• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 22 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100451
+
-

شرط‌‌بندی فوتبالی تعطیلی ندارد!

کرونا هم نتوانست کرکره سایت‌های شرط‌‌بندی فوتبال را پایین بکشد

شرط‌‌بندی فوتبالی تعطیلی ندارد!

امیرمحمد یعقوب‌پور- روزنامه‌نگار

کرونا با خودش تعطیلی فوتبال در سرتاسر دنیا را به همراه آورده؛ اتفاقی که شاید کمتر کسی پیش‌بینی‌اش را می‌کرد. این موضوع فوتبالیست‌ها و هواداران پرتعداد این رشته را کلافه کرده اما بیشتر از همه باعث رکود سایت‌های شرط‌‌بندی در ماه‌های اخیر شده؛ سایت‌هایی که درآمدهایی نجومی از پیش‌بینی بازی‌های فوتبال داشتند. البته این تمام ماجرا نبوده چرا که سایت‌های شرط‌‌بندی در این چند‌ماه تمام تلاش خود را کرده‌اند تا هر طور شده این افت درآمد را جبران کنند و هواداران فوتبال را به سایت‌های خودشان بکشانند. مروری بر روش‌های جدید شرط‌‌بندی روی فوتبال این موضوع را بهتر نشان می‌دهد.
 لیگ‌های بلاروس و نیکاراگوئه عجیب‌ترین لیگ‌های تاریخ فوتبال به‌حساب می‌آیند؛ لیگ‌هایی که حتی کرونا هم آنها را تعطیل نکرده است! همین مسئله باعث شده تا سایت‌های شرط‌‌بندی با مانور روی بازی‌های لیگ‌های بلاروس و نیکاراگوئه کلی درآمد داشته باشند. جالب اینکه در اکثر سایت‌های شرط‌‌بندی بازی‌های این لیگ‌ها به‌صورت زنده پخش هم می‌شود!
  بدون شک شرط‌‌بندی روی بازی‌های لیگ‌های بلاروس و نیکاراگوئه نمی‌تواند درآمد نجومی این سایت‌ها از شرط‌‌بندی روی بازی‌های لیگ‌های معتبر را جبران کند. همین مسئله باعث شده تا سایت‌های شرط‌‌بندی سراغ بازی‌های فوتبال مجازی بروند و از این راه درآمد کسب کنند. البته شرط‌‌بندی روی مسابقات مجازی فوتبال از قبل هم در این سایت‌ها به چشم می‌خورد اما طرفداران چندانی نداشت.
 فوتبالیست‌هایی که این روزها به‌خاطر کرونا به قرنطینه رفته‌اند، سرگرمی‌های زیادی ندارند و از همین‌رو سراغ کنسول‌های بازی خود رفته‌اند؛ کنسول‌هایی که شاید در شرایط عادی خاک می‌خوردند! جالب اینکه سایت‌های شرط‌‌بندی از این اتفاق بهترین بهره را برده‌اند و به کاربران‌شان این فرصت را داده‌اند تا روی بازی‌های فوتبالیست‌های مطرح شرط ببندند. خیلی‌ها بر این باورند که سایت‌های شرط‌‌بندی پشت تورنمنت‌های آنلاینی هستند که این روزها با حضور ستاره‌های بزرگ دنیای فوتبال برگزار می‌شود و طرفداران زیادی در فضای مجازی پیدا کرده است. فراموش نکنیم که طبق قانون، هیچ فوتبالیستی حق همکاری با سایت‌های شرط‌بندی را ندارد و هیچ بعید نیست این موضوع در آینده‌ای نزدیک سروصدای فراوانی به راه بیندازد.
  البته سایت‌های شرط‌‌بندی خودشان را فقط محدود به حضور ستاره‌ها در فیفا یا PES نکرده‌اند و از طریق بازی کاربران عادی هم درآمد کسب می‌کنند. به هر حال در طول روز دیدارهای زیادی به‌صورت آنلاین در بازی‌های شبیه‌ساز فوتبال انجام می‌شود و این هم فرصت خوبی شده تا سایت‌های شرط‌‌بندی کسب درآمد کنند.
 شبیه‌سازی بازی‌های بزرگی که قرار بود در این فصل برگزار شود هم یکی دیگر از راه‌هایی است که سایت‌های شرط‌‌بندی از آن پول درمی‌آورند. تا به امروز تمامی بازی‌های لیگ‌های معتبر در شبیه‌سازهای فوتبالی انجام شده و خیلی از کاربران روی آن شرط بسته‌اند. در این روش سایت‌های شرط‌‌بندی مدعی هستند هیچ دخالتی در بازی ندارند و هوش مصنوعی شبیه‌سازهای فوتبال بازی را انجام می‌دهند اما هیچ بعید نیست در پشت صحنه کاربرانی باشند که بازی‌ها را انجام می‌دهند و نتیجه را باب میل صاحبان سایت تعیین می‌کنند تا آنها سود بیشتری ببرند! البته این موضوع باعث نشده تا کاربران این سایت‌ها بی‌خیال شرط‌‌بندی شوند.
  صاحبان سایت‌های شرط‌‌بندی این روزها آینده‌نگر هم شده‌اند و بیشتر از قبل از کاربران‌شان می‌خواهند تا روی مسابقات باقی‌مانده این فصل سرمایه‌گذاری کنند. این در حالی است که هنوز تکلیف اکثر لیگ‌های معتبر اروپایی مشخص نشده و اصلا معلوم نیست فوتبالی در کار باشد یا خیر. جالب اینکه برخی از این سایت‌ها از این موضوع هم استفاده کرده‌اند و به کاربران‌شان این فرصت را داده‌اند تا روی ادامه پیدا کردن یا نکردن بازی‌های لیگ‌های مختلف هم شرط ببندند!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید