های طولانی است که عیاری سریال «۸۷متر» را برای سیما می‌سازد. سریالی که ساختش 2بار متوقف شده. یک‌بار به‌خاطر مسائل مالی و بار دیگر ویروس کرونا. بعد از ۷۰روز کیانوش عیاری ادامه این سریال را می‌سازد. به‌طور حتم دوستداران فیلم‌ها و سریال‌های عیاری، منتظر تماشای این مجموعه هستند و امیدوارند این سریال به لیست آثاری توقیفی عیاری اضافه نشود.

خانه امن از نیمه گذشت
سریال «خانه امن» به کارگردانی احمد معظمی و تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری نیز تصویربرداری خود را آغاز کرده است. تهیه‌کننده این سریال می‌گوید:«بعد از وقفه‌ای که با شیوع کرونا در روند کار تصویربرداری ایجاد شد، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور پزشک سر صحنه در حال تصویربرداری است.تا به امروز تصویربرداری این سریال به مرز ۵۰درصد رسیده است.» این سریال را حسین تراب‌نژاد نوشته و طرح آن از مرتضی اصفهانی است. با وجود نام مرتضی اصفهانی می‌توان حدس زد که سریال روی موضوعات جاسوسی و امنیتی دست گذاشته است.

شروع «زمین گرم» بی‌سروصدا
شهریور‌ماه سال گذشته، سریال جدید نعمت‌الله وارد مرحله پیش تولید شد. سریالی که در لوکیشن‌های مختلف ضبط می‌شود. «زمین گرم» تازه‌ترین کار سعید نعمت‌الله برای تلویزیون است. به‌نظر می‌رسد این سریال ۳۰قسمتی که برای پخش از شبکه سوم سیما آماده می‌شود ادامه 2سریال «جراحت» و «برادرجان» سعید نعمت‌الله در همان فضای خانواده است.

عصر جدید در همان دوران ابتدایی قرنطینه و آغاز نوروز توانست تا حدی کنداکتور خالی سیما را پر کند. هرچند این مسابقه در مقایسه با مسابقات اصلی خود به لحاظ کیفی تفاوت زیادی داشته و دارد

احمد معظمی: بعد از وقفه‌ای که با شیوع کرونا در روند کار تصویربرداری سریال «خانه امن» ایجاد شد، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور پزشک سر صحنه در حال تصویربرداری است

این خبر را به اشتراک بگذارید